Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Ungefär 11 gånger vid det här laget :(
Vi har diskuterat det om och om igen och han lovar att skärpa sig, sist sa jag ljuger du en gång till kommer jag ignorera dig för all framtid.
Vilket jag nu gör.
Då ringde han och skrev till min kompis och tjatade om mig och hon talade också om hur det ligger till, att man inte ska skita i någon man tycker om.
Bra du ignorerar och lyssna inte på din kompis. Förövrigt jättemärkligt råd av din kompis att ge.
Det handlar inte om att ”skita i någon man tycker om”
Men du märker också hur skevt detta redan nu blivit. Ena stunden är han fantastisk och nästa gång är han alkisen som inte kan ta ett nej

Bra du ignorerar och lyssna inte på din kompis. Förövrigt jättemärkligt råd av din kompis att ge.
Men du märker också hur skevt detta redan nu blivit. Ena stunden är han fantastisk och nästa gång är han alkisen som inte kan ta ett nej
Jag tolkade det som att kompisen menade att han inte skulle skita i @Trasmatta, inte tvärtom. Att det är han som behandlar henne dåligt när han bara försvinner. Att kompisen sagt det till killen när han ringde och tjatade på kompisen. Men jag kanske tolkade det fel.

@Trasmatta. Jag tycker faktiskt också du ska blocka honom. Du mår ju uppenbart inte bra av att ha kontakt med honom.

Hitta guldkornen med din ensamhet – det är fantastiskt att alltid få välja mat, vad man ska titta på och huruvida man ska dammsuga eller bara ligga på soffan. Och sen försök fundera på vem det hade varit värt att byta bort singellivets guldkorn mot. Och fokusera på att hitta HONOM!
Inte bara ”vem som helst som verkar tycka att jag är ok”.
Detta är så sant. Det verkar ibland som att det värsta som kan hända en människa i hela världen är att vara singel enligt den här användaren, och så är det faktiskt inte. Det finns för det första flera fördelar med att vara singel också. Och framför allt måste man lära sig att acceptera sig själv och se positivt på sig själv och sitt eget liv. För ingen vettig kille kommer orka med en person som är så negativ. Jag hade inte orkat med en kille som hade den synen på sig själv och tyckte att hans liv var värdelöst...

Det gjorde hon inte utan han skrev och ringde till henne och frågade varför jag inte svarade och då skrev hon som det var och förklarade för honom att man skiter inte i någon man säger sig tycka om.
Då skrev han jag tycker om henne jag är bara dålig på att visa vad jag känner.

Jag tolkade det som att kompisen menade att han inte skulle skita i @Trasmatta, inte tvärtom. Att det är han som behandlar henne dåligt när han bara försvinner. Att kompisen sagt det till killen när han ringde och tjatade på kompisen. Men jag kanske tolkade det fel.

@Trasmatta. Jag tycker faktiskt också du ska blocka honom. Du mår ju uppenbart inte bra av att ha kontakt med honom.
Ja hon talade om för honom att jag inte ville svara för jag var trött på att han försvinner hela tiden och hon talade om för honom att man behandlar inte någon man tycker om på det viset.

Men jag blir så himla less på honom överlag. Han kan skita i mig en hel vecka, men när han har behov av att få tag i mig då ringer han 10 gånger skickar massa sms och kontaktar min vän.

Tänk om jag skulle göra så när han inte svarar, som tjej hade man blivit betraktad som ett psykfall.

Men jag blir så himla less på honom överlag. Han kan skita i mig en hel vecka, men när han har behov av att få tag i mig då ringer han 10 gånger skickar massa sms och kontaktar min vän.

Tänk om jag skulle göra så när han inte svarar, som tjej hade man blivit betraktad som ett psykfall.
Blockera honom. Han kommer aldrig skärpa sig så länge han har ett aktivt missbruk. Tyvärr.

Gissningsvis är han nog påverkad när han ringer så många gånger till dig och din vän.

Jag har satt honom på begränsat överallt.

Har du sagt till honom att du inte vill ha mer kontakt, så att han faktiskt vet det? Han beter sig helt klart gränslöst, men om det tidigare varit "du behöver visa att du vill träffa mig" så kan det ju slå slint runt det nu. Säg klart och tydligt att det räcker nu, det är inte tal om att han ska skärpa sig utan att du faktiskt inte vill träffa honom mer. Blocka sen helt om han inte respekterar det.

Har du sagt till honom att du inte vill ha mer kontakt, så att han faktiskt vet det? Han beter sig helt klart gränslöst, men om det tidigare varit "du behöver visa att du vill träffa mig" så kan det ju slå slint runt det nu. Säg klart och tydligt att det räcker nu, det är inte tal om att han ska skärpa sig utan att du faktiskt inte vill träffa honom mer. Blocka sen helt om han inte respekterar det.
Jag sa såhär till honom om du ljuger en gång till kommer jag ignorera dig för all framtid. Han lovade att inte ljuga igen och dagen efter var det samma visa igen.
Så det går inte lita på honom :(

Fast egentligen vill jag ju träffa honom så det är supersvåra att ignorera honom men det blir ju ingen ändring.

Jag sa såhär till honom om du ljuger en gång till kommer jag ignorera dig för all framtid. Han lovade att inte ljuga igen och dagen efter var det samma visa igen.
Jag tror för din egen skull att du måste hålla det du säger och ignorera. Lögner hör till sjukdomen och så länge han är i aktivt missbruk kommer det inte ändras oavsett vad han lovar.

Det du måste säga är: "Jag vill inte träffa eller höra av dig mer. Alls." och sedan blocka. Inte komma med villkor som han kan lirka med om det nu är så att du vill slippa försöken från honom.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka