Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nog tänkt lite som din kompis faktiskt, tyvärr! Men jag är generellt misstänksam av mig mot nya människor. Men hoppas han är normal!

Jag är också skeptiskt mot män jag dejtar. Jag ser röda eller kanske rosa flaggor överallt. Tyvärr baserat på erfarenheter. Hoppas denna är ett undantag och verkligen är den han visar och menar det han skriver.
 
Jag ska träffa hjärta-killen ikväll :). Jag har haft lite funderingar kring honom. Först att vi knappt sms:at och tillslut skrev jag till honom och undrade om han var peppad inför idag. Jag behövde den bekräftelsen för att själv känna mig pepp. Han svarade att han var det och att han verkligen tycker om mig osv. Efter det har vi skrivit en del och han har sagt massa fina saker så nu känns det nästan för mycket... Han skrev t.ex. att han längtar efter att hålla om mig och idag skrev han att han vill träffas tidigare än vi bestämt. Å ena sidan blir jag glad och tycker han är söt. Å andra sidan blir jag lite skeptisk när någon skriver sånt så tidigt. Vi har bara setts 5 ganska korta ggr så vi känner inte varandra egentligen.

Jag skickade en del av vår chatkonversation till en kompis som tyckte jag skulle vara försiktig. Hon sa att killar som skriver sånt och får en att må så bra i början kan visa sig vara psyckon. Jag försår vad hon menar och hoppas hon har fel.
Jag vet ju inte exakt vad han skrivit men tycker inte det låter konstigt att skriva lite gulliga grejer om att man längtar o.s.v. efter att ha setts några gånger, speciellt som du fiskat lite efter bekräftelse när du frågade om han var pepp. Men börjar magkänslan säga nej på allvar ska den ju lyssnas på såklart.
 
Jag vet ju inte exakt vad han skrivit men tycker inte det låter konstigt att skriva lite gulliga grejer om att man längtar o.s.v. efter att ha setts några gånger, speciellt som du fiskat lite efter bekräftelse när du frågade om han var pepp. Men börjar magkänslan säga nej på allvar ska den ju lyssnas på såklart.

Svårt att förklara här exakt vad han skrivit. Men jag blir glad för det han skriver och det är inte något direkt konstigt. Kanske lite tidigt att skriva vissa saker för egen del, men är inget problem för mig. Jag tror och hoppas att han är normal. Jag blev bara lite skeptisk när min kompis sa att jag borde vara försiktig.

Hur som helst är jag väldigt peppad inför att träffa honom snart. Blir en lång dejt då vi kommer hänga från idag till imorgon. Är sällan mina dejter varar så länge så ska bli kul :up:.
 
Jag ska träffa hjärta-killen ikväll :). Jag har haft lite funderingar kring honom. Först att vi knappt sms:at och tillslut skrev jag till honom och undrade om han var peppad inför idag. Jag behövde den bekräftelsen för att själv känna mig pepp. Han svarade att han var det och att han verkligen tycker om mig osv. Efter det har vi skrivit en del och han har sagt massa fina saker så nu känns det nästan för mycket... Han skrev t.ex. att han längtar efter att hålla om mig och idag skrev han att han vill träffas tidigare än vi bestämt. Å ena sidan blir jag glad och tycker han är söt. Å andra sidan blir jag lite skeptisk när någon skriver sånt så tidigt. Vi har bara setts 5 ganska korta ggr så vi känner inte varandra egentligen.

Jag skickade en del av vår chatkonversation till en kompis som tyckte jag skulle vara försiktig. Hon sa att killar som skriver sånt och får en att må så bra i början kan visa sig vara psyckon. Jag försår vad hon menar och hoppas hon har fel.

Jag ser inget konstigt.
Jag har ingen koll på hur många gånger jag träffat v nu, men det är bara drygt två veckor sen vi sågs första gången och vi skriver såna saker.
Jag saknar att hänga med honom och då ser ju inget konstigt med att skriva det.
Han skrev igår att han längtar jättemycket tills nästa gång vi ses och det gör mig bara glad. Inte fått några psychovibbar av honom alls, han är bara göllig.
 
Jag ser inget konstigt.
Jag har ingen koll på hur många gånger jag träffat v nu, men det är bara drygt två veckor sen vi sågs första gången och vi skriver såna saker.
Jag saknar att hänga med honom och då ser ju inget konstigt med att skriva det.
Han skrev igår att han längtar jättemycket tills nästa gång vi ses och det gör mig bara glad. Inte fått några psychovibbar av honom alls, han är bara göllig.

Jag tycker också det är gulligt. Är lite ovan och blir skeptisk. Har aldrig varit med om att en kille jag dejtar är så öppen med känslor tidigt. Har typ tagit dem flera månader att säga att de tycker om och saknar mig :D.
 
Jag tycker också det är gulligt. Är lite ovan och blir skeptisk. Har aldrig varit med om att en kille jag dejtar är så öppen med känslor tidigt. Har typ tagit dem flera månader att säga att de tycker om och saknar mig :D.

Embrace it 😁
På det viset är jag själv öppen och talar om det direkt. Jag är inte så mycket för att vänta på rätt tillfälle eller fundera över om det gått tillräckligt lång tid osv. Jag är spontan och säger det jag tänker.
 
Fler människor borde vara som du :up:

Ja men alltså varför fundera så mycket.
Även fast det bara gått två veckor så känner jag att jag tycker om v, det känns fint att vara med honom, han gör mig glad osv. Då säger jag det till honom, för mig är det självklart.
Det betyder inte att jag vill gifta mig med honom och spendera resten av mitt liv med honom, bara att jag tycker on honom här och nu.
Folk borde bara sluta vara så krångliga 😅
 
Ja men alltså varför fundera så mycket.
Även fast det bara gått två veckor så känner jag att jag tycker om v, det känns fint att vara med honom, han gör mig glad osv. Då säger jag det till honom, för mig är det självklart.
Det betyder inte att jag vill gifta mig med honom och spendera resten av mitt liv med honom, bara att jag tycker on honom här och nu.
Folk borde bara sluta vara så krångliga 😅

Jag håller med dig i teorin, att man borde säga vad man känner och inte behöver tolka in "för alltid" bara för det ☺️.
Men hittills har det alltid tagit lång tid för mig att få känslor för någon. Så börjar någon visa på en intressenivå mycket högre än min egen, känner jag mig lätt stressad och lite kvävd 🙈.
Är ju en annan sak om är på samma nivå.
 
Jag håller med dig i teorin, att man borde säga vad man känner och inte behöver tolka in "för alltid" bara för det ☺.
Men hittills har det alltid tagit lång tid för mig att få känslor för någon. Så börjar någon visa på en intressenivå mycket högre än min egen, känner jag mig lätt stressad och lite kvävd 🙈.
Är ju en annan sak om är på samma nivå.

Ja, man får ju såklart ha lite känsla och kunna läsa människor lite skapligt.
Själv har jag bara fått positiv respons tillbaka, hade jag inte fått det hade jag backat, eller dumpat. Är både impulsiv och saknar tålamod 😂
 
Embrace it 😁
På det viset är jag själv öppen och talar om det direkt. Jag är inte så mycket för att vänta på rätt tillfälle eller fundera över om det gått tillräckligt lång tid osv. Jag är spontan och säger det jag tänker.
Jag önskar att jag var mer som dig. Istället gick jag senast igår och funderade på om jag kunde skicka ett sms till favoritkollega som var hemma från jobbet. Tänkte bara höra av mig för att säga att det var trist att han var hemma och att jag hoppades att han snart skulle må bra igen, men tvekade för att det kanske skulle verka som om jag var för "på" :grin: (och ja, jag kom fram till att det var fånigt och skickade till sist ett sms, men att ens börja tänka så stör mig)
 
Ja men alltså varför fundera så mycket.
Även fast det bara gått två veckor så känner jag att jag tycker om v, det känns fint att vara med honom, han gör mig glad osv. Då säger jag det till honom, för mig är det självklart.
Det betyder inte att jag vill gifta mig med honom och spendera resten av mitt liv med honom, bara att jag tycker on honom här och nu.
Folk borde bara sluta vara så krångliga 😅

Instämmer helt. Orka krångla! Tas det inte emot bra och/eller blir nån jäkla grej så tack och hej! Orka med kommunikationsproblem utöver "Jaha du menade så!" någon gång.
 
Okej dejten med brasilianaren gick bra. Jag känner mig bekväm i hans sällskap (vilket inte händer med majoriteten).
Det blev fysiskt, dock hade vi inte sex enligt honom, jag skulle kalla det sex men :p. Vi hade alltså pratat om det innan och han menade att han ville lära känna mig bättre innan vi hade sex :angel:. Ska det här fortsätta behöver vi dock jobba på den fysiska biten, men det finns nog potential :up: .

Men jag var tydligen den första han var fysisk med/"sex" på 2,5 år :confused::o. Jag har aldrig varit en sån som dras till killar som alla är intresserade av och som har jättelätt att få tjejer, men 2,5 år!!?
Jag hade ju dött innan dess. Plus att jag nu blir nervös att det här betyder väldigt mycket mera för honom iom det...

Fick även en liten chock när jag fick höra att hans föräldrar köpt lägenheten åt honom som han bor i, som är i ett område som nog av många anses vara ett väldigt "fint" område i Stockholm. Vi pratar minst 5-6 miljoner för en 2:a....
Här krockar det lite för mig även om jag har väl nu räknas som högutbildad och har bra lön, så är jag uppvuxen i en typisk "arbetarfamilj" och inte fått allt serverat.
Nu verkar han väl trots det ha sunda värderingar vad jag märkt hittills. Förstår ju att sånt här ses som ett stort plus av många... Men kanske jag som är udda.
 
Men samtidigt har jag inte råd att lägga så mycket pengar på hotell/motell, det blir ju svindyrt i längden.
Går det inte att hitta typ en liten lägenhet eller ett rum eller så att hyra för lite längre period? Då behöver det ju inte nödvändigtvis bli lika dyrt som om en hade bott på hotell/hostel och det finns lite mer möjligheter till att leva lite ”vardagligt” och fixa sin egen mat osv så en inte heller behöver äta ute varje dag osv :)
 
Går det inte att hitta typ en liten lägenhet eller ett rum eller så att hyra för lite längre period? Då behöver det ju inte nödvändigtvis bli lika dyrt som om en hade bott på hotell/hostel och det finns lite mer möjligheter till att leva lite ”vardagligt” och fixa sin egen mat osv så en inte heller behöver äta ute varje dag osv :)

Jag har tänkt på det, att leta efter ett airbnb tillexempel. Jag vet inte varför men det känns så läskigt! Men skulle absolut vara smidigast och förmodligen billigast. Ska undersöka saken :up:
 
Jag har tänkt på det, att leta efter ett airbnb tillexempel. Jag vet inte varför men det känns så läskigt! Men skulle absolut vara smidigast och förmodligen billigast. Ska undersöka saken :up:

Det skulle såklart vara lättast men han bor hemma fram till höstterminen börjar och av olika anledningar är det inte alls aktuellt att jag bor med honom där. It's complicated, minst sagt. När han kommer hit igen kommer han kunna bo med mig, så den biten blir lättare :)
Men han kanske kan hjälpa dig atthitta något ställe som verkar vettigt? :) Så kanske det blir lite mindre läskigt att hyra något om det är genom hans kontaktnät?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 014
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 652
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 889
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 100
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp