Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det här med skamning något vi gamlingar inte fattar?

Det här är ju inte första gången i de här trådarna som en undrande eller kritisk kommentar möts med att den skammar. Det verkar vara väldigt lätt hänt. På ett sätt som känns klart överdrivet för mig. Mer som något som omöjliggör samtal än innebär respekt för folks integritet.
Jag fattar skamning. Men att det skulle ha varit skammande här kring att någon testar sig har jag verkligen inte sett. Vad som skulle kunna skammas är väl om någon skrev "haha jag tror jag har klamydia men orka gå och testa ..." Men det handlar det ju inte om (som tur är :D)

Men jag håller med dig om överdriften i hur begreppet ibland använts här.
 
Jag fattar skamning. Men att det skulle ha varit skammande här kring att någon testar sig har jag verkligen inte sett. Vad som skulle kunna skammas är väl om någon skrev "haha jag tror jag har klamydia men orka gå och testa ..." Men det handlar det ju inte om (som tur är :D)

Men jag håller med dig om överdriften i hur begreppet ibland använts här.
Jag tänkte nog att det att tycka att det ibland används överdrivet här, kanske är att inte fatta skamning (pga ålder).
 
@Petruska @mandalaki jag tycker nog det eventuella skammandet här är att man utgår från att @pepp tänkt ligga med mannen fastän hon eventuellt har en könssjukdom som hon ska testa sig för. Snarare än det uppenbara med inlägget hon skrev nämligen att hon känner att hon vill ta upp att hon inte tänkt ligga med honom pga av mens och eventuell könssjukdom. Där i ligger skammandet.
Men det förstår förstås jag också. Dock var det inte så det skrevs, utan: "Jag kanske helt missförstår folks inlägg, men får lite obehagliga vibes av att shamea att någon testar sig?" Som det är skrivet så handlar det om skammande av att man ska testa sig.
 
Jo, men jag provade, men det gick inte :p.

Nu skrev jag till match nr 1 o hörde hur han kände inför att jag troligtvis inte vill ha barn, ifall han vill ses ändå. Lika bra o klargöra dirr känner jag även om ses inte är =gifta sig. Vore kul med en dejt bara! Vem vet, man kanske hittar en ny vän?

Han vill ses! Han kunde imorrn, så jag frågade om vi skulle slå på stort med middag (skrev fika eller så innan) o fira nationaldagen lite... 😮🙂
 
Jag kanske helt missförstår folks inlägg, men får lite obehagliga vibes av att shamea att någon testar sig?

Tolkade det inte som någon skamning i tråden men däremot uppstod det lite frågetecken angående att ligga vid könssjukdom utan att informera sexpartnern. Men så visade det sig ju inte vara alls :)
Förstår inte ens varför man skulle skamma någon som vill testa sig? Snarare tvärt om.
 
Så en dejt, troligen om en vecka.
Inte så lätt som det verkar rakt fram.
detta är något som gått i vågor fram och tillbaka ett bra tag.
och ärligt talat önskar jag att jag inte hade så mycket känslor för denna tjej och jag vet inte var hon står för att det är för mycket fram och tillbaka.

så jag hoppas på något som jag inte borde hoppas på men ibland är det på ibland är det av.
 
Hur långt tillbaka måste man ange partners? Googlade lite och det stod 6-12 månader, nån som varit med och fått ange partners?

Jag har antingen glömt den tiden eller så var jag en sådan hopplös människa som aldrig fattade när en skulle testa sig. Jösses alltså, jag som har en sådan fin bild av min ordningssamhet som människa 😅

Tillägg. Ordningssamheten syftade såklart på hanterandet av oskyddat sex och sjukdomar. Inte antalet sexpartners om någon missat min inställning på den punkten.
 
Igår var jag ute och drack lite bubbel med en vän, i samma stad som kollegan bor i. Det blev en tidigkväll för oss då det hade varit en intensiv dag för båda, men jag slängde iväg ett mess till kollegan för att se om han ville se en film eller något.
Han svar:
"Nja, det är så varmt hos mig, kan vi ta det en annan gång?"

😂

Tror aldrig jag hört den ursäkten förr faktiskt 😁😁 (Vi har sjukt varmt i Skåne just nu, så alla har det väldigt varmt inne. )
 
Igår var jag ute och drack lite bubbel med en vän, i samma stad som kollegan bor i. Det blev en tidigkväll för oss då det hade varit en intensiv dag för båda, men jag slängde iväg ett mess till kollegan för att se om han ville se en film eller något.
Han svar:
"Nja, det är så varmt hos mig, kan vi ta det en annan gång?"

😂

Tror aldrig jag hört den ursäkten förr faktiskt 😁😁 (Vi har sjukt varmt i Skåne just nu, så alla har det väldigt varmt inne. )
Åh, det påminner mig om en kille jag träffade förut... Han bodde i en liten studentlägenhet. Liten. Utan vettig möjlighet till ventilation. Det var sjukt varmt den sommaren, blev extremt varmt hemma hos honom och han hade dessutom en gigantisk dator igång som gjorde det ännu varmare. Han hade på något märkligt sätt lyckats vänja sig, men jag stod verkligen inte ut där, så gången efter när vi skulle ses så sa jag just det, att vi fick ta det någon gång när det inte var så varmt, för jag stod inte ut med att vara hos honom. Har också konstaterat att om jag någon gång tvingas bo i bostad där det inte går att ordna korsdrag, då skaffar jag en ac :p
 
Igår var jag ute och drack lite bubbel med en vän, i samma stad som kollegan bor i. Det blev en tidigkväll för oss då det hade varit en intensiv dag för båda, men jag slängde iväg ett mess till kollegan för att se om han ville se en film eller något.
Han svar:
"Nja, det är så varmt hos mig, kan vi ta det en annan gång?"

😂

Tror aldrig jag hört den ursäkten förr faktiskt 😁😁 (Vi har sjukt varmt i Skåne just nu, så alla har det väldigt varmt inne. )

Jag känner med honom, blir apatisk av denna värme om jag inte får ligga vid sjön o bada 😅
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hur långt tillbaka måste man ange partners? Googlade lite och det stod 6-12 månader, nån som varit med och fått ange partners?
Nu har jag "bara" behövt uppge sexpartners 2 vändor pga klamydia, men jag har uppget dom jag kunnat till senaste tillfället jag testade mig. Jag försökte testa mig 1 gång om året då, pga mycket aktivt sexliv (och jag var ung och "dum" som lät bli kondom om killen inte ville ha det). Efter vända 2 med klamydia (från samma kille som första vändan förmodligen 😑) blev jag betydligt bättre på att propsa på kondom 😅
 
Nu har jag "bara" behövt uppge sexpartners 2 vändor pga klamydia, men jag har uppget dom jag kunnat till senaste tillfället jag testade mig. Jag försökte testa mig 1 gång om året då, pga mycket aktivt sexliv (och jag var ung och "dum" som lät bli kondom om killen inte ville ha det). Efter vända 2 med klamydia (från samma kille som första vändan förmodligen 😑) blev jag betydligt bättre på att propsa på kondom 😅

Alltså... att jag inte haft klamydia är verkligen bara en otrolig tur :D Jag var också korkad och struntade i kondom alldeles för många gånger.
 
Nyss hemkommen från dejten. God middag ute o sen promenad längs med vattnet och sen gick vi hem till honom en stund.

En trevlig kväll. I början kändes det lite trögpratat och inte helt hundra, men sen ju mer vi pratade kändes det bättre. Vi bestämde inget om att ses igen eller så, får se vad som händer...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 033
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 899
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 139
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp