Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt ex gamla bästis kommer förbi ikväll, tror dock det bara vänskaplig (från min sida iaf)

Vi matchade på tinder pga att han ville säga förlåt för en grej, och minns inte mitt efternamn :meh:
 
Klart att du gjorde helt rätt när du tillät dig att känna, och att dela med dig av tankar och funderingar.

Det enda sättet att få en fungerande kärleksrelation är ju att visa sig sårbar och att öppna upp sig. Annars kan man inte få en ärlig och genuin relation.

Jag har skrivit det förut men ett citat från en bok om känslor som jag verkligen tog till mig var (ungefär) att om man vill känna starka positiva känslor så måste man också vara beredd på att bli sårad. Det går inte att spela säkert, det går inte att bara få det ena.

Du kommer må bättre! Det har bara gått en vecka. ❤

Jo, jag vet, det är ju så… Trist bara att när man väl gör det och allt känns rätt så går det åt skogen. Och verkligen från ingenstans. Det är ju det som är det jobbigaste… För jag fattar ingenting, och det är det jag ältar mest, att vad FAN var det som hände egentligen?! HUR kan det gå från att han bara blir mer och mer kär, kalla mig för älskling dagen innan, skicka en massa hjärtan samma till att det inte funkar.

Skillnad om jag hade känt att hans känslor började sina, men jag gjorde inte det. Det var hur mycket kärlek och närhet som helst när vi sågs, och även massvis från han när vi inte sågs i text/samtal. Det är det som gör att det brinner av i huvudet. Inte att det tog slut, utan att det var som att vända på en hand. Det som får mig att tappa hoppet lite på mänskligheten…

Jaja, jag kan inte göra något ogjort, och jag får acceptera att det blev, och är, så här nu. Jag kommer garanterat aldrig få svar riktigt på varför.

Men det är så många varför alltså! Varför pratade han inte med mig om han mådde så dåligt? Varför sa/gjorde han alla saker han gjorde om han inte kände så? Om han kände så som han sa, varför avsluta allt innan vi ens har diskuterat det? Varför fick inte jag någon förvarning? Varför vara så kärleksfull för att nån timme senare tvärvända? Varför planera in massa saker med mig till veckan efter om han ändå inte ville? Varför sakna mig så mycket dagen efter vi hade sets, för att någon dag senare välja bort mig ur hans liv helt och hållet? Varför säga att han aldrig klickat med någon så bra, att det aldrig känts så rätt med någon annan från första stund, och att han tycker om mig så sjukt mycket,för att i samma mening inte tycka det är någon idé?

Att det är över har jag accepterat, och att jag gör allt jag kan för att gå vidare och det går framåt. Men alla dessa varför gnager hål i huvudet på mig. En vacker dag kommer jag inte bry mig om ”varför” men just nu så äter dom upp mig då och då.
 
Jo, jag vet, det är ju så… Trist bara att när man väl gör det och allt känns rätt så går det åt skogen. Och verkligen från ingenstans. Det är ju det som är det jobbigaste… För jag fattar ingenting, och det är det jag ältar mest, att vad FAN var det som hände egentligen?! HUR kan det gå från att han bara blir mer och mer kär, kalla mig för älskling dagen innan, skicka en massa hjärtan samma till att det inte funkar.

Skillnad om jag hade känt att hans känslor började sina, men jag gjorde inte det. Det var hur mycket kärlek och närhet som helst när vi sågs, och även massvis från han när vi inte sågs i text/samtal. Det är det som gör att det brinner av i huvudet. Inte att det tog slut, utan att det var som att vända på en hand. Det som får mig att tappa hoppet lite på mänskligheten…

Jaja, jag kan inte göra något ogjort, och jag får acceptera att det blev, och är, så här nu. Jag kommer garanterat aldrig få svar riktigt på varför.

Men det är så många varför alltså! Varför pratade han inte med mig om han mådde så dåligt? Varför sa/gjorde han alla saker han gjorde om han inte kände så? Om han kände så som han sa, varför avsluta allt innan vi ens har diskuterat det? Varför fick inte jag någon förvarning? Varför vara så kärleksfull för att nån timme senare tvärvända? Varför planera in massa saker med mig till veckan efter om han ändå inte ville? Varför sakna mig så mycket dagen efter vi hade sets, för att någon dag senare välja bort mig ur hans liv helt och hållet? Varför säga att han aldrig klickat med någon så bra, att det aldrig känts så rätt med någon annan från första stund, och att han tycker om mig så sjukt mycket,för att i samma mening inte tycka det är någon idé?

Att det är över har jag accepterat, och att jag gör allt jag kan för att gå vidare och det går framåt. Men alla dessa varför gnager hål i huvudet på mig. En vacker dag kommer jag inte bry mig om ”varför” men just nu så äter dom upp mig då och då.
Bara för att förtydliga, jag menar absolut inte att bagatellisera. Jag förstår att du är jätteledsen. Och jag förstår att du har många frågor.
 
Jag får lite ångest över att han kanske inte kommer tycka om mig efter dessa dagar isär, mest troligt så är jag ju bara övernojjig men ändå.
Så försöker distrahera mig själv med o eventuellt klura ut en födelsedagspresent till karln som fyller år om lite över 1 månad.
Har ju som sagt aldrig haft förhållande och då aldrig köpt present till en pojkvän heller.
 
Jag får lite ångest över att han kanske inte kommer tycka om mig efter dessa dagar isär, mest troligt så är jag ju bara övernojjig men ändå.
Så försöker distrahera mig själv med o eventuellt klura ut en födelsedagspresent till karln som fyller år om lite över 1 månad.
Har ju som sagt aldrig haft förhållande och då aldrig köpt present till en pojkvän heller.

Har ni pratat något om det? Jag är likadan och fick så himla bra svar när jag tog upp det med The Guy. Väldigt få gånger jag ens tänker på det numera.
 
Alltså jag tror jag mött min övermänniska i att vara spontant positiv i allt! Inte sådär hurtig och irriterande, vi kan båda två (okej mest jag 😅) vara negativa och dissiga men liksom i det lilla hela tiden. Det passar mig otroligt bra. Jag stör mig så mycket på folk som hela tiden ska klaga på vädret, vad de ska göra, vad de inte kan göra, maten, trötthet osv osv. Och att bli bemött med något negativt om man själv säger något positivt eller bara något allmänt.

Jag ska på kurs ett gäng dagar from i morgon och har stressat ganska mycket över detta och senast nu ikväll skrev jag bestört (alldeles för sent såklart, och nu är klockan ännu mer 😅) att KLOCKAN RINGER 07.15. Och han svarar direkt "Det klarat du lätt!" och massa hjärtan och gulliga svar på min packning och matplanering osv. Får alltid bara så positiv, lugn och härlig energi av honom ❤
 
Kaoset.
Nästa vecka tar jag tag i mitt liv. Har sabbat det med jägaren också.

Och igår var en kompis här och även F kom förbi. F drog helt plötsligt utan att säga något, och idag skriver han (igen) att han inte kan göra detta, att han mår piss.
Han vill inte att jag pratar med nån om "oss", att det är privat.
Väldigt kortfattat, men ja. Han är ett sånt skräp.
 
Kaoset.
Nästa vecka tar jag tag i mitt liv. Har sabbat det med jägaren också.

Och igår var en kompis här och även F kom förbi. F drog helt plötsligt utan att säga något, och idag skriver han (igen) att han inte kan göra detta, att han mår piss.
Han vill inte att jag pratar med nån om "oss", att det är privat.
Väldigt kortfattat, men ja. Han är ett sånt skräp.
Skriv ut och sätt det på badrumsspegeln, så du hjälper dig själv att hålla dem borta.
 
Skriv ut och sätt det på badrumsspegeln, så du hjälper dig själv att hålla dem borta.

Ja eller ytterdörren.
Fattar inte varför jag dras dit gång på gång, trots att jag vet att det alltid kommer bli samma sak.

Min kompis hatar honom mer än mig just nu.
"Förut så var det typ, jo men han är ju gullig och han ställde upp efter N och S.
Men han gör så här hela hela tiden. Han puttar bort dig och drar in dig igen"
 
Ja eller ytterdörren.
Fattar inte varför jag dras dit gång på gång, trots att jag vet att det alltid kommer bli samma sak.

Min kompis hatar honom mer än mig just nu.
"Förut så var det typ, jo men han är ju gullig och han ställde upp efter N och S.
Men han gör så här hela hela tiden. Han puttar bort dig och drar in dig igen"
Det kanske vore bra för dig med terapi?
Tänker på både alkoholen och att du dras lite mot det destruktiva och kaosiga.
 
Tror jag med, men drar mig. Funderar lite på om jag kanske är bipolär med...

Jag har fått habiliteringen att sätta upp mig på väntelista hos deras psykologer. Vill verkligen inte hamna i destruktiva relationer igen och inte heller vara ensam bara för att jag inte lyckas med att ha sunda förhållanden. Jag vill kunna bestämma själv om jag önskar vara singel eller inte utifrån en rimlig självbild.
 
Ja eller ytterdörren.
Fattar inte varför jag dras dit gång på gång, trots att jag vet att det alltid kommer bli samma sak.

Min kompis hatar honom mer än mig just nu.
"Förut så var det typ, jo men han är ju gullig och han ställde upp efter N och S.
Men han gör så här hela hela tiden. Han puttar bort dig och drar in dig igen"

Det låter väl som en form av självskadebeteende.
 
Funderar om jag ska skriva nåt till tjejen jag var på dejt med för nån månad sen, alltså nåt snällt "tack men nej tack", eller bara låta det bero.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 450
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
560
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 617
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp