Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Hur gör man för att inte ge upp och bara se problem?
En del av mig vill ge det en chans, en annan tänker att det inte ens är lönt att försöka 🙄
I hear you. Jag har lite ställt in mig på att bara för att det har gått åt h förut så vill jag inte utsätta mig för det igen, och då blir det ju lite svårt att träffa någon. Jag är nog generellt en ganska stängd person och har svårt att släppa in andra (alltså även generellt, inte bara män i ett dejtingsammanhang). Har inget tips, min lösning är ju att helt enkelt bara skita i det, men ville mest säga att jag vet hur det känns och att du inte är ensam om känslorna.

I hear you. Jag har lite ställt in mig på att bara för att det har gått åt h förut så vill jag inte utsätta mig för det igen, och då blir det ju lite svårt att träffa någon. Jag är nog generellt en ganska stängd person och har svårt att släppa in andra (alltså även generellt, inte bara män i ett dejtingsammanhang). Har inget tips, min lösning är ju att helt enkelt bara skita i det, men ville mest säga att jag vet hur det känns och att du inte är ensam om känslorna.
Tack! Ja, inte är det lätt inte. När man vill fast ändå inte 🫠

Tack! Ja, inte är det lätt inte. När man vill fast ändå inte 🫠
Precis så. När man vill men ändå inte.

Jag skulle absolut vilja ha ett förhållande, men jag vill inte dejta. Jag vill inte ha oron i början, jag vill inte behöva gå på dejt med en massa människor som det ändå inte leder något till med. Och jag kommer ju liksom inte till det andra steget, där jag kanske egentligen skulle vilja vara, utan att passera det första.

Dessutom är jag nog ganska kräsen. Det är sällan jag ser någon som jag ens tycker är snygg, alltså verkligen sällan, knappt ens på tv och än mindre i verkligheten, så det gör det hela ännu mer komplicerat.

Nej men jag vill gärna träffa henne! Det kanske kan bli ett projekt under semestern 😅
Dock har jag bara en helt barnfri vecka och kanske två barnfria helger så ja… men han kan ju vara hos mormor också :angel:

Jag tänker mig någon form av att mötas halvvägs. Jag får fråga vad hon tycker om det.

(Jag menar alltså inte att hon blir ett sommarprojekt, utan projektet är hur vi ska kunna ses :rofl:)

Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?

Tänker ändå att det är kört med denna kille, tror han tappat intresset då vi knappt hörts denna vecka, så kanske bäst att lägga ner bara va? Och gå vidare.

Vad spelar det för roll vad vi tror? Du verkar ju redan ha bestämt dig att han är för bra för dig?
Alltså han är för bra för mig och därför blir jag extra rädd för att gå på dejt, därför jag avbokade dejten. Men skriver med en annan kille som jag tycker är gullig, han ser lite för bra ut för mig. Vi hade tänkt ses denna vecka, men jag behövde skriva till honom att jag har fullt upp med jobb denna vecka, Vågar inte träffa honom! men kan ju inte hitta på vita lögner varje vecka. Vad ska jag säga till honom?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar