Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 094

Bukefalos 30 år!

Har inte ”kvartat” något senaste veckan eftersom hästen fick en släng av kolik natten till tisdag förra veckan. Så all fritid har gått åt till att promenera honom, räkna högar i hagen (och mocka upp dom förstås) samt lura i honom vätska.

Men idag har jag lyckats få till en kvart 😊
Lagat ett hål i en ficka i min dunjacka samt gått igenom några tråk-dokument med maken.

Roboten hade fastnat i en filt som tydligen inte låg på sin plats... nytt försök i morgon! Men diskbänken renplockad och avtorkad, diskmaskinen fylld, körd och tömd. Och jag har handlat mat, räknar in det med idag så jag får lite plus på flexen 😂

Igår blev jag äntligen klar med skrubben, underbart att ha lite förvaringsutrymme över istället för att det är knökfullt. Idag blev det rensning i barnens garderober, bebis hjälpte till och rev ut allt jag hade sorterat och lagt in i storebrors garderob.

Har slarvat med kvarten. Eller, jag har säkerligen använt mig av den. Men utan att tänka på det.
Idag blev det en sånn där lång kvart i stället. Slängde ut mattor och dammsög och moppade hela undervåningen. Vädrade sängkläder och plädar. Skön känsla efteråt!
Maken fick ta övervåningen när han kom hem efter jobbet.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka