Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår det fullt ut. Jag är rätt anti barn. Min poäng var inte att propagera för att andras barn är nåt att sträva efter, utan mer att ibland förvånar en sig själv i vad en faktiskt finner sig i när det gäller rätt person.

Ja man kan helt klart ändra sig! Men det är aldrig mindre okomplicerat att ha barn och annan förälder med i bilden. Plus att om man vill ha något seriöst så ska man rimligtvis knyta an till ev barn och bli någon slags person för det barnet. Absolut inget jag vill utsätta mig för. Spelar liksom ingen roll hur personen sköter sig osv för oavsett hur det fungerar så är det ju ett barn med i bilden. Alla vill inte gå in i någon komplicerad föräldraroll till någon annans barn typ.
 
Ja man kan helt klart ändra sig! Men det är aldrig mindre okomplicerat att ha barn och annan förälder med i bilden. Plus att om man vill ha något seriöst så ska man rimligtvis knyta an till ev barn och bli någon slags person för det barnet. Absolut inget jag vill utsätta mig för. Spelar liksom ingen roll hur personen sköter sig osv för oavsett hur det fungerar så är det ju ett barn med i bilden. Alla vill inte gå in i någon komplicerad föräldraroll till någon annans barn typ.

Nej gud förbannat :p Hade man velat ha en föräldraroll hade man väl försökt haft en egen. Typ.
Hur det funkar handlar uteslutande om vilka förväntningar som ligger på en. Mina vänner som haft såna relationer och det inte fungerat är uteslutande kvinnor som förväntats ta nån sorts extramammaroll men inte velat det själva. För att inte tala om att ha en relation till partnerns ex oavsett en vill det eller ej. Håller med om att barn helt klart inte är nåt som gör nåt enklare, nej.
Men den fördelen jag kan se är att en kan slippa förväntas skaffa barn själv, om partnern har ett sen innan ;) Jag matchar med så väldigt få karlar öht så jag får väl stå ut med att det finns en unge med i bilden och vara nöjd att jag gillar pappan. Det hade värre om pappan varit barnlös och velat ha barn med mig. Helt klart en större dealbrejker än att han råkade ha en redan. För mig. Man kan inte få allt perfekt liksom, ffa inte jag.
 
För mig innebär rätt person att jag inte behöver finna mig i något som jag egentligen inte uppskattar 😁

Jag tänker att det är ett bra utgångsläge att ha såna valmöjligheter ;) I mitt fall har jag för första gången i vuxen ålder träffat på en jag vill vara i närheten av utan att behöva stålsätta mig. Det är så pass stort för mig så att den där ungen - som dessutom är väluppfostrad, i en rolig ålder och där jag inte förväntas ta nån roll öht - inte känns som nåt som får mig att välja bort pappan. Det är iaf värt att se vad det kan bli. I början kände jag mig mer skeptisk mot barnets existens, nu känner jag att det är inte barnet som utgör det komplicerade känsloläget för mig utan mest mina egna hjärnspöken.
 
Jag tänker att det är ett bra utgångsläge att ha såna valmöjligheter ;) I mitt fall har jag för första gången i vuxen ålder träffat på en jag vill vara i närheten av utan att behöva stålsätta mig. Det är så pass stort för mig så att den där ungen - som dessutom är väluppfostrad, i en rolig ålder och där jag inte förväntas ta nån roll öht - inte känns som nåt som får mig att välja bort pappan. Det är iaf värt att se vad det kan bli. I början kände jag mig mer skeptisk mot barnets existens, nu känner jag att det är inte barnet som utgör det komplicerade känsloläget för mig utan mest mina egna hjärnspöken.

Ja, man är ju olika :)
Jag har testat och för mig hjälpte det inte ett dugg att ungen var trevlig och gillade mig.
Jag är en bortskämd jävel som vill vara nummer ett alltid inte behöva anpassa mig och komma i andra hand efter någons barn.
Vill inte träffa någon med egna djur heller, jag, Ruben och Paddan ska vara viktigast i världen 😁
 
Ingen dejt än...
men försöker på FB dejting. Många ryska och Thai tjejer fins det.
Men alla verka röka!
 
Ja, man är ju olika :)
Jag har testat och för mig hjälpte det inte ett dugg att ungen var trevlig och gillade mig.
Jag är en bortskämd jävel som vill vara nummer ett alltid inte behöva anpassa mig och komma i andra hand efter någons barn.
Vill inte träffa någon med egna djur heller, jag, Ruben och Paddan ska vara viktigast i världen 😁

Hahah jag sveper också bort män med hund.
 
Känner att jag upprepar mig i denna tråden hela tiden 😅

AW igår (min ena kollega försa sig direkt btw haha). Vi drack på tok för mycket shots redan innan 18, var på tok för dryga (en av dem jobbar på annan avdelning och hade aldrig träffat The Guy o tyckte han kunde joina) och allmänt bara helt hopplösa med att hålla någon form av tråd (dvs precis som när vi är tillsammans nyktra också) och The Guy var med på ett hörn på messenger till och från stackaren. Precis när de sista åkt hem vid halv tolv satte jag mig i soffan o fortsatte messa med honom och då klev han in genom dörren haha. Jag blev så himla paff och så otroligt glad 💖 Han hade haft så kul åt och med mig/oss hela kvällen och tyckte det var så gulligt när jag skulle återberätta allt igen och bara hoppade från ämne till ämne 😅 Han är verkligen älskvärd alltså!

Sedan kunde jag inte sova på typ hela natten (nattjobb + alkohol = dålig kombo) men låg bara och log över att det var så fridfullt att se honom sova. Somnade någon timme innan han behövde åka hem och vaknade av att han så himla varsamt frågade om han kunde göra något för mig (han vet jag blir otroligt bakis och därför väldigt sällan dricker), vek mina kläder och gav mig världens försiktigaste pussar i pannan innan han åkte.

Då på kvällen igår innan vi höll på att somna vid typ 3 tänkte jag berätta en sak men insåg att så trött och så onykter skulle det inte bli något begripligt (ändå bra insikt där) så lät bli. Skrev om det nu ikväll istället. Jag trodde det skulle vara en svår grej för mig att ta upp men det väckte inga negativa känslor alls faktiskt vilket gör att det känns som att jag upprepar mig i denna tråden hela tiden, hur kan man få vara såhär nöjd 😅 Jag har insett att jag inte alls är sådär livrädd för (det kändes som den största delen av mig i relation till andra människor) varken ett förhållande eller att vara sambo längre. Det trodde jag skulle känns jobbigt att säga pga jag vet att vi är på olika platser i livet och att han fortfarande inte vill ha något seriöst. Men jag är inte en person som kan vara tyst om sådant (speciellt inte när jag var så tydlig med den ståndpunkten direkt när vi pratade första gången) så det var heller inte ett alternativ att bara vara tyst om det. Så himla glad för denna öppna kommunikationen och att han också, förutom att agera så rakt igenom, även lägger in kommentarer för att poängtera tex att jag inte skrämmer bort honom genom att berätta sådant här. Det är ju en sak att säga att man vill ha en rak och öppen kommunikation och sedan att dessutom också agera utefter det. Passar mig så bra! Jag har blivit så otroligt mycket tryggare även på en massa områden som jag trodde tillhörde min person/personlighet tidigare och nu bara no way José med såhär mycket trygghet känner jag mig så typ fri? Så otroligt cool och inspirerande känsla 👌
 
@the_connemara Det gör inget att du upprepar dig. Det ger mest hopp för en annan att det kan faktiskt funka med nån trots att man är som man är :o :heart

Vaknade kl 5 och skulle till jobbet. Såg i tfn att vad-de-nu-är hade skickat en ":love: " igårkväll efter jag somnat. Genast gick det lite lättare att vakna trots att jag hatar förmiddagsskift. Han är så fin :o ...mvh fjortis :cautious:
 
Var inte riktigt säker på om det skulle bli en dejt eller typ en kompisträff eftersom att jag pratat med personen så länge. Men det var en dejt, även om vi kanske båda var inställda på en kompisträff ifrån början. Får se om vi ses igen! Jag tror att vi kommer göra det. 😌 Jag hade trevligt och vi pratade bort 9 timmar.
 
Vi ska också ses i helgen! Vi hade en fin helg den som var, men man är ju trött som ett sviskon efter en så intensiv helg :laugh: nu är i alla fall jaktsäsongen så gott som slut, så det ska bli spännande att se om vi har lika roligt ihop när vi inte har det som ständig heldagsaktivitet :) är nästan lite nervös för det, haha. Tänk så kommer vi inte ha något att säga varandra nu?
 
Vi ska också ses i helgen! Vi hade en fin helg den som var, men man är ju trött som ett sviskon efter en så intensiv helg :laugh: nu är i alla fall jaktsäsongen så gott som slut, så det ska bli spännande att se om vi har lika roligt ihop när vi inte har det som ständig heldagsaktivitet :) är nästan lite nervös för det, haha. Tänk så kommer vi inte ha något att säga varandra nu?

Tror ni kommer ha massor att prata om, det låter som ni klickar så himla bra 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 618
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 139
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp