Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag upplever tvärtom i min umgängeskrets. Vi är många som är singlar för att vi helt enkelt har höga krav som vi inte tummar på.
Jag upplever också att kvinnor är mer benägna att "klara sig själva" efter uppbrott, men det är ju bara anekdotiskt. De kan söka närhet och dejting snabbare, men snubbarna jag känner verkligen djupdyker efter en stadig partner och mår jätteåligt ensamma.
 
Jag upplever också att kvinnor är mer benägna att "klara sig själva" efter uppbrott, men det är ju bara anekdotiskt. De kan söka närhet och dejting snabbare, men snubbarna jag känner verkligen djupdyker efter en stadig partner och mår jätteåligt ensamma.
Men precis. Detta är exakt min erfarenhet.
 
Tredje dejten på lördag :)

Första dejten var en lång promenad och restaurang. Andra var en heldag hos honom med lååååång promenad, han lagade mat, skedande i soffan och sen ligg :)
Och nu tredje på lördag. Han bor 1,5 h från mig och vi har barn, men är barnlediga samma helg så det funkar :) Jag är osäker i mina känslor, men ser framemot det. Men vill inte stressa fram något heller och vet fortfarande inte om jag vill ha ett förhållande.
 
Det är ofta liknande konversationer, fattar att man tröttnar. Ofta med att man beskriver hur dåliga män är och hur starka och bra kvinnor är. Känns lite trist. Speciellt när både kvinnor och män gör beteendet.

Aha. Så tolkar jag inte just den här diskussionen alls. Kanske är det så att män och kvinnor tenderar att skapa olika typer av relationsmönster efter separationer, men jag tänker inte att det i så fall beror på att man är olika "bra" eller "dålig" utan på helt andra saker. Exempelvis på att det är vanligare att män i högre grad än kvinnor saknar ett personligt nätverk eller har andra nära relationer än partnern.

T ex:

https://www.svd.se/a/5cadfd0d-efd5-3aae-93bf-6ffa709b6051/var-femte-man-utan-nara-van

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det
 
Aha. Så tolkar jag inte just den här diskussionen alls. Kanske är det så att män och kvinnor tenderar att skapa olika typer av relationsmönster efter separationer, men jag tänker inte att det i så fall beror på att man är olika "bra" eller "dålig" utan på helt andra saker. Exempelvis på att det är vanligare att män i högre grad än kvinnor saknar ett personligt nätverk eller har andra nära relationer än partnern.

T ex:

https://www.svd.se/a/5cadfd0d-efd5-3aae-93bf-6ffa709b6051/var-femte-man-utan-nara-van

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Intressant!

Exempel med mitt ex, när jag var tillsammans med honom så hängde han alltid med mig och min familj, jul och nyår och annat. Semestrar mm. Han var alltid med.
Sen gjorde vi slut, nästa tjej efter mig gjorde han likadant med, julafton med henne och hennes familj, hennes familjs sommarstuga mm. Tjejen efter det, samma sak där.
(jag stalkar inte, haha! Vi har barn ihop så det är därför jag vet)

Han kunde heller inte vara själv utan startade nytt förhållande innan han knappt lämnat det gamla.

Men jag har också tjejkompisar som slängt sig in i nya förhållanden, men i min krets så är det mer män som gjort det. Ex min pappa.
 
Hahah, en gammal kollega skrev förra helgen att han hade en stabil kille åt mig.
Nu får jag detta sms 😂😂😂
Screenshot_20221110-124854_Candy Crush Saga-01.jpeg
 
Kollegan har nu lämnat svensk mark men jag hann säga hejdå i eftermiddags i alla fall. Hon såg så glad ut, för nu åker hon hem 💕

För övrigt svajpar jag lite sporadiskt på Tinder men längesedan det blev någon match. Såg en fin person igår så det är väl bara att hoppas på en match nu då 🤷‍♀️ Motivationen är extremt låg :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
320
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 845
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp