Dags att leta nytt boende igen! PANIK!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det har ju varit på G ett tag egentligen, eftersom jag har ett rivningskontrakt. Men jag hade hoppats på ett år till, framförallt som jag inte har tillräckligt med poäng för bolagen än.

Stressad deluxe är bara förnamnet nu!

I samma veva är jag på väg att köpa häst. Tänk om min nya hyra gör att jag inte har råd att ha häst!?

Eller tänk om jag skulle hitta en mindre gård så att jag tillomed kan ha hästen utanför dörren igen? :love::love::love:

Mitt hopp står nog till privata hyresvärdar, i förhoppning om att man får ha djur i nya boendet. Det är väldigt många som inte tillåter det. Jag förstår verkligen inte varför. Störande djur, djur som förstör osv, ja absolut. Men jag inbillar mig att de flesta människor som själva inte förstör och respekterar huset också uppfostrar sina djur att göra detsamma?

Mina hundar har iaf inte haft sönder något i något boende någonsin. Då är nog risken större att jag tappar en tung gryta som gör märken i golvet eller liknande. Det busigaste mina hundar har gjort har varit att plocka ur kartongerna ur kartonginsamlingen när de har varit ensamma :cool: Då för att vi inte hade sköljt ur smörpaketet ordentligt... (Snacka om att skylla sig själv!).

Nu när jag äntligen har kommit in på min drömutbildning, Etologi och Djurskydd på SLU i Ultuna så ska givetvis andra saker krångla för mig! Jag skulle vilja ha en lugn stund!

Jag börjar precis komma över att jag har blivit tvungen att avliva 2 hästar på väldigt kort tid, och börjar hitta mitt inre lugn igen... Typiskt!
 

Eller bo hos mig i Knivsta medan du letar.
Ni är ju 2 på hyran så ni borde klara någon av de hyror som bostäderna på Blocket eller i Facebook grupper har.
Kolla bostader i Knivsta t.ex. eller i Märsta/Sigtuna.
Min partner är ju oxå student. Så vår sammanlagda inkomst är inte så imponerande 😅😅
 
Lån räknas inte som inkomst. Men man måste vara under 29 år tror jag.
Ja då är det kört! :D

Min partner har nog tjänat för mkt de senaste 12 månaderna med, han har jobbat sedan juni förra året till i september i år. Stod något om att den sammanlagda inkomsten inte fick vara över 103 000. Räcker ju med att man sommarjobbar med något så kommer man ju över det.
 
Om jag var du hade jag lagt ut frågan i facebook-grupper för hästar och i andra hästsammanhang. Min erfarenhet är att det finns många som har gårdar där det finns ett extra hus eller extra utrymme men som inte kommer sig för att lägga ut annons.
 
Om jag var du hade jag lagt ut frågan i facebook-grupper för hästar och i andra hästsammanhang. Min erfarenhet är att det finns många som har gårdar där det finns ett extra hus eller extra utrymme men som inte kommer sig för att lägga ut annons.
Jag har en annons på blocket redan. 62 visningar, noll svar, gissar att hundarna är problemet :p

Men jag får väl ta och prova där med när det börjar bege sig!

Jag får veta nästa vecka om jag behöver flytta på vårterminen eller om jag kan vara kvar till höstterminen 2021.

Om de nu ens får det där ekonomiska bidraget de har ansökt om. Det är ju nästan så att jag hoppas på avslag :o
 
De allra flesta brukar få napp på akuta bostadsannonser i Facebook grupper. Det är nog där som det händer numera. Jag hittar mina hyresgäster på det viset.
 
Oh well, jag får väl avliva hundarna helt enkelt. Jag har ju bara tagit bort 5 djur senaste året, vad är 2 till?

Ja, jag ÄR bitter just nu.

Är det verkligen så kontroversiellt att en hyresvärd tycker det är viktigt med standarden i sina boenden?

Har själv två hundar, och har haft sedan 2015 och nog tusan märks det på golv och inredning att det är hundar i hushållet.
 
Ja då är det kört! :D

Min partner har nog tjänat för mkt de senaste 12 månaderna med, han har jobbat sedan juni förra året till i september i år. Stod något om att den sammanlagda inkomsten inte fick vara över 103 000. Räcker ju med att man sommarjobbar med något så kommer man ju över det.
Om ni har tjänat "mycket" så kan man ansöka om tilläggslån. :)
 
Om ni har tjänat "mycket" så kan man ansöka om tilläggslån. :)
Nej, man måste ha tjänat mkt och haft ett helt kalenderår mellan man har pluggat, vilket min partner inte har. Så trots att han har jobbat 16 månader så kan han inte få tilläggslån. Han har jobbat mellan juni förra året till september i år.
Vi sökte, men fick avslag. Så nej, riktigt så enkelt är det inte.


Är det verkligen så kontroversiellt att en hyresvärd tycker det är viktigt med standarden i sina boenden?

Har själv två hundar, och har haft sedan 2015 och nog tusan märks det på golv och inredning att det är hundar i hushållet.
Jaså? Jag har aldrig märkt något.

Jobbar ingen av er extra?
Jag lägger ca 60 timmar/vecka på studier, och kommer behöva öka den tiden, när ska jag hinna jobba extra?
 
Det kan ju bero på storlek och ras också så klart men golven tar ju stryk av klorna.
Pappa funderar på att hyra ut ett hus som har stått som "stuga" som ingen använt på många år. Det skulle göra en stor inkomstkälla, men vi tvekar på grund av antalet hundar. Och det är i ett hus som inte är renoverat sen typ 70-talet skulle jag gissa. Det är oerhört omodernt, men i bra skick. Hundar nöter på inredning och golv, så är det bara. (Jag håller alltså med dig)
 
Då lär denne kunna ansöka om större CSN-lån. Tror det heter merkostnadslån.
Jag svarar med att citera mitt egna, tidigare inlägg:

Nej, man måste ha tjänat mkt och haft ett helt kalenderår mellan man har pluggat, vilket min partner inte har. Så trots att han har jobbat 16 månader så kan han inte få tilläggslån. Han har jobbat mellan juni förra året till september i år.
Vi sökte, men fick avslag. Så nej, riktigt så enkelt är det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp