Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillefrun jag instämmer i att det för mig också känns mest avslappnat om jag redan innan sagt mina gränser. Så gör jag ibland fortfarande med The Guy för ibland bara känner jag att det skaver för mig att inte säga något förrän vi ses. Jag vill oftast inte ha sex när jag har mens tex och har ju haft extrema problem med att själv ignorera och köra över min egentliga önskan. Ibland känns det bättre för mig att prata om det innan vi ses.

Hade jag inte varit bekväm med att vara då specifik så hade jag ändå känt mig mer bekväm av att typ "vi kan ses och dricka te o spela spel kl 14 hos mig/dig men jag är inte redo för mer än så bara så du vet." Hade känts bra för mig att skriva tex.
 
Jag och mina problem 🙊🙈
Men vad är lämligt och ge i födelsedagspresent till herrn när han fyller år? Vi har då isf setts i ca 7 månader.
Tänker inte köpa ngt redan nu men fundera kan man ju göra, han fyller år om 1 1/2 månad.
Detta förutsatt att vi fortfarande ses då såklart.
 
Jag och mina problem 🙊🙈
Men vad är lämligt och ge i födelsedagspresent till herrn när han fyller år? Vi har då isf setts i ca 7 månader.
Tänker inte köpa ngt redan nu men fundera kan man ju göra, han fyller år om 1 1/2 månad.
Detta förutsatt att vi fortfarande ses då såklart.
Jag skulle ge något som ni kan göra tillsammans. Tycker ofta sådana presenter är väldigt minnesvärda :)
 
Jag skulle ge något som ni kan göra tillsammans. Tycker ofta sådana presenter är väldigt minnesvärda :)
Funderade på å förslå en hotellnatt och middag och sen kanske köra minigolf/bowling och ev bio.
Och då som gemensam present då jag fyller år några veckor efter.
Eller är de bättre o låta han komma på ngt tills dess?
Jag har ju hmm aldrig gett ngn partner en present, så har noll koll 🙈🙊
 
Funderade på å förslå en hotellnatt och middag och sen kanske köra minigolf/bowling och ev bio.
Och då som gemensam present då jag fyller år några veckor efter.
Eller är de bättre o låta han komma på ngt tills dess?
Jag har ju hmm aldrig gett ngn partner en present, så har noll koll 🙈🙊
Jag älskar sånt! Särbon fick en weekend i en stuga på Tjörn när han fyllde 50 i våras. Vi hade haft det tufft med lite runt omkring under våren och den där helgen gav oss syret tillbaka. Han blev alldeles mållös och började nästan gråta när jag berättade att vi skulle åka, han som varit så anti presenter 😊
 
Funderade på å förslå en hotellnatt och middag och sen kanske köra minigolf/bowling och ev bio.
Och då som gemensam present då jag fyller år några veckor efter.
Eller är de bättre o låta han komma på ngt tills dess?
Jag har ju hmm aldrig gett ngn partner en present, så har noll koll 🙈🙊

Jag hade blivit jätteglad av det! Eller ja, alltså inte just jag i just detta liv men om jag inte varit så omständig med att åka bort och upptagen med hästlivet jämt 😆😅 Men idén med tid och gemensamma aktiviteter är det bästa jag vet och att någon annan som vet hur jag funkar planerar det.
 
Funderade på å förslå en hotellnatt och middag och sen kanske köra minigolf/bowling och ev bio.
Och då som gemensam present då jag fyller år några veckor efter.
Eller är de bättre o låta han komma på ngt tills dess?
Jag har ju hmm aldrig gett ngn partner en present, så har noll koll 🙈🙊

Gemensam present, som att du ger dig själv en hotellnatt med honom i födelsedagspresent? That’s a weird flex but ok

Jag hade absolut låtit honom komma på en egen present.
 
Känner att jag bara skriver på repeat här om The Guy 😅 Men jag liksom vill verkligen bevara känslan av något som känns bra för att inte tappa bort den längre fram i livet.

Idag skrev han att han förväntade sig en minst 8 h lång föreläsning om allt jag varit med om på kursen jag går just nu (om hovar, han vet typ att hästen har fyra och är eg noll intresserad). Men han är precis som jag där att han tycker om brinnande intressen. Jag å min sida har knappt hört av mig alls eller skickat random bilder på kadaverhovar. Mitt huvud håller typ på att sprängas av ny info, långa dagar och för lite sömn. Jag blir får otroligt lätt ganska mycket tunnelseende och har ingen aning om vad han skulle pyssla med denna sista semesterveckan och vet att han har lite ångest över att snart börja jobba igen. Känner mig sämst och så oengagerad när han i sin tur är bäst på att skriva sådana där fint bekräftande små meddelanden där man verkligen känner sig förstådd. Igår skrev han att han gillade hur mycket jag verkade gilla min kurs. Och idag frågade han om han skulle väcka mig i morgon för han vet jag behövde gå upp ännu tidigare och är stressad över att jag ska ha med min häst (och då sover jag ännu mindre 😅).

Det är liksom sådana små saker men som gör så stor skillnad på något vis? Att det som tar så mycket plats i mitt huvud syns. Eller jag vet inte riktigt vad det är som gör att det känns? Någon som fattar vad jag menar? 😅 Eventuellt för lite sömn och jag borde ju sova nu också 🙄
 
Gemensam present, som att du ger dig själv en hotellnatt med honom i födelsedagspresent? That’s a weird flex but ok

Jag hade absolut låtit honom komma på en egen present.
Näe jag tänkte mer att man isf går ihop och kan ta en hel weekend på ett finare hotell eller så ^^
 
Näe jag tänkte mer att man isf går ihop och kan ta en hel weekend på ett finare hotell eller så ^^

Aha, då förstår jag. Alla är ju olika men om jag hade dejtat någon i typ ett halvår så hade jag gett en bok, kökspryl eller dylikt. Tänker bara att det riskerar att kunna bli platt fall om han inte tänker precis som du och du vill att han ska pitcha in ekonomiskt.
 
Aha, då förstår jag. Alla är ju olika men om jag hade dejtat någon i typ ett halvår så hade jag gett en bok, kökspryl eller dylikt. Tänker bara att det riskerar att kunna bli platt fall om han inte tänker precis som du och du vill att han ska pitcha in ekonomiskt.
Så de är bättre och typ köpa 10 olika ölsorter och ge bort och kanske något mer?
 
Näe jag tänkte mer att man isf går ihop och kan ta en hel weekend på ett finare hotell eller så ^^
Alla har vi ju olika ekonomiska förutsättningar, men någonstans känner jag att första presenten liksom sätter standarden för förhållandet. Är budgeten inte så stor kanske man kan åka någonstans och bo på airbnb eller liknande, har man mer att spendera så är ju ett finare hotell absolut en superbra present. Men, jag hade inte valt att gå ihop och göra någonting för "oss". Då blir ju du projektledaren för hans present till dig och där ringer det varningsklockor för min del med risk att bli projektledaren för allting resten av ditt liv med denna killen. Låt honom välja present till dig på egen hand. Och har du kommit med en hotellnatt och någon aktivitet och middag så kan han ju inte komma med någon lam present till dig sen. Här är det ju verkligen tanken som räknas, så låt honom tänka.
 
För oss rullar det på! Inte helt komplikationsfritt, men det är snarare faktorer i omgivningen än vår relation som stökar till det.

Nu börjar snart jaktsäsongen, och det ska både bli väldigt roligt och utmanande. Jag har delvis en annan typ av hund än honom, vilket innebär att min säsong börjar redan nu i slutet av augusti och sedan är typ alla helger fullbokade fram till mitten på oktober. Båda tycker det är jobbigt att inte kunna ses så mycket, men jag hoppas verkligen att vi ska kunna få ihop det ändå på något vis. Hittills har vi ju varit väldigt bortskämda med att kunna ses varje helg, vilket har varit lyxigt. När oktoberjakterna börjar blir det enklare, då kommer vi förhoppningsvis jaga en del ihop.
Så jag känner med dig @ii-ssa , det är jobbigt att inte kunna ses som man vill!
 
Så de är bättre och typ köpa 10 olika ölsorter och ge bort och kanske något mer?

Exakt vad du ska ge honom vet jag naturligtvis inte, menade mer nivån på gåvan. :)

Jag håller också med @Ramona om projektledarrollen. Chilla lite, låt honom ta ansvar för sin present. Jag förstår att du är jättekär men ibland är det klokt att hejda sig och pejla av den andra.
 
För att ge lite perspektiv på presentdiskussionen:
Z fick ingenting av mig på sin födelsedag. Jag hade köpt en grej på Pressbyrån, men glömde den på jobbet och åt själv upp den dagen efter. Jag bjöd honom i alla fall på middag ett par dagar senare - på min jobbrast.

På min födelsedag hade vi just varit på en liten hotellsemester så det var skönt att bara landa hemma och käka ben&jerrys-glass. Fick ingen present jag heller, om man inte är cheezy nog att räkna med en del oanständiga idéer han hade som jag uppskattade rejält mycket. Det blev en jättefin dag i alla fall.

Man behöver inte slå på så stort, speciellt inte när det var ganska nyligen man träffades. Att bjuda på en helkväll av sitt sällskap och middag /kanske nån aktivitet, skulle jag säga är en rimlig nivå.
 
Jag skulle ge något som ni kan göra tillsammans. Tycker ofta sådana presenter är väldigt minnesvärda :)
Jag och mina kompisar gick över till sånt redan i grundskolan och fortsatte så. Vi lånade en stuga på en ö, paddlade kanot, restaurangbesök, teater, bio och såna saker.

Jag och min bror brukar ge våra föräldrar en dag på spa och fin restaurang ibland. Då får man ju något mysigt för båda två.

Min bror och jag brukar bjuda varandra på standup och livepoddar med personer vi båda gillar.


Vissa av sakerna är ju dyra så man får nog anpassa en del efter kassan, till exempel exemplet med mina föräldrar så delar jag och min bror på det.
 
Det här låter konstigt men jag och killen smsar någon eller några gånger per dag, men redan från början när vi började prata i dejtingappen tog jag upp att jag kanske inte svarar direkt om jag gör saker så att det kan ta ett tag och han är likadan.

Jag sa att jag nog inte är tjejen som vill umgås varje dag eller hela dagarna. I alla fall inte i början. Och han är med på det, det kan gå flera timmar mellan våra sms eller ibland snabbt och jag tar inte illa upp även om han inte svarar på 4 timmar och samma för honom. Han har svarat att det är helt ok med mycket eget space och att inte ses varje dag eller hela dagarna.

Saker kan ändras, kanske om jag blir riktigt kär och då kanske upplägget ändras automatiskt . Men just nu vill jag ha det så här. Skönt att ha hittat någon som är med mig i det här och inte är som en igel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 935
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
583
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 046
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp