Dagens rasistiska kommentar

Sv: Dagens rasistiska kommentar

*Kl
Jag har inte orkat lasa hela traden men far lite panik kanslor sahar pa kvallen.

Ni som ar emot invandrare hur tror ni landet befolkats?
Hur bemoter ni invandrare som inte passar in i den form ni verkar anse vara problematisk?
Med tanke pa att jag funderar pa att flytta hem med make och barn sa smanigom hade det varit trevligt att veta om de ska behova sta ut med sant har skitsnack, trakasserier och segregering.

Jag blir sa ledsen av att hora om de invandrare som "stjal jobben", "drar nytta av systemet" och "begar brott". Tydligen inkluderar det inte mig. Sa jag som bott i landet i sex ar ar av nagon anledning mer acceptabel an nagon i tredje generationen men annan hudfarg eller religion?

Fy fan sager jag.
Vidrigt ar vad det ar.
Jag vill kunna vara stolt over mitt hemland och kunna sta for att vara svensk men nu vette katten alltsa.
Pinsamt!
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

klart att han ska omvändas till guds kärlek så han inte hamnar i satans våld där han är nu som muslim
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Sen undrar jag om du läst deras valmanifest. En del saker är helt horribla!. Ett axplock;

* Ett offentligt register över dömda pedofiler och flerfaldigt dömda våldtäktsmän Dvs du sonar aldrig ditt brott och får på så sätt ett strängare straff än en mördare

*En sänkning av straffmyndighetsåldern till 12 år Dvs man vill straffa fler barn

*Ett avskaffande av den kostnadsfria sjuk- och tandvården för illegala invandrare Hur ska de få vård om de blir sjuka?

*Ett införande av obligatoriska hälsokontroller för nyanlända invandrare Va???? Vad ska dessa kontroller användas till? Vad händer om man inte är frisk?

*Ett införande av svenska som enda tillåtna samtalsspråk i skolan, med undantag för språklektionerna Igen, va??? Ska folk bli förbjudna att prata på andra språk än svenska flera timmar om dagen???

*Ett upprustat försvar och en återinförd värnplikt Vilka ska vi kriga mot?

*Ett avvecklande av skattefinansierat stöd till kulturyttringar vars primära syfte är att chockera, uppröra och provocera Hejdå modern konst

Då har jag inte ens tagit med frågorna som rör invandring!

Hälsokollen av immigranter är egentligen befogad. Ty stammar av resistent TBC gör att bekämpningen av dessa måste ske snabbt och tills behandlingen är klar. Och den tar lång tid och den är inte trevlig.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Ja dom enda som är riktigt svenska är väl samerna????;)

Lite "lustigt" är att många som är emot "invandrare" tycker att det är helt ok att "importera" asiatiskor.......
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Män är överrepresenterade när det gäller brott.

Ja där har du rätt, för en gångs skull. fast...orsak till att brott begås är ju ofta rusmedel o kvinnor:D

Fast när jag tänkler efter så är nog kvinnor överrepresenterade när det gäller entalet brott lagförda såväl som ickelagförda.
För när det gäller sveriges vanligaste brott så är de allra flesta kvinnor.....nämligen snatteri.

men det räknas väl inte i sammanhanget fäör jag misstänker du menar våldsbrott.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Nej det tycker jag inte men han har ju helt rätt i att invandrare är överrepresenterade när det kommer till våldtäkter. Jag vet inte vad det är BRÅ inte håller med om, du får länka om jag ska kunna svara.

Antar att detta gäller anmälda våldtäkter.

Sen funderar jag på om Jimmie och grabbarna anser att invandrare skulle vara överrepresenterade i brottstatistiken för att de är "ickesvenskar" eller för att de är överrepresenterade i de lägsta samhällsskikten?
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Ja dom enda som är riktigt svenska är väl samerna????;)

Lite "lustigt" är att många som är emot "invandrare" tycker att det är helt ok att "importera" asiatiskor.......

Nej inte riktigt, de nomadiska grupperna kom norr o österifrån, andra grupper kom söderifrån. Mellansverige var på den tiden en skärgård. Så jägargrupperna som kom söderifrån följde kuster o floder norrut och nomaderna som följde renar földe dessa när naturen ändrades och gjorde att renarna drog sig norrut.

Så båda dessa grupper fanns i sverige santidigt.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Antar att detta gäller anmälda våldtäkter.

Sen funderar jag på om Jimmie och grabbarna anser att invandrare skulle vara överrepresenterade i brottstatistiken för att de är "ickesvenskar" eller för att de är överrepresenterade i de lägsta samhällsskikten?

Vi hade krimminalitet i sverige före de stora invandrargrupperna kom.
Och då som nu kom´de stora grupperna av krimminella från samma bakgrund.
Fattigdom, utanförskap.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Fast när jag tänkler efter så är nog kvinnor överrepresenterade när det gäller entalet brott lagförda såväl som ickelagförda.
För när det gäller sveriges vanligaste brott så är de allra flesta kvinnor.....nämligen snatteri.
Nu ljuger du igen. Kvinnor står för 39% av de miosstänkta. Det är ingen överrepresentation. Det finns runt 50% kvinnor av befolkningen i det här landet.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Nu ljuger du igen. Kvinnor står för 39% av de miosstänkta. Det är ingen överrepresentation. Det finns runt 50% kvinnor av befolkningen i det här landet.

Du måste läsa vad jag skriver, innan du hugger.

Jag skrev "lagförda såväl som ickelagförda."

Jag är till 100% medveten om det faktumatt män är överrepresenterade när det gäller lagförda brott.

Men enligt brå så har 1/3 av alla nior snattat.
Och kollar man vad som snattas så ger det en ledtråd vilka som snattar.
Godis, hygienarticklar, smink. och kläder.....
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Så du tycker kvinnor är orsak till att brott begås? I see.

Ja visst, varför behöver en ung grabb pengar?
För att kunna leva livet. Och vad är en essentiel del i att leva livet.

Jo för de allra flesta unga män innebär det damer.
Och ett faktum är ju att dessa damer dras till fina bilar, snygga kläder gott om pengar. eller hur:D
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Ja visst, varför behöver en ung grabb pengar?
För att kunna leva livet. Och vad är en essentiel del i att leva livet.

Jo för de allra flesta unga män innebär det damer.
Och ett faktum är ju att dessa damer dras till fina bilar, snygga kläder gott om pengar. eller hur:D

Aha, så män begår brott för att ha råd med bilar och kläder och därigenom få brudar?
GUD vad jag är tacksam för de män jag känner som inte är sådana offer för sina lustar.

Ärligt talat.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Jag förstår inte vad mäns överrepresentation gentemot kvinnor eller socialbidrag har att göra med frågan huruvida invandrare är överrepresenterade när jag kommer till våldtäkt. Och ja jag har läst hela rapporten.

Jag har inte hunnit titta på filmen ännu och jag kan svara dig imorgon på resten. Jag hade annat för mig och nu tänkte jag sova.

Jag kan inte förstå vad det INTE har med saken att göra? Att vara man och socialbidragstagare är allvarligare riskfaktorer än att vara invandrare. Antar att man hade fått ganska höga siffror på utanförskap också.

BRÅ skriver på hur många ställen som helst att det finns massor med orsaker som förklarar de höga siffrorna. Plus då att de misstänker att invandrare blir än mer negativt särbehandlade i det svenska rättsväsendet.

Man kan liksom inte säga att "invandrare begår de här brotten x gånger oftare än eniska svenskar" utan att man börjar titta på andra orsaker som också orsakar brottslighet. Annars så förlorar hela statisktiken sin mening och blir bara tomma siffror. Detta får man lära sig redan i gymnasiet så jag förutsätter att du vet om det och bara glömt bort det.

Jag tycker det är synd att du inte tittade på filmen som är några få minuter lång, utan valde at leta upp BRÅs statistik och hugga en liten siffra i mängden.
 
Sv: Dagens rasistiska kommentar

Hälsokollen av immigranter är egentligen befogad. Ty stammar av resistent TBC gör att bekämpningen av dessa måste ske snabbt och tills behandlingen är klar. Och den tar lång tid och den är inte trevlig.

Om det är TBC de vill kolla så kan de ju skriva "TBC-kontroll". Alternativt så kan de erbjuda en hälsokontroll vid inresa, är man sjuk så tackar man nog ja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 624
Senast: Snowball
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 265
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp