Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev till kollegan i em och frågade om vi skulle ha en spelkväll på lördag. Svaret var att han skulle kolla upp om han är bokad den dagen 🙄

Tror inte det blir något mer än vän med honom, han verkar inte ha mer intresse än så i varje fall. Men jag har något trevligt att titta på under arbetstid i varje fall 😁

Han kan ju vara intresserad ändå, håller tummarna! Men ja, jobbet blir roligare med något fint att titta på :p

På lör ska jag sova över hos Badoo-killen :). Vi ska laga mat tsm (så kul att han e öppen o nyfiken på vegomat, fast han inte e veg sj), se film, äta frukost (såklart :p) o ev gymma tsm :).
 
Han kan ju vara intresserad ändå, håller tummarna! Men ja, jobbet blir roligare med något fint att titta på :p
Nja, fått känslan flera gånger att han dejtar någon annan, och det är fortfarande jag som tar initiativ till i princip all kontakt utanför jobb. (efter det snackar han förvisso på bra oftast).
Så känslan att han inte vill något annat än att vara vänner växer sig större och större för varje dag. Tyvärr. 😁
 
Trevligt. Men liksom jaha. Kan jag ens känna pirr? Jag kan iaf känna åtrå, det har jag gjort med enstaka. Dock inte på första dejten.

Han tyckte att det var jättetrevligt och vill jättegärna ses igen. Det ska vi nog.
 
Åh, måste ventilera. Handlar visserligen inte om dejting, men om oönskad uppmärksamhet så hoppas ni vill stötta lite!

Fick ett meddelande på messenger tidigare idag (vi är inte vänner på fb) av en kollega. Han är säkert tjugo år äldre än mig, och vi har väl visserligen pratat kollegor emellan men har noll, jag upprepar, NOLL kemi eller flörtighet oss emellan.
Så out of the blue hör han av sig och skriver att han tänkt på mig nu när jag ska sluta och undrar om vi kan ”ta en promenad eller fika eller ... ” Och ja, på resten av meddelandet var det tydligt att det var en dejt han var ute efter :grin:

Svarade rakt och utan att lämna dörrar öppna (vill inte råka ut för att han tolkar minsta lillfingernsgel som intresse) att jag inte är intresserad och blev obekväm av hans meddelande. Skrev att jag inte ville diskutera mer varken på sms eller på jobbet.

Alltså, han är visserligen lite udda, man jag trodde ALDRIG han skulle göra något sånt här. Hoppas verkligen han respekterar mitt svar, för jag känner inte att jag vet söls vad jag ska vänta mig nu O_o Ville ändå ta vara på mina sista veckor på jobbet då jag har trivts så sjukt bra, men detta kommer påverka mig så mycket att det bara känns jobbigt :(

Och så dum som man är så känner jag mig elak :banghead: när jag svarar så kort och han ändå vågat nått sånt :cool:

PLEASE jag vill inte höra att jag är elak, spara de meddelandena till en annan gång i så fall.
 
Åh, måste ventilera. Handlar visserligen inte om dejting, men om oönskad uppmärksamhet så hoppas ni vill stötta lite!

Fick ett meddelande på messenger tidigare idag (vi är inte vänner på fb) av en kollega. Han är säkert tjugo år äldre än mig, och vi har väl visserligen pratat kollegor emellan men har noll, jag upprepar, NOLL kemi eller flörtighet oss emellan.
Så out of the blue hör han av sig och skriver att han tänkt på mig nu när jag ska sluta och undrar om vi kan ”ta en promenad eller fika eller ... ” Och ja, på resten av meddelandet var det tydligt att det var en dejt han var ute efter :grin:

Svarade rakt och utan att lämna dörrar öppna (vill inte råka ut för att han tolkar minsta lillfingernsgel som intresse) att jag inte är intresserad och blev obekväm av hans meddelande. Skrev att jag inte ville diskutera mer varken på sms eller på jobbet.

Alltså, han är visserligen lite udda, man jag trodde ALDRIG han skulle göra något sånt här. Hoppas verkligen han respekterar mitt svar, för jag känner inte att jag vet söls vad jag ska vänta mig nu O_o Ville ändå ta vara på mina sista veckor på jobbet då jag har trivts så sjukt bra, men detta kommer påverka mig så mycket att det bara känns jobbigt :(

Och så dum som man är så känner jag mig elak :banghead: när jag svarar så kort och han ändå vågat nått sånt :cool:

PLEASE jag vill inte höra att jag är elak, spara de meddelandena till en annan gång i så fall.
Åh nej, klart du inte är elak, du har ju hanterat situationen helt exemplariskt, jag blev jätteimpad av ditt raka svar! Och vad bra att du skrev att du inte heller vill diskutera saken. Men jag fattar att det känns jobbigt! :(
 
Åh, måste ventilera. Handlar visserligen inte om dejting, men om oönskad uppmärksamhet så hoppas ni vill stötta lite!

Fick ett meddelande på messenger tidigare idag (vi är inte vänner på fb) av en kollega. Han är säkert tjugo år äldre än mig, och vi har väl visserligen pratat kollegor emellan men har noll, jag upprepar, NOLL kemi eller flörtighet oss emellan.
Så out of the blue hör han av sig och skriver att han tänkt på mig nu när jag ska sluta och undrar om vi kan ”ta en promenad eller fika eller ... ” Och ja, på resten av meddelandet var det tydligt att det var en dejt han var ute efter :grin:

Svarade rakt och utan att lämna dörrar öppna (vill inte råka ut för att han tolkar minsta lillfingernsgel som intresse) att jag inte är intresserad och blev obekväm av hans meddelande. Skrev att jag inte ville diskutera mer varken på sms eller på jobbet.

Alltså, han är visserligen lite udda, man jag trodde ALDRIG han skulle göra något sånt här. Hoppas verkligen han respekterar mitt svar, för jag känner inte att jag vet söls vad jag ska vänta mig nu O_o Ville ändå ta vara på mina sista veckor på jobbet då jag har trivts så sjukt bra, men detta kommer påverka mig så mycket att det bara känns jobbigt :(

Och så dum som man är så känner jag mig elak :banghead: när jag svarar så kort och han ändå vågat nått sånt :cool:

PLEASE jag vill inte höra att jag är elak, spara de meddelandena till en annan gång i så fall.

Du är snällare än vad jag hade varit :angel: och ja, jag kan medge att jag pga mitt bagage hade reagerat kraftigare än vad som hade varit befogat i det här läget.

Fattar han inte... give him hell :devil:
 
Åh nej, klart du inte är elak, du har ju hanterat situationen helt exemplariskt, jag blev jätteimpad av ditt raka svar! Och vad bra att du skrev att du inte heller vill diskutera saken. Men jag fattar att det känns jobbigt! :(

Tack! Läste upp meddelandet och mitt svar för några i stallet, och de tyckte också det var rakt och tydligt. Jag är ju rak av mig, men ville fö det bra. Hoppas verkligen han håller sig ifrån mig nu!
@Ceta det finns inget elakt i att vara ärlig i ett sånt läge.
Tack :bow:
@Ceta jättebra och tydligt! Du är inte ett dugg elak.
Tack :bow: Tycker det är så svar bara då jag själv skickat liknande meddelanden till personer innan. Skillnaden är att de varit klart med välövervägda, lämnat med utrymme för vänskap och att det faktiskt funnits någon längre kontakt eller kemi innan. Så borde inte jämföra mig med än äldre gubbe som raggar rätt okänsligt egentligen :banghead:
Du är snällare än vad jag hade varit :angel: och ja, jag kan medge att jag pga mitt bagage hade reagerat kraftigare än vad som hade varit befogat i det här läget.

Fattar han inte... give him hell :devil:
Tack! Och ja, får jag minsta mer går jag till chefen. Kommer dessutom nämna det för min fackliga representant imorgon (han är även en god vän). Eftersom min bild av kollegan helt förändrats av det här är jag inte säker på att han inte skulle kunna göra det mot andra, så vill att någon har koll på vad som hänt ifall det dyker upp fler...
 
Har haft ett lite längre samtal med Malmö nu om vad han vill och så... Och jag känner mig tveksam. Jag vet inte om det är mig som person han vill vara med, eller om han gillar hur jag får honom att må. Vilket är lite skitsamma för mig om jag är garanterad en bra upplevelse men jag är rädd för att jag kommer bli besviken. Ska fundera lite till, kanske ta en fika med honom men det lutar åt att jag skippar det.

Nu ska jag istället se fram emot helgen med Köpenhamn :heart. Vi har fått en ny rutin i att prata en liten stund (eller ja ibland länge) i telefon på kvällarna. Det är mysigt och hjälper mycket när vi inte har möjlighet att ses så ofta. I morgon blir det dejt med den unga snygga tjejen. Har haft lite åldersnoja idag och funderar på hur det kommer kännas om hon tycker att jag är för gammal och skruttig? Det skiljer ca 10 år...
 
Har haft ett lite längre samtal med Malmö nu om vad han vill och så... Och jag känner mig tveksam. Jag vet inte om det är mig som person han vill vara med, eller om han gillar hur jag får honom att må. Vilket är lite skitsamma för mig om jag är garanterad en bra upplevelse men jag är rädd för att jag kommer bli besviken. Ska fundera lite till, kanske ta en fika med honom men det lutar åt att jag skippar det.

Nu ska jag istället se fram emot helgen med Köpenhamn :heart. Vi har fått en ny rutin i att prata en liten stund (eller ja ibland länge) i telefon på kvällarna. Det är mysigt och hjälper mycket när vi inte har möjlighet att ses så ofta. I morgon blir det dejt med den unga snygga tjejen. Har haft lite åldersnoja idag och funderar på hur det kommer kännas om hon tycker att jag är för gammal och skruttig? Det skiljer ca 10 år...
Vilket är det som är det "sämre" alternativet? Du nämnde tidigare att det var bra att han inte var intresserad romantiskt osv så jag antar att det är sämre om han vill vara med dig som person?
 
Vilket är det som är det "sämre" alternativet? Du nämnde tidigare att det var bra att han inte var intresserad romantiskt osv så jag antar att det är sämre om han vill vara med dig som person?
Mig som person behöver väl inte ha med romantik att göra. Eller hur menar du?

Det sämre alternativet är att jag inte får så bra upplevelse som jag förväntar mig. Och då skiter jag hellre i det, och minns våra goda stunder. Jag vet alltså att jag kan få honom att må bra, jag boostar hans ego och en del av mig gillar det. Men inte tillräckligt. Väljer jag någon annan handlar garanterat hela showen om mig, och det gillar jag nog mer.

(Såhär är jag inte i en seriösare relation. Där är allt mer ömsesidigt. Men om det bara handlar om tillfälligt sex så vill jag att det ska kretsa kring mig i första hand)
 
Mig som person behöver väl inte ha med romantik att göra. Eller hur menar du?

Det sämre alternativet är att jag inte får så bra upplevelse som jag förväntar mig. Och då skiter jag hellre i det, och minns våra goda stunder. Jag vet alltså att jag kan få honom att må bra, jag boostar hans ego och en del av mig gillar det. Men inte tillräckligt. Väljer jag någon annan handlar garanterat hela showen om mig, och det gillar jag nog mer.

(Såhär är jag inte i en seriösare relation. Där är allt mer ömsesidigt. Men om det bara handlar om tillfälligt sex så vill jag att det ska kretsa kring mig i första hand)
Jag förstod inte riktigt vad du menade med dig som person vs hur du får han att känna sig och det blev inte direkt tydligare nu.

Det verkar inte handla alls om varför han vill träffas eller om han gillar det utan baraom ifall du blir tillfredställd eller inte och det är väl bra så men då blir hans sida ganska irrelevant.
 
Jag förstod inte riktigt vad du menade med dig som person vs hur du får han att känna sig och det blev inte direkt tydligare nu.

Det verkar inte handla alls om varför han vill träffas eller om han gillar det utan baraom ifall du blir tillfredställd eller inte och det är väl bra så men då blir hans sida ganska irrelevant.
Nej fast nu säger jag ju att det spelar roll för mig så det är kanske det du får gå på. Jag har ingen lust att i detalj redogöra för mitt sexliv men jag är inte bara ute efter en kropp att använda som jag vill utan vill träffa någon som stimulerar mig mentalt också. Detta är INTE per automatik romantik för mig.
 
Kollegan bad om ursäkt och sa att han skulle respektera min önskan. Hoppas på det...

Har du någon anledning att tvivla på det? För mig låter det helt reko, alltså han har inte velat ragga på dig tidigare iom att ni jobbar ihop, nu som du ska sluta så undrar han om du skulle kunna vara interesserad av en dejt - du svarar tydligt nej och han accepterar nejet och ber om ursäkt. Har jag missat något?

Jag skulle lägga det bakom mig och försöka bara se det som en komplimang att han frågade. Om han betett sig normalt/schysst tidigare så är sannolikheten stor att han kommer fortsätta med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 390
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 950
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp