Bukefalos 28 år!

Datorn startar när jag öppnar locket

Rosett

Trådstartare
Alltså innan jag ens tryckt på på/av-knappen. Iofs är det ju smidigt men ovant, skulle hellre ha så att jag måste trycka på knappen för att den ska starta.

Har den oftast i viloläge när jag inte använder den. Kan det vara en automatisk inställning? Att om den är i viloläge startar den när man öppnar locket?
Min andra dator gör inte så (samma märke, annat modellnummer). :confused:
Har kollat i inställningar, står inget om hur den startar upp ur viloläge, bara att den ska gå i viloläge när locket stängs.
Som sagt, min andra dator har samma inställningar och på den måste jag trycka på knappen för att den ska starta, även ur viloläge.

:confused:

Några idéer?
 
Om du bara stanger locket brukar de ga in i sovlage ja, och da startar de nar du oppnar igen.
Men jag klickar alltid på Windowsikonen och sen på "Viloläge", väntar tills alla lampor slocknar (=den är avstängd) och sen stänger jag locket.
Gör precis likadant med min andra dator (har samma inställningar där) och den startar inte automatiskt när jag öppnar locket. :confused:
Det måste vara någon automatisk inställning på den här modellen då?
Dessutom kommer inloggningssidan upp när den startar, det gör det inte på andra datorn när jag startar den från viloläge = behöver inte skriva in lösenord.
Skumt ju.

:)
 
Alltså innan jag ens tryckt på på/av-knappen. Iofs är det ju smidigt men ovant, skulle hellre ha så att jag måste trycka på knappen för att den ska starta.

Har den oftast i viloläge när jag inte använder den. Kan det vara en automatisk inställning? Att om den är i viloläge startar den när man öppnar locket?
Min andra dator gör inte så (samma märke, annat modellnummer). :confused:
Har kollat i inställningar, står inget om hur den startar upp ur viloläge, bara att den ska gå i viloläge när locket stängs.
Som sagt, min andra dator har samma inställningar och på den måste jag trycka på knappen för att den ska starta, även ur viloläge.

:confused:

Några idéer?
Det där är väl jättevanligt?

Så gör väldigt många datorer.
Stäng av den istället. Välj inte viloläge utan stäng av den.
 
Det där är väl jättevanligt?

Så gör väldigt många datorer.
Stäng av den istället. Välj inte viloläge utan stäng av den.
Min andra gör inte så iallafall. Den måste jag starta med on-knappen även ur viloläge.
Stänger jag av så tar det längre tid att starta upp. :(
Får helt enkelt vänja mig vid att den startar automatiskt. :D


kl
Tack allihopa för svaren. :)
 
Men jag klickar alltid på Windowsikonen och sen på "Viloläge", väntar tills alla lampor slocknar (=den är avstängd) och sen stänger jag locket.
Gör precis likadant med min andra dator (har samma inställningar där) och den startar inte automatiskt när jag öppnar locket. :confused:
Det måste vara någon automatisk inställning på den här modellen då?
Dessutom kommer inloggningssidan upp när den startar, det gör det inte på andra datorn när jag startar den från viloläge = behöver inte skriva in lösenord.
Skumt ju.

:)
Stäng av funktionen i kontrollpanelens "power options", säger du till den att gör inget när du stänger locket så gör den heller inget när du öppnar utan du måste trycka på on-off knappen för att gå ur viloläge. Funkar så på min med win7 i varje fall :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 750
Senast: Septicemia
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 954
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 508
Senast: IngelaH
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp