Bukefalos 28 år!

Dags för en till?

Sv: Dags för en till?

Barn e inte aktuellt för mig jag e bara lite nyfiken av mig. pga att så många unga runt omkring mig nu har skaffat barn.
 
Sv: Dags för en till?

Jadu... det där vet man ju aldrig, hur snabbt det går menar jag. På ett sätt kan jag tycka att det är skönt att man inte kan planera allting. Man får väl börja när man känner att "nu skulle vi kunna ha ett barn till" och så får man bara köra på och hoppas på det bästa! För endel tar det längre tid att få till andra barnet och för en del går det lika fort/snabbare. Det finns ju inget svar liksom, man får bara tuta och köra.

//Julia
 
Sv: Dags för en till?

Jo precis, jag tog 1 år att tillverka, mellan mig och syrran är det 3½ år, då fick ändå mamma tillbaka mensen tidigt.

Planeringsmässigt är det ju ekonomin som känns mest för mig, jag har så hög FP nu och vill verkligen ha möjlighet att vara hemma länge med ett syskon. Sen tycker jag ju åldersskillnaden är så bra. Men samtidigt känns det lite tidigt att börja nu, för då känns det som det blir för tätt.

Samtidigt vill man ju ha lite tid om man skulle få missfall.

Det är i alla fall inte aktuellt att starta nått nu innan vi flyttat. Och när vi flyttat är Rasmus nästan 1 år redan! Tiden går alldelles för fort.

Jag vill också känna att jag har tid att vara gravid, jag vill inte att de där 40 veckorna bara ska vara en transportsträcka då jag i alla fall med Rasmus, mådde så bra gravid. Jag vill ha tid med mig och magen, så Rasmus bör ju vara så pass gammal att han börjat klara av saker själv.

Sen kommer det ju upp tankeställningar som kommer jag älska barnet precis som mitt första? Kommer barnet betyda lika mkt som Rasmus för alla släktingar. Hur kommer Rasmus reagera, tänk om han känner sig bortglömd.

Sen är jag orolig inför förlossningen, tänk om jag föder hemma eller i bilen!!

Måste nog prata av mig med sambon, och blanda in hans tankar för att komma fram till när det är rätt att börja bebisverkstan igen.
 
Sv: Dags för en till?

Självklart kommer du att älska alla din barn lika mycket! Det sker ju automatiskt =)

Du får nog prata med din sambo (som du själv skrev) och så får ni helt enkelt bestämma när ni tycker att ni kan börja försöka. Missfallsrisk finns det ju alltid, men man behöver ju inte planera för ett ;) Sex av sju graviditeter går ju faktiskt bra. Skulle ni få missfall så är ni ju ändå unga och har EGENTLIGEN ganska mycket tid på er.

En förlossning har du ju redan gått igenom en gång, så skulle det (mot all förmodan) ske hemma eller i bilen, så klarar ni nog det. Det lär ju bli ett häftigt minne om inte annat!

Det där med tid för magen och så... jag tror att man är väldigt duktig på att fylla sin vardag med massa saker som man bara måste göra, vilket skede man än befinner sig i i livet. Man har ju aldrig någon tid över! Men det är klart att det kan vara behändigt om Rasmus är mer självständig när du blir gravid igen, kanske framförallt om du mår dåligt under graviditeten. Men å andra sidan så finns det ett gäng fördelar med att ha tätt också, så man får liksom känna efter vad som är viktigast. Dessutom får man ju, som du säger, ta hänsyn till att man inte själv bestämmer så mycket över när ungen blir till. Därför är det nog bäst att sätta igång så fort man känner att det skulle kunna fungera.

Lycka till!

//julia
 
Sv: Dags för en till?

Ja om man ändå hade nåt att säga till om när det är rätt tidpunkt, Jag ville ha ett syskon dirket efter så att barnen kunde leka varann. Jag hade inte gått ut skolan och hade inget jobb men vi tyckte att det skulle nog lösa sig ändå. Men nu är flickan sju år och det har fortfarande inte blitt något syskon.
 
Sv: Dags för en till?

Nä men precis, det är ju därför man bör sätta igång så fort man känner att "nu skulle det vara kul med ett barn till". Man vet aldrig hur kort eller lång tid det kan tänkas ta.

Hoppas att ni får till ett syskon tillslut!

//Julia
 
Sv: Dags för en till?

Jo visst har jag gjort det en gång innan men det gick ju så himla fort att jag inte riktigt hängde med, men det kanske man gör nästa gång. Jag vill ju få upp bebisen på bröstet och känna lycka. Visst var jag jätte glad när Rasmus föddes men samtidigt blev det lite "oj vad hände" men mkt var nog också för han kom den 22a och var beräknad 28e och jag räkna med att gå över ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 216
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn En månad kvar till BF och jag börjar bli väldigt nervös över det här med nattning och sömn med en treåring och en bebis. Vi samsover...
2
Svar
35
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 824
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp