Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Idag har det mest blivit lite småplock, tagit in och vikt lakan som hängt på tork sen igår. Plockat undan fönsterputsgrejerna som skjutsades in i ett hörn när gästerna kom häromdan. Plockat undan och torkat av köksbänkar. Ja, lite sånt 😅

Äntligen blev det en dagens kvart. Eller flera stycken, men jag ligger efter. Tvättat hälften av fönstren i växthuset samt fixat fodringsschema för stallet fram till oktober (står i kollektivstall). Väldigt nöjd 😊
Just det där med utefönster har jag med gjort idag fast sådana som sitter på pensionärskuvöser, skittråkigt! Men det blir fint.

Dagens kvart blir tvätta och tumla sängkläder och bädda rent. Ska även vika tvätt. Har en korg med underkläder som väntar och så ska jag ta ner det som hänger i tvättstugan och vika.

Tvättat resterande fönster i växthuset samt dammsugit trallen. Det var enklaste sättet att få upp alla döda insekter och löv. Nu är trallen redo att skuras och såpas.

Bord nummer två slipat och oljat. Blev tyvärr lite fläckigt i ena ändan 😖
Får vända fina ändan mot fönstret och den andra in mot rummet där det är lite mörkare.

Idag har jag moppat golven efter att ha haft familj och vänner här i helgen på majbrasa 🔥
Försöker samla kraft att städa min garderob, tror jag kan slänga hälften av alla gamla T-shirtar t ex. Sen kan man fundera hur länge hoppet lever att man ska gå ner de där tio kilona 🫣 finns nog ett antal par byxor som skulle kunna sorteras ut…

Tvätten är det som funkar fortfarande, tvättar, hänger på tork, plockar in 💪 Strök till och med ett par toppar igår!
Idag har jag plockat ner gardiner och tömt fönsterbrädan inför fönsterputsning i morgon.

Fönstren putsade, blev så mycket bättre än när jag gjort det själv 🤩 Har tvättat gardiner, torkat gardinstänger, fönsterfoder och fönsterbänkar. Tog helt klart mer än en kvart!

Städat badrummet på morgonen 💪
Är så skönt när det finns en gnutta energi att göra något extra på morgonen, hela dagen får en annan känsla då!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar