Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Badoo, vi har inte träffats tidigare. Jag föreslog tv-spel och prat då han är nyinflyttad och inte har så många att umgås med. Det kändes bra så då sa vi att han skulle sova över.
Det var modigt. Hör det till vanligheterna att du bjuder hem killar på första dejten? :)
 
Men du, det är ingen tävling mellan könen. Varje gång en tjej skriver här hur en man/män agerat mot henne behöver du inte jämna ut till 1-1 genom att säga att så gör kvinnor också.

Däremot kan du väl gärna skriva Ja fy tusan, det har jag också varit med om, det är skittrist! Eller något i den stilen. Då handlar det ju inte om vilket kön som gör vad, utan att ni delar en liknande upplevelse.
Tack. Du skrev det jag inte orkade (blev för less för att orka formulera något vettigt i skrift).
 
Tittar just på dokumentären om karln som hade 24 kvinnor samtidigt. Är spyfärdig efter en kvart - i princip även på filmaren.

Anders, jag och hans 23 andra kvinnor, på svt play.
Den var så dålig! En timme av barnslig gubbe vars svinerier ursäktades gång på gång och klassiska "kvinna kliver in för att förbättra och styra upp han sociala relationer". Orkade bara en timme...
 
På samma tema...

Det här är min presentation på HP. Vad tänker ni när ni läser den angående vad det är jag söker och vad ni vet från det jag har skrivit i tråden?

"Jag vill ha roligt! Vara seriöst oseriös. Lite då och då sådär. Med någon som kan vara både djup och hejdlöst ytlig, ironisk och rak, skrattig och allvarlig, tråkig och alldeles underbar.

Jag är inte sambomaterial och vill inte ha flera barn.

Nej, jag vill inte bara ha sex. Nej, jag är inte intresserad av dig om du är i en relation. Nej, jag har inte KIK."
Jag tycker denna var jättetydlig och bra formulerad! Mycket märkligt beteende att bli så på och "seriös" efter att ha träffats en gång, speciellt med tanke på hur tydlig du varit.
 
Jag förstår inte hur vissa tänker. Haft en trevlig konversation i ett par dagar med en tjej. Sen när jag frågar om hon vill ses och med tanke på avståndet om hon vill mötas upp halvvägs. Så tvärdog den.
Varför inleda en konversation om man inte har för avsikt att det ska leda någonstans ? Avståndet kan inte ha kommit som en shock då avståndet syns klart och tydligt på tinder.
Vart är det logiska tänket ? Tar man inte hänsyn till alla aspekter i förväg ? Men iof var det inte oväntat... då hon även svarade lite oengagerat på sista meddelandet, utan att ställa motfrågor.
Jag känner inte att man vill prata i månader och sen leder det ingen vart iaf. Dock skulle jag kunna prata i månader om jag visste att det ledde till någonting.
 
"Jag söker inga brevvänner" är ju nåt som ofta sägs i dejtsammanhang, men är det fler än jag som faktiskt råkat skaffa sig "brevvänner" genom dejtappar? Trots att jag hör till dom som inte är så förtjust i att hålla på och skriva en massa så har jag två stycken nu. Dels norrmannen jag nämnt, som bor nånstans långt åt helvete, men är rolig och har mycket gemensamt med mig. Vi hörs ganska sporadiskt, men har roliga chatsamtal när vi väl gör det. Och så har jag nu skrivit ganska intensivt i snart två veckor med en kille jag matchade med när jag firade nyår hos min pappa. Han bor 70 mil bort och har småbarn, så det finns ingen potential för nåt annat än tillfälligt häng nån gång, och det var väl så jag tänkte, att vi skulle höras igen och ta en öl nästa gång jag är i krokarna. Men så gick vi över till messenger och har bara fortsatt skriva. Nu känns det som att vi är kompisar (fast vi aldrig setts alltså) och vi skriver om både vardag och mer personliga tankar, det känns lätt och enkelt att skriva med honom (annars hade jag aldrig orkat fortsätta) och han är väldigt rolig. Vi får väl se om vi lessnar på sikt, och vart det tar vägen om vi träffas. Både norrmannen och denna killen matchade jag med delvis genom att vi gillar samma ganska okända band som jag har som anthem på tinder.

Annars står det ganska stilla för mig. Svept mycket på Tinder men inte matchat med nån sen jag kom hem från semestern för en vecka sen. Och HP har inte levererat hittills. Har skrivit till lika många som skrivit till mig, ingen jag skrivit till svarar. De som skrivit till mig är ointressanta personer som t.ex. denna:
Han: "Hej, det finns fler bilder i mitt album om du vill se, hur är läget?"
Jag: "Jag bryr mig inte så mycket om bilder, men det står inte så mycket om dig, är nyfiken på vad vi har gemensamt som fick dig att skriva till mig"
Han: "Jag gick enbart på bilden och att jag hamnar inom åldersspannet du söker"
Ok, bra att han var ärlig i alla fall.
Har skrivit lite med en som verkade intressant men visade sig att han var i monogam relation och ville sexchatta i smyg.

Jag gillar nog Tinders format och funktioner bättre än HP. Känns som att det blir en ytligare användning på HP för mig. Jag sveper ju främst utifrån presentationer, och på Tinder är det enkelt att klicka upp infon på varenda en och sen svepa vidare, men jag orkar inte klicka in mig på varenda en på HP utan då blir det bara på vissa bilder som fångar intresset. Och sen är det lite omställning att behöva skriva till folk man inte redan matchat med, känns jobbigare och påflugnare. Och att vem som helst kan skriva till mig, och att de ser när jag är online och tjatar när de inte får svar. Men får väl ge HP en chans i alla fall, kan ju dyka upp nån spännande.

Jag och den nyskilde (dåligt smeknamn, så från och med nu får han heta Nils i stället) har hörts lite sen vi sågs, och på mitt initiativ bestämt att vi ska ses på nåt slags hemmaplan nästa gång. Fortfarande mycket pirr där, och han verkar intresserad, men det är lite frustrerat att inte veta när vi kan ses och att han inte har kunnat föreslå nåt. Tror mest det är av praktiska skäl då han har barnen nästan heltid ett tag framåt, men jag vet ju inte heller hur han prioriterar och om han har fler dejter på g, så jag håller förväntningarna låga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 582
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 361
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp