Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag hade i och för sig också tolkat frågan som en invit till sexprat, absolut, och hade antagligen inte heller velat fortsätta den konversationen. Men - jag tror reaktionerna här också blir lite utifrån vem det är som skrivit inlägget.

Just den här killen kanske var en rövhatt. Men just den användaren hittar alltid fel på alla killar.

Jag hade också tolkat det så.
Men det har ju inget med otur att göra. Många på dejtingappar är bara ute efter sex, både män och kvinnor. Att sålla hårt gäller för alla som dejtar 😅

Måste fråga är de inte jobbigt att dejta flera? Jag brukar bara dejta en i taget, dock vet jag inte om killen jag träffar pratar med andra eller går på dejt. Jobbig känsla att ha då jag helst vill man ska fokusera på varandra :D Men känner också de är för tidigt att ställa den frågan? Vi har pratat snart i en månad och träffats 2 ggr, ska ses idag på övernattning och mat... Men ska inte stressa som jag har gjort tidigare och bara njuta av stunden och låta de komma naturligt.

Jag tycker tvärtom att det kan vara bra att dejta flera. Speciellt om man är den typen som lätt stormar in i ett förhållande.
Lägga lite tid på att lära känna flera och inte bara studsa iväg med första bästa som verkar vettig 😁

Jag har aldrig lagt så stor vikt vid mitt dejtande iom att relationer inte är så viktigt för mig, jag vill leva själv, inte ha familj osv.
Har mer sett det som ett sätt att träna mig själv att träffa nya människor och vara mindre sluten.
Sen om jag hittar någon jag trivs med på riktigt och som passar in i min livsstil så har jag sett det som en bonus.

Jag hade i och för sig också tolkat frågan som en invit till sexprat, absolut, och hade antagligen inte heller velat fortsätta den konversationen. Men - jag tror reaktionerna här också blir lite utifrån vem det är som skrivit inlägget.

Just den här killen kanske var en rövhatt. Men just den användaren hittar alltid fel på alla killar.

Ja, jag tror du har rätt. Men det är ju i så fall ett rätt så oschysst beteende tycker jag.

Jag hade också tolkat det så.
Men det har ju inget med otur att göra. Många på dejtingappar är bara ute efter sex, både män och kvinnor. Att sålla hårt gäller för alla som dejtar 😅
Absolut, jag håller med dig. Och det är en av anledningarna till att jag själv skyr dejtingapparna. Klarar man inte av att verkligheten ser ut så, så ska man kanske inte vara där. Det finns andra sätt att träffas på.

Tycker det beror på hur länge man snackar, att fråga hur någon sover behöver inte vara inledningen på något sexsnack.
Jag håller ändå med dig lite här. Jag har fått frågan av en seriös kille som jag träffade i verkligheten en bit in i vår kontakt. Han frågade för att han är en fryskyckling som vill ha varmt i sovrummet. Det hade han upplevt som ett problem tidigare då väldigt många vill ha svalt. Jag som själv är en fryskyckling kunde bara hålla med. Men på en dejtingsida hade jag också reagerat.

Alltså det finns ju situationer när jag inte hade tagit det som en invit att börja snacka sex, typ om man håller på att diskutera värmeböljan och han skriver "har du också svårt att sova? jag själv kan knappt ha lakan på mig, hur löser du det?". Jämför det med "hur sover du?" Eller "vad har du på dig när du sover" out of the blue.
Det som fick mig att nästan kasta telefonen i väggen (men jag raderade bara Tinder) var snubben jag hade haft sjukt bra samtal med skickade "själv sitter jag naken på soffan". Liksom vad fan vill du att jag ska göra med den infon?!

Jag håller ändå med dig lite här. Jag har fått frågan av en seriös kille som jag träffade i verkligheten en bit in i vår kontakt. Han frågade för att han är en fryskyckling som vill ha varmt i sovrummet. Det hade han upplevt som ett problem tidigare då väldigt många vill ha svalt. Jag som själv är en fryskyckling kunde bara hålla med. Men på en dejtingsida hade jag också reagerat.
Fast vore det inte bättre att ställa den frågan då? Att man är frusen och hur tänker du kring temperaturen i sovrummet? Vad någon har på sig är inget svar på det.

Fast vore det inte bättre att ställa den frågan då? Att man är frusen och hur tänker du kring temperaturen i sovrummet? Vad någon har på sig är inget svar på det.
Jag kände ju snubben ganska väl. Därav att jag ville ha fram att det inte var en nätdejt utan en kille jag träffat på annat sätt (IRL). Vi kunde prata ganska grovt också så det här var verkligen inte en anspelning på sex.

Just den här killen som debatterats i tråden kanske var en rövhatt. Som flera skrivit, det finns massor av dem på nätet. Men eftersom grundinlägget folk började svara på först var en lång harang om att snubben ifråga var för snygg för att vara på en dejtingsida och sen i en bisats kom detta med kläder under sömn, så tycker jag inte det är konstigt att folk reagerar med tanke på historiken hos författarens inlägg här i tråden. Hade hon bara skrivit om kommentaren om kläderna och utelämnat ”han var för snygg för en dejtingsida”-gnället hade folk kanske orkat svara trevligare…

Jag kände ju snubben ganska väl. Därav att jag ville ha fram att det inte var en nätdejt utan en kille jag träffat på annat sätt (IRL). Vi kunde prata ganska grovt också så det här var verkligen inte en anspelning på sex.

Just den här killen som debatterats i tråden kanske var en rövhatt. Som flera skrivit, det finns massor av dem på nätet. Men eftersom grundinlägget folk började svara på först var en lång harang om att snubben ifråga var för snygg för att vara på en dejtingsida och sen i en bisats kom detta med kläder under sömn, så tycker jag inte det är konstigt att folk reagerar med tanke på historiken hos författarens inlägg här i tråden. Hade hon bara skrivit om kommentaren om kläderna och utelämnat ”han var för snygg för en dejtingsida”-gnället hade folk kanske orkat svara trevligare…

Det tycker jag att det är, konstigt alltså. Det är bara att låta bli att svara om man inte ”orkar” svara trevligt? Bättre än att gaslighta och låtsas tycka på ett visst sätt bara för att trycka till.

Det tycker jag att det är, konstigt alltså. Det är bara att låta bli att svara om man inte ”orkar” svara trevligt? Bättre än att gaslighta och låtsas tycka på ett visst sätt bara för att trycka till.
Jag håller inte med. Jag tycker man ska kommentera såna dumheter så att ingen annan, framför allt inte ungdomar, tror att det är normalt att alla killar är för snygga och sån skit. Folk har försökt vara trevliga in absurdum i det fallet men det är ju som att hälla vatten på en gås.

Jag håller inte med. Jag tycker man ska kommentera såna dumheter så att ingen annan, framför allt inte ungdomar, tror att det är normalt att alla killar är för snygga och sån skit. Folk har försökt vara trevliga in absurdum i det fallet men det är ju

Jag pratar om hur frågan om vad forummedlemmen i fråga sover i och hur hon upplevde den bemöttes härinne.

Jag läste ditt inlägg och det framgick att ni redan kände varandra. Jag tvivlar inte heller på att frågan inte var sexuell i ert fall om du säger det. Men jag tycker ändå att; Vad sover du i? är en konstig fråga om det man vill veta är vilken temperatur personen önskar i sovrummet. Det är fullt möjligt att vara sova naken och gilla värme och vice versa.

Jag har också läst personens inlägg och håller med om mycket av det som sagts om svårigheter att nätdetja (eller dejta överhuvudtaget) när man är osäker. Men jag tycker inte att det innebär att man ska gaslighta personen att hon alltid har fel. För i 99% av fallen innebär frågan om vad man sover i att personen vill leda in samtalet på sex. Vilket är helt okej, man får prata om sex. Men vill man inte det skulle jag säga att hon läst situationen helt korrekt. Till skillnad från andra situationer då jag håller med om att hon läser in för mycket i männens agerande.

Övernattningsdejten är avklarad och vi slurkade i oss 2 flaskor vin. Otroligt mysig kväll men djupa samtal och känner mig verkligen så trygg och bekräftad i hans närhet. Han berättade att han inte är inne på tinder mer så frågade jag varför, då svarar han för jag har ju träffat någon mysig där 😘 Dock är jag orolig hur de ska bli när han börjar jobba igen då han är borta mycket och när han är ledig har han sin dotter. Jag har inte tagit upp de snacket än. Men jag vill heller inte träffa hans dotter innan vi vet var vi står. Så de är inte inom några veckor liksom.:

Tror jag skrev tidigare i tråden om att jag fått upp kontakten med en person jag dejtade innan mitt ex. Han var här i helgen och vi hade det fantastiskt roligt tillsammans! Dock har jag insett att jag är en person som gärna chattar typ hela tiden, varje dag, medan han inte alls är så.. Jag är sån med i princip alla. Skriver dagligen med familj, vänner osv. Så här är det verkligen en "jag-grej" och jag får inte börja överanalysera varför han inte skriver så mycket. Livet hörrni!

Enda jag dock börjat störa mig på att vi inte varit ute på dejt. Vi har bara setts hemma hos mig eller honom. Dock trevligt de med, då vi ätit mat kollar serie osv. Men tänker jag ska ligga lite lågt nu närmaste dagarna och se om han bjuder ut mig eller tar intiativ till att ses, då senaste 2 ggr har de varit jag som frågat. Jag frågade igår vad han skulle göra imorgon och då sa han att han skulle träffa några vänner. Men känner mig samtidig inte osäker på honom för han skrev direkt igår när han kom hem och han skriver godmorgon varje dag och vi håller igång konversationen hela dagarna. Går oftast inte mer än några timmar innan vi skriver något litet. Vi hade sex på 3e dejten, så känns inte som de bara är de han är ute efter då han är lika aktiv mot mig som innan dess. Men vi har inte pratat än var vi står. Jag tänker jag bara ska låta tiden gå och njuta i stunden och se vad de leder till, vill ej skrämma bort genom att fråga för mycket.. Blir nojig på mig själv och är rädd att förstöra något.. Hur tar man upp att man vill göra något annat än att bara ses hemma? Hur länge ska man vänta på att han tar upp att han vill ses?

Enda jag dock börjat störa mig på att vi inte varit ute på dejt. Vi har bara setts hemma hos mig eller honom. Dock trevligt de med, då vi ätit mat kollar serie osv. Men tänker jag ska ligga lite lågt nu närmaste dagarna och se om han bjuder ut mig eller tar intiativ till att ses, då senaste 2 ggr har de varit jag som frågat. Jag frågade igår vad han skulle göra imorgon och då sa han att han skulle träffa några vänner. Men känner mig samtidig inte osäker på honom för han skrev direkt igår när han kom hem och han skriver godmorgon varje dag och vi håller igång konversationen hela dagarna. Går oftast inte mer än några timmar innan vi skriver något litet. Vi hade sex på 3e dejten, så känns inte som de bara är de han är ute efter då han är lika aktiv mot mig som innan dess. Men vi har inte pratat än var vi står. Jag tänker jag bara ska låta tiden gå och njuta i stunden och se vad de leder till, vill ej skrämma bort genom att fråga för mycket.. Blir nojig på mig själv och är rädd att förstöra något.. Hur tar man upp att man vill göra något annat än att bara ses hemma? Hur länge ska man vänta på att han tar upp att han vill ses?
Det är väl bara att skriva nåot i stil med "Kan vi hitta på något kul tillsammans nästa gång? Typ restaurang/bar/bio/akvarium/whatever som inte är ses hemma?" :)

Vet inte hur vanligt det är, men tänker att typiska dejter där man går ut och gör något (verkar ofta involvera mat) helt enkelt inte är något alla tänker på? Jag hade t ex inte känt något behov av det, går gärna ut och vandrar någonstans men regelrätta dejter är nog inte min grej och knappast något jag hade föreslagit. Betyder inte att han inte skulle kunna tycka att det vore trevligt, men du får kanske göra som @Sel föreslår och föreslå någon aktivitet.

Vet inte hur vanligt det är, men tänker att typiska dejter där man går ut och gör något (verkar ofta involvera mat) helt enkelt inte är något alla tänker på? Jag hade t ex inte känt något behov av det, går gärna ut och vandrar någonstans men regelrätta dejter är nog inte min grej och knappast något jag hade föreslagit. Betyder inte att han inte skulle kunna tycka att det vore trevligt, men du får kanske göra som @Sel föreslår och föreslå någon aktivitet.

Samma här, tror vi sett i nästan ett halvår innan jag sa att jag ville gå på dejt, dvs att vi skulle klä upp och och gå ut och äta på lite fancy restaurang.

Innan hade vi såklart gjort ett massa saker, vandrat, varit ute med kompisar till mig, besökt olika platser, gått på museum osv.
Just drn typiska gå ut och äta dejten tycker jag ofta blir lite stiff innan man känner varandra.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka