Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag funderar på om detta delvis, i alla fall för mig, är en generationsfråga. Jag är född -89 och började högstadiet precis lagom till att dåtidens sociala medier med Lunarstorm, bilddagboken och MSN verkligen kom. Men jag har oftast dejtat män som är lite äldre och redan var vuxna när detta kom. Och många skriver inte alls som jag.

Jag kan även bli tokig på användandet av smileys. Egentligen gillar jag inte smileys i en seriös text. Men har man ingen smiley tror folk att man är sur. Jag aktar mig också noga för att skicka någon som helst smiley som går att associera med ett hjärta till en man som jag inte antingen känner extremt väl eller har mer kärleksbetonade känslor för.

Jag funderar på om detta delvis, i alla fall för mig, är en generationsfråga. Jag är född -89 och började högstadiet precis lagom till att dåtidens sociala medier med Lunarstorm, bilddagboken och MSN verkligen kom. Men jag har oftast dejtat män som är lite äldre och redan var vuxna när detta kom. Och många skriver inte alls som jag.

Jag kan även bli tokig på användandet av smileys. Egentligen gillar jag inte smileys i en seriös text. Men har man ingen smiley tror folk att man är sur. Jag aktar mig också noga för att skicka någon som helst smiley som går att associera med ett hjärta till en man som jag inte antingen känner extremt väl eller har mer kärleksbetonade känslor för.
Jag tror garanterat att det är en generationsfråga! Med vissa undantag förstås, åt båda håll.

Jag och piloten skriver varje dag och nästa hela tiden. Allt bara flyter och vi pratade i telefon igår i 2,5 h. Efteråt skrev han direkt att de verkligen känns så bra med mig att han hoppas kemin finns där lika mycket när vi ses. Jag är så jäkla nervös när vi ses att de inte klickar eller man inte klickar fysiskt 🙈 Jag är också nojig över min vikt trots jag visat nya bilder hur jag ser ut osv. Han är dock rolig och skickar bilder med dubbelhaka och säger hoppas du sänkt dina förväntningar nu 🙈 Båda två tycker de är sjukt att man klickar med någon så bra och han sa att tänker på mig hela tiden och känner inget intresse att prata med någon annan.. Vi ska förälska ses på en promenad i veckan men jag är så jäkla nervös att de kommer kännas annorlunda i verkligheten. Ge mig pepp att första mötet kommer vara wow!! 🙈

Jag och piloten skriver varje dag och nästa hela tiden. Allt bara flyter och vi pratade i telefon igår i 2,5 h. Efteråt skrev han direkt att de verkligen känns så bra med mig att han hoppas kemin finns där lika mycket när vi ses. Jag är så jäkla nervös när vi ses att de inte klickar eller man inte klickar fysiskt 🙈 Jag är också nojig över min vikt trots jag visat nya bilder hur jag ser ut osv. Han är dock rolig och skickar bilder med dubbelhaka och säger hoppas du sänkt dina förväntningar nu 🙈 Båda två tycker de är sjukt att man klickar med någon så bra och han sa att tänker på mig hela tiden och känner inget intresse att prata med någon annan.. Vi ska förälska ses på en promenad i veckan men jag är så jäkla nervös att de kommer kännas annorlunda i verkligheten. Ge mig pepp att första mötet kommer vara wow!! 🙈
Vad roligt!
Jag tänker att det är bra att inte gå in med inställningen att det ska bli WOW så fort ni ses. Utan tänk mer att ni ska ses för att stämma av läget, och låt det ta tid. Det är normalt att man är nervös innan och kanske beter sig lite udda men försök bara landa i det och tolka inte exakt allt som händer de n första timmen utan tänk att det får kännas lite konstigt i början utan att det betyder KATASTROF.
Eftersom ni haft så mycket att prata om och hållit igång en konversation via telefon i flera timmar tror jag ni kommer att hitta tillbaka till de där samtalen och den känslan men det kanske inte kommer så fort du ser honom. Det är helt normalt!

Jag tror vi börjar avsluta här, det har blivit för komplicerat redan nu och jag orkar inte med sånt. Avståndet kommer ju bara göra det värre.
Trist men ja, det är nog bäst.
(Eller nej, det känns faktiskt inte särskilt trist heller egentligen)

Jag var på en trevlig dejt igår. Vi har pratat lite i en dryg vecka. Det blev en promenad i ca 40 minuter, sen skulle han träffa en kompis, vilket var alldeles lagom som första träff. Vi konstaterade båda att vi hade haft trevligt och ville ses igen, och har fortsatt skriva lite. Få se vad som händer, skönt med någon som vill ta det lite lugnt och inte har några bestämda ideer om vad de vill ha.

Dejten var trevlig :) Vi gick en promenad och tog en glass och gick sen en sväng till. Mycket gemensamma sidor inkl att vi kommer från samma del av landet ursprungligen. Rolig, uppmärksam, verkar väldigt snäll. Så ja... han tickade många positiva boxar men jag kände ingen omedelbar fysisk attraktion... Tror jag ändå kommer träffa honom igen och se om det kan utvecklas något. Men jag blir lite trött på mig själv, så fort jag märker att killen är mer intresserad än jag är så vill jag backa :cool:

Vi ska ses på söndag och jag vill bara att tiden ska gå fort nu... Vi kan inte sluta skriva till varann och har ständig kontakt.. Han är sjukskriven just nu så antar de är därför han har så mycket mer tid än vad han annars har. Jag bara håller tummarna att de känns lika bra när vi ses...

Vi träffades idag och båda var väldigt nervösa men de kändes verkligen lika bra för båda. Har så mycket gemensamt och samma framtidsplaner osv. Känns riktigt bra detta och vi har fortsatt hållt kontakten med mycket skrivande. Hans pappa ringde när vi sågs å fråga hur de gick att träffa mig, han bara pappa jag är här nu och skrattade. Jag vill inte sväva iväg och bli för fäst snabbt utan försöka bara leva i nuet och lära känna varann å ta dagen som den kommer. Vill inte kasta mig in i något nytt. Han har varit singel ca 2 mån och säger han ej har känslor kvar för sitt ex. Att han bryr sig inte så mycket om vad andra tänker om han går snabbt in i något då han gör de som känns bra för honom..

Ska träffa glasskillen igen i eftermiddag. Lite mer pepp den här gången, men vi får se hur det går.

Sen har jag en ny dejt inbokad med en annan om en vecka. Vi skulle setts i våras men då träffade han en annan precis innan vi skulle ses och avbokade pga ville fokusera på en i taget. Nu har han hört av sig igen så jag gissar att det inte blev något med den andra tjejen. 😁 Han skötte det ganska snyggt senast och verkar vettig så tänker att han får en chans till :p

Hur vet man om killen är mer intresserad av sex än något seriöst? Har märkt de har blivit mycket snack om mys och närhet, och han frågade om jag ville komma ikväll när dottern somnat. Men sa jag inte kunde då känns sådär att dyka upp sent en kväll för att stanna någon timme och "titta på film". Vi har dock planerat av att ses nästa vecka på min semester. Men tänker jag vill nästan testa å se lite hur han är, för jag kommer vänta med sex och inte hoppa in i något. Är de något man ska ta upp att man vill vänta? Av tidigare erfarenheter så brukar killen dra sig undan om man har sex för tidigt och allt fokus blir kring de istället för att få känslor för varandra först.. Han skriver att han saknar mig lite osv men känns bara som han är lite uttråkad med för han är sjukskriven..

Hur vet man om killen är mer intresserad av sex än något seriöst? Har märkt de har blivit mycket snack om mys och närhet, och han frågade om jag ville komma ikväll när dottern somnat. Men sa jag inte kunde då känns sådär att dyka upp sent en kväll för att stanna någon timme och "titta på film". Vi har dock planerat av att ses nästa vecka på min semester. Men tänker jag vill nästan testa å se lite hur han är, för jag kommer vänta med sex och inte hoppa in i något. Är de något man ska ta upp att man vill vänta? Av tidigare erfarenheter så brukar killen dra sig undan om man har sex för tidigt och allt fokus blir kring de istället för att få känslor för varandra först.. Han skriver att han saknar mig lite osv men känns bara som han är lite uttråkad med för han är sjukskriven..
Jag hade inte velat komma om det är barn hemma, det tyckte jag kändes som en ”röd flagga”.
Du kan absolut ta upp frågan och se vad han säger kring det.

Sex är ju ändå en väldigt viktig del av en relation och jag vill ibte skjuta upp det för att veta att msn funkar och gillar samma saker.
Har aldrig påverkat om det blivit en seriös relation eller inte.

Dock skulle jag aldrig vilja ligga med en unge i ett rum bredvid 😅

Sex är ju ändå en väldigt viktig del av en relation och jag vill ibte skjuta upp det för att veta att msn funkar och gillar samma saker.
Har aldrig påverkat om det blivit en seriös relation eller inte.

Dock skulle jag aldrig vilja ligga med en unge i ett rum bredvid 😅
Nej planen var nog verkligen inte från hans sida att ligga ikväll när barnet är hemma. Han tyckte mest att det är långt att ses fram tills nästa vecka när han är barnfri och jag är ledig. Men jag är ganska uppbokad, och jag vill inte ses en snabbis på kvällen känns lite lönlöst för då blir de liksom soffhäng å säkert mer ;) Jag är väldigt öppen om sex och vi har pratat en del om de, men bara för de vill jag inte kasta mig in i de, då jag vill först bygga upp lite först. Då jag i tidigare relationer eller dejter kastat mig in och då blir de oftast inte bra.. Vi båda två har ju nyligen med gått ur våra relationer.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka