Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som började så bra, nu har det varit radiotystnad sedan igår em 🤷‍♀️

Jag skrev en rad nyss så får vi se…
Det där är så vanligt. Man anstränger sig för att få till en konversation som ger något och tråkmånsen i andra änden tycker att man är så ”skön”, ”trevlig” och ”vill ses” men anstränger sig inte ett dugg för att konversationen ska vara mer givande än ”läget”, ”gjort något roligt” och ”vad ska du göra …”. 😴😴😴

Kände mig som avmatchningarnas drottning ett tag, men faktum är att inte en enda snubbe som inte pytsat in energi och humor i vårt textande har levererat en givande konversation när vi väl har setts.
 
Det där är så vanligt. Man anstränger sig för att få till en konversation som ger något och tråkmånsen i andra änden tycker att man är så ”skön”, ”trevlig” och ”vill ses” men anstränger sig inte ett dugg för att konversationen ska vara mer givande än ”läget”, ”gjort något roligt” och ”vad ska du göra …”. 😴😴😴

Kände mig som avmatchningarnas drottning ett tag, men faktum är att inte en enda snubbe som inte pytsat in energi och humor i vårt textande har levererat en givande konversation när vi väl har setts.

Jag tänker att sådana personer faktiskt inte är intresserade egentligen. :) När jag dejtade så engagerade jag mig bara i folk som var intresserade av att prata med mig. Men jag hade inget problem med att folk inte svarade på någon dag/ett par dagar, livet tillåter inte alltid att man har tid att sitta på dejtingapp och svara folk hela tiden.
 
Dejten igår gick bra, han var här från lunch till kl 8 ungefär 😅 åt lunch, pratade massor, tog en kort promenad med Tilda, prata lite mer, kollade in sovrummet 😇 han åkte och köpte pizza åt oss och så pratade vi lite till. Det kan nog faktiskt bli något mer av det här.
 
Det där är så vanligt. Man anstränger sig för att få till en konversation som ger något och tråkmånsen i andra änden tycker att man är så ”skön”, ”trevlig” och ”vill ses” men anstränger sig inte ett dugg för att konversationen ska vara mer givande än ”läget”, ”gjort något roligt” och ”vad ska du göra …”. 😴😴😴

Kände mig som avmatchningarnas drottning ett tag, men faktum är att inte en enda snubbe som inte pytsat in energi och humor i vårt textande har levererat en givande konversation när vi väl har setts.
Det var dock hon som skrev väldigt mycket och på ett roligt sätt, jag hängde på och jag tyckte vi hade en kul jargong. Vi hade typ samma svarsfrekvens. Därav jag tyckte det var lite trist att hon nu inte svarar.

Kl.
Vi har ju ältat det där med att man inte ”sitter klistrad vid en dejtingapp” och ”inte kan svara hela tiden”, det handlar inte riktigt om det… det gör inte jag heller 🙄
 
Det var dock hon som skrev väldigt mycket och på ett roligt sätt, jag hängde på och jag tyckte vi hade en kul jargong. Vi hade typ samma svarsfrekvens. Därav jag tyckte det var lite trist att hon nu inte svarar.

Kl.
Vi har ju ältat det där med att man inte ”sitter klistrad vid en dejtingapp” och ”inte kan svara hela tiden”, det handlar inte riktigt om det… det gör inte jag heller 🙄
Mängden svar tycker jag inte säger någonting om huruvida det är flyt i skrivandet eller ej, men jag förstår. Det är trist när en riktigt trevlig konversation dör ut.
 
Måste hitta ett datum som funkar för oss båda + min hus- och djurvakt + jag måste få råd med alla biljetter, inte minst. Det kommer gå loss på över ett par tusen och jag har många andra tunga utgifter med huset som är nödvändiga. 🙄
Dejten kan inte vara med och hjälpa till med biljett?
TL sa det till mig igår att han kommer betala min bensin om jag åker till honom (ca 1,5 Tim restid) då han har välbetalt jobb och han vet att jag är fattig student.
 
En snubbe på HP började chatta med mig. Han hade typ ingen information om sig själv på sin profil. När jag frågade vad han gör på fritiden så var svaret träna och umgås med vänner och familj. Vad han är intresserad av vet jag inte. Men känner att han nog inte uppfyller mitt önskemål att träffa en likasinnad. Och han har redan frågat om vi kan träffas. Alltså. Motivera mig.
 
En snubbe på HP började chatta med mig. Han hade typ ingen information om sig själv på sin profil. När jag frågade vad han gör på fritiden så var svaret träna och umgås med vänner och familj. Vad han är intresserad av vet jag inte. Men känner att han nog inte uppfyller mitt önskemål att träffa en likasinnad. Och han har redan frågat om vi kan träffas. Alltså. Motivera mig.
Å andra sidan kanske du kan bli en av de där vännerna han är intresserad av att träffa? :) Är han trevlig att chatta med är det väl bara att chatta på lite anspråkslöst.
 
En snubbe på HP började chatta med mig. Han hade typ ingen information om sig själv på sin profil. När jag frågade vad han gör på fritiden så var svaret träna och umgås med vänner och familj. Vad han är intresserad av vet jag inte. Men känner att han nog inte uppfyller mitt önskemål att träffa en likasinnad. Och han har redan frågat om vi kan träffas. Alltså. Motivera mig.
Ibland är det bra att träffa nån bara för att öva på att träffa nån.
 
Å andra sidan kanske du kan bli en av de där vännerna han är intresserad av att träffa? :) Är han trevlig att chatta med är det väl bara att chatta på lite anspråkslöst.
Tänkte ju det först, men det stöp när han frågade om vi kunde träffas. Vet ju typ inget om honom. Så jag sa nej, det är för tidigt och att jag ville träffa någon likasinnad. Han svarade ok ok. Samtalet dog nog där.
 
Tänkte ju det först, men det stöp när han frågade om vi kunde träffas. Vet ju typ inget om honom. Så jag sa nej, det är för tidigt och att jag ville träffa någon likasinnad. Han svarade ok ok. Samtalet dog nog där.
I och för sig hade du ju kunnat lägga till att det var okej att fortsätta chatta? :) Om han kändes trevlig till att börja med alltså. Att du inte känner att du vinner på att gå på träff med random folk förstår jag helt och hållet, det hade jag aldrig orkat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
331
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 533
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp