Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick två matchningar, den ena hade skrivit när jag sov (jag svarade när jag vaknat) och den andra skrev jag till imorse. Ingen fortsättning från någon än så länge.
 
Jag läser ofta att någon benämner sig som ungdomlig. Vad menar de med det? De kan väl inte mena att de är barnsliga?

Får ofta höra att jag upplevs yngre än min ålder, tar det inte som att jag upplevs barnslig utan snarare som att jag inte lever som majoriteten i min ålder gör. Dvs jag styrs inte av familjeliv/varannanveckaboende barn eller sådant kopplat till det. Jag styrs av mina intressen, flyttar/byter jobb om jag har lust och behöver inte ta hänsyn till barn eller partners åsikt om sånt, lägger mina pengar på vad jag vill osv, utforskar nya intresseområden när jag får ett infall... Kort sagt sånt folk gör när de är fria, och jag är fri och tänker fortsätta vara det. Trist bara att det på nåt vis skulle behöva vara åldersbetingat, jag ser det som ett livsval medan andra ser det som att jag lever ungdomligt.
 
Det kan ju vara så enkelt att de inte identifierar sig med saker som är stereotypa för män i deras ålder. Tex inte gillar att spela golf, segla, spela padel eller någon av alla grejer de ser jämnåriga män göra.
Betyder det att man har olika intressen beroende på ålder?

Då vet jag själv inte vilken ålder jag tillhör.
 
Tycker det kan vara svårt att specificera ungdomligt. Men det finns ju helt klart män som är gubbiga redan vid 30 och sen blir det bara värre 😅
Så finns det de som inte alls känns gubbiga trots att de är 60 +
Hur de beskriver sig själva vet jag dock inte 😁
Jobbar med män i väldigt varierande åldrar och det är så tydligt att åldern inte är avgörande för hur man är och beter sig.

Själv tillhör jag kategorin barnslig 🙋
Tycker ofta kvinnofolk i min ålder är tråkiga och tantiga men det säger troligen mer om mig än om dem 🙄
 
Tycker det kan vara svårt att specificera ungdomligt. Men det finns ju helt klart män som är gubbiga redan vid 30 och sen blir det bara värre 😅
Så finns det de som inte alls känns gubbiga trots att de är 60 +
Hur de beskriver sig själva vet jag dock inte 😁
Jobbar med män i väldigt varierande åldrar och det är så tydligt att åldern inte är avgörande för hur man är och beter sig.

Själv tillhör jag kategorin barnslig 🙋
Tycker ofta kvinnofolk i min ålder är tråkiga och tantiga men det säger troligen mer om mig än om dem 🙄
Fast du skulle tycka jag var kul 🤩 trots att jag skulle kunna vara din morsa. Är jag också barnslig mån tro? Eller kanske ungdomlig 😬😅🤣
 
Betyder det att man har olika intressen beroende på ålder?

Då vet jag själv inte vilken ålder jag tillhör.
Stereotypt sett är det väl ofta så? Många kallar sig till exempel "tanter" för att de gillar handarbeten eller en viss klädstil trots att de är unga. Med det sagt menar jag inte att jag tycker att det är så, bara att jag upplever att många ser det så.
 
Stereotypt sett är det väl ofta så? Många kallar sig till exempel "tanter" för att de gillar handarbeten eller en viss klädstil trots att de är unga. Med det sagt menar jag inte att jag tycker att det är så, bara att jag upplever att många ser det så.
För något år sedan blev jag kallad för "tanten" av en tjej under 30. Ouch, den pucken kändes inte bra. Jag är för fan ingen tant. Har långt kvar till 70.
 
Eller så kan det vara så att folk lägger olika värdering i ordet ungdomlig 🤷 det är ju också valfritt om man vill anta det värsta om folk eller ej.
Det är ordvalet som gör att jag anser att din teori inte stämmer. Kallar en gubbe sig ungdomlig är han precis som alla andra gubbar bara att han söker en yngre partner.

Jag skiter i vilket för män attraherar mig inte över huvudtaget 🤷‍♀️
 
Det är ordvalet som gör att jag anser att din teori inte stämmer. Kallar en gubbe sig ungdomlig är han precis som alla andra gubbar bara att han söker en yngre partner.

Jag skiter i vilket för män attraherar mig inte över huvudtaget 🤷‍♀️
Jag tänker att det framför allt är i dejtingsammanhang/profiler som ordet får en något osmaklig klang. Sker det mer allmänt eller om någon beskriver någon annan låter det inte alls likadant i mina öron. Min hund är en ungdomlig tant. Liksom pigg och kry och fri från stela ben. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
323
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 035
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp