Är det grannen eller är det någon av de andra?
För min del har de män jag träffat varit personer jag träffat genom något annat, som jobb eller utbildning, så vi har i början naturligt träffats flera gånger i veckan genom det och pratat med varandra, alltså innan det ens blivit något annat. De två som jag träffat mer seriöst och under en längre tid så träffades den förste och jag någon gång i veckan i början, ibland mer sällan. Han har barn i stort sett på heltid, så det var svårt att få till.
Den andra träffade jag ganska intensivt till en början, men det var för att han egentligen inte bor på min ort, utan enbart jobbade där över sommaren. Så det gällde lite att passa på medan han var i närheten. Det är väl typ tio mil emellan våra orter och vi träffades typ varannan helg när han "flyttade hem" igen. Det som ställde till det var helt klart mitt liv med hästarna, kombinerat med att han hade problem med att sova borta. Så det var därför det tog slut, men det är ju mer avståndet och att jag inte ville eller kunde flytta.
Men jag hade nog tyckt att någon gång i veckan i början är rätt rimligt. Mer och mer ju längre tiden går. Men är det grannen är det så klart en fördel att ni bor så nära och kan ses spontant. Han har ju dock barn, så det är ju något du måste ta med i beräkningen, att när han har dottern kanske det inte kan bli så mycket.