Dammsugar robot?

Status
Stängd för vidare inlägg.

toughcookie

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av sådana?

Låter ju rätt smidigt att kunna starta den på morgonen när man går hemifrån och komma hem till hyggligt städade golv.

Men funkar det verkligen så? Den lär ju inte komma ut i hörn osv men grovjobbet kanske den klarar?

Smiter den runt i olika rum om man inte har trösklar och hittar den isåfall tillbaka till laddningsstationen?

Jag frågorna är många så ladda på med all info ni har!

Sv: Dammsugar robot?

vi har en sån. den kommer åt hörn då den har en snurrande borste som borstar fram allt smuts. Du får med 2 små stoppklossar du ställer på sidan så går den inte längre än dit. Det negativa med den är att skärpbehållaren är väldigt liten. Den hittar tillbaka när den är full eller batteriet börjar ta slut. Går över trösklar och går på våran tjocka, lurviga vardagsrumsmatta utan problem :laugh:

Hörde precis om en som har en sån dammsugare. Hunden (eller var det katten, whatever) hade haft diarre och dammsugaren körde igenom högen (pölen...) och gjorde fina bajsspår över hela lägenheten. Hur kul som helst!:rofl:

vi har en sån. den kommer åt hörn då den har en snurrande borste som borstar fram allt smuts. Du får med 2 små stoppklossar du ställer på sidan så går den inte längre än dit. Det negativa med den är att skärpbehållaren är väldigt liten. Den hittar tillbaka när den är full eller batteriet börjar ta slut. Går över trösklar och går på våran tjocka, lurviga vardagsrumsmatta utan problem :laugh:

Det låter ju onekligen supersmidigt, vilken prisklass låg er i? Det skiljer ju någon tusenlapp på dem och räcker det att punga ut 2' istället för 3-4' så blir man ju glad. Samtidigt så är det ju kasst att lägga 2000 på något som inte funkar tillfredställande och därför inte används.

Tja... det är väl trist- men om man kommer hem och det är rent de andra 99 ggrna så får man väl städa den gången :)
Också intresserad av vad det var för en som funkade så bra Remix :)

Hatar ALLT som kan betecknas som städning så alla tips på att förenkla och minimera mottages tacksamt!

Jag har haft en Electrolux Trilobite. För att göra en lång historia kort så köpte Electrolux tillbaka den efter ca ett år då det varit jättemycket problem med den. Men den funkade helt suveränt bra då den fungerade. ;) Jag sörjer den lite, men skulle nog inte våga köpa någon ny även om jag tror att det var ett riktigt måndagsexemplar jag fick. Den blev helt enkelt öppnad och lagad för många gånger eftersom det blev nya fel varje gång.

Har du djur hemma skulle jag inte rekommendera en iRobot Romba iaf eftersom den har borstar under som håren fastnar i. Då blir det mer jobb att hålla den ren än att dammsuga manuellt. Electroluxen är mycket dyrare, men funkar super med djurhår eftersom den har plastflärpar istället för borstar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka