Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Är det grannen eller är det någon av de andra?

För min del har de män jag träffat varit personer jag träffat genom något annat, som jobb eller utbildning, så vi har i början naturligt träffats flera gånger i veckan genom det och pratat med varandra, alltså innan det ens blivit något annat. De två som jag träffat mer seriöst och under en längre tid så träffades den förste och jag någon gång i veckan i början, ibland mer sällan. Han har barn i stort sett på heltid, så det var svårt att få till.

Den andra träffade jag ganska intensivt till en början, men det var för att han egentligen inte bor på min ort, utan enbart jobbade där över sommaren. Så det gällde lite att passa på medan han var i närheten. Det är väl typ tio mil emellan våra orter och vi träffades typ varannan helg när han "flyttade hem" igen. Det som ställde till det var helt klart mitt liv med hästarna, kombinerat med att han hade problem med att sova borta. Så det var därför det tog slut, men det är ju mer avståndet och att jag inte ville eller kunde flytta.

Men jag hade nog tyckt att någon gång i veckan i början är rätt rimligt. Mer och mer ju längre tiden går. Men är det grannen är det så klart en fördel att ni bor så nära och kan ses spontant. Han har ju dock barn, så det är ju något du måste ta med i beräkningen, att när han har dottern kanske det inte kan bli så mycket.
Jag träffar bara grannen nu men de känns nu som vi bygger upp en vänskapsrelation och lär känna varandra. Jag vill nog vänta lite tills de blir fysiskt eller iallfall att han tar de steget ;) Ja precis när vi sågs på gräsmattan med hans dotter så blev de spontant och någon gång då och då. Nu när han inte har dottern så har vi setts lite mer ofta. Sen när han har sin dotter så kommer de inte bli lika mycket, hon ser mig dock som grannen så är ju inte konstigt heller om vi är ute och går med hundarna eller hon får följa med till stallet och rida min häst.

Jag träffar bara grannen nu men de känns nu som vi bygger upp en vänskapsrelation och lär känna varandra. Jag vill nog vänta lite tills de blir fysiskt eller iallfall att han tar de steget ;) Ja precis när vi sågs på gräsmattan med hans dotter så blev de spontant och någon gång då och då. Nu när han inte har dottern så har vi setts lite mer ofta. Sen när han har sin dotter så kommer de inte bli lika mycket, hon ser mig dock som grannen så är ju inte konstigt heller om vi är ute och går med hundarna eller hon får följa med till stallet och rida min häst.
Men träffades ni inte nyss ensamma?
Alltså så nyss som i tisdags?
Jag kanske missar något. 😅

Men träffades ni inte nyss ensamma?
Alltså så nyss som i tisdags?
Jag kanske missar något. 😅
Asså precis när vi lärde känna varann som grannar så träffades vi på gräsmattan med hans dotter då hon började leka med min hund, de var så vi började prata med varandra. De har pågått under några veckors tid att vi stött på varann med hans dotter till och från. Sen tog jag modet att lägga till han på facebook och då började han komma förbi mig på gräsmattan själv även när han inte hade dottern och pratade :)

Asså precis när vi lärde känna varann som grannar så träffades vi på gräsmattan med hans dotter då hon började leka med min hund, de var så vi började prata med varandra. De har pågått under några veckors tid att vi stött på varann med hans dotter till och från. Sen tog jag modet att lägga till han på facebook och då började han komma förbi mig på gräsmattan själv även när han inte hade dottern och pratade :)
Aha, då är jag med. 😊

Hur ofta träffar ni den ni är intresserade av? Vi har typ umgåtts varje dag, dock bara ut å promenerad och ikväll vill han med ut i stallet då han endå bara hade tråkigt hemma. Vi har inte gjort något mer än så, eller varit hemma hos varandra. Jag gillar denna spänningen vi har och lite flörtiga meddelanden. Jag vill ju inte de ska bli för intensivt men samtidigt vill ju båda umgås med varandra :D
Han jag har lite kontakt med nu bor 27 mil härifrån, så att vi nu kan ses två helger i rad är sjukt "ofta" i vår värld ^^

Hur ofta träffar ni den ni är intresserade av? Vi har typ umgåtts varje dag, dock bara ut å promenerad och ikväll vill han med ut i stallet då han endå bara hade tråkigt hemma. Vi har inte gjort något mer än så, eller varit hemma hos varandra. Jag gillar denna spänningen vi har och lite flörtiga meddelanden. Jag vill ju inte de ska bli för intensivt men samtidigt vill ju båda umgås med varandra :D
Tror aldrig jag träffat någon varje dag, dom flesta har jag träffat rätt sällan i början av olika anledningar :)

Jag tog kontakt med ”alkisen” igen.
Jag blockade upp honom och han ringde och vi pratade flera timmar sen träffades vi dagen efter och hade en jättebra kväll.
Han var nykter då.

Sa att han är blyg bara och att han vet att han behöver skärpa sig.
Vi mötte även hans vän som verkade veta om mig och sa han är bra men har lite dåligt självförtroende bara om alkisen.

Vi hade jättebra kontakt dagarna efter vi träffats men sen igår var det det gamla vanliga igen att han bara läser men inte svarar.

Det känns som han vill ha en katt och råtta lek för varje gång jag struntar i honom blir han jättepå.

Han verkar kär på riktigt när vi umgås men det är mellan vi ses han bara försvinner.

Jag har aldrig varit med om det, det är alltid bra när vi väl ses men jag är van att man håller kontakt med den man dejtar.

Jag blockade upp honom och han ringde och vi pratade flera timmar sen träffades vi dagen efter och hade en jättebra kväll.
Han var nykter då.

Vi mötte även hans vän som verkade veta om mig och sa han är bra men har lite dåligt självförtroende bara om alkisen.

Vi hade jättebra kontakt dagarna efter vi träffats men sen igår var det det gamla vanliga igen att han bara läser men inte svarar.

Det känns som han vill ha en katt och råtta lek för varje gång jag struntar i honom blir han jättepå.

Han verkar kär på riktigt när vi umgås men det är mellan vi ses han bara försvinner.

Jag har aldrig varit med om det, det är alltid bra när vi väl ses men jag är van att man håller kontakt med den man dejtar.

Personligen skulle jag aldrig ge mig in en relation med någon som jag vet har en beroendeproblematik. Finns så många som inte har det. Varför ens fundera på det, är som att be om problem.

Han var nykter då.

Han är alkoholist, han är sjuk.
Det handlar inte om att han måste skärpa sig, han måste inse att han är sjuk och ta professionell hjälp.

Han kan mycket väl vara kär i dig men kärleken till alkoholen kommer alltid vara viktigare, det är något du måste acceptera om du ska fortsätta träffa honom. Det är inget du kan lösa, inte med kärlek, inte med ultimatum, han måste vilja det själv.
Du kommer bli medberoende, anpassa dig, bli besviken osv tills han tar tag i sitt beroende.
Det är livet med en aktiv alkoholist.

Personligen skulle jag aldrig ge mig in en relation med någon som jag vet har en beroendeproblematik. Finns så många som inte har det. Varför ens fundera på det, är som att be om problem.
För det inte är så lätt att fastna för någon eller att klicka med någon.
Utöver att han har sina problem så har han ett väldigt gott hjärta han är snäll.
Mina två senaste har varit betydligt värre på alla sätt trots att dom inte haft något aktivt missbruk.

Han är alkoholist, han är sjuk.
Det handlar inte om att han måste skärpa sig, han måste inse att han är sjuk och ta professionell hjälp.

Han kan mycket väl vara kär i dig men kärleken till alkoholen kommer alltid vara viktigare, det är något du måste acceptera om du ska fortsätta träffa honom. Det är inget du kan lösa, inte med kärlek, inte med ultimatum, han måste vilja det själv.
Du kommer bli medberoende, anpassa dig, bli besviken osv tills han tar tag i sitt beroende.
Det är livet med en aktiv alkoholist.
Ja såklart inte jag kan styra över det det har jag sagt till honom också :)

Är bara tråkigt att det är som det är men kanske inte är så farligt att inte höras varje dag jag är bara så van vid att mina ex liksom skrev flera gånger om dagen i början.

För det inte är så lätt att fastna för någon eller att klicka med någon.
Utöver att han har sina problem så har han ett väldigt gott hjärta han är snäll.
Mina två senaste har varit betydligt värre på alla sätt trots att dom inte haft något aktivt missbruk.
Fast det är helt krasst bättre att vara själv i så fall än att ge sig in i ett så pass stort problem med öppna ögon. Alkoholen kommer alltid komma först och alltid vara viktigast för honom, så länge han inte tar emot professionell hjälp. Det kommer påverka även dig väldigt negativt.

Jag hade aldrig gett mig in i en relation med en missbrukare.

Fast det är helt krasst bättre att vara själv i så fall än att ge sig in i ett så pass stort problem med öppna ögon. Alkoholen kommer alltid komma först och alltid vara viktigast för honom, så länge han inte tar emot professionell hjälp. Det kommer påverka även dig väldigt negativt.

Jag hade aldrig gett mig in i en relation med en missbrukare.
Det negativa är att han ibland inte svarar på flera dagar men så kan ju nyktra personer också var beroende på hur man är som person, för mig är det ovanligt. Jag är van vid lovebombing från tidigare förhållanden.

Den här är väldigt enkel och snäll att umgås med han bråkar ingenting.

Det negativa är att han ibland inte svarar på flera dagar men så kan ju nyktra personer också var beroende på hur man är som person, för mig är det ovanligt. Jag är van vid lovebombing från tidigare förhållanden.

Den här är väldigt enkel och snäll att umgås med han bråkar ingenting.

Känns som du har extremt låga krav.
Enkel, snäll och gott hjärta, det finns hur många killar som helst som har de egenskaperna.

Så länge han missbrukar kommer du alltid komma i andra hand.
Som jag skrivit innan, försök få hjälp med ditt eget mående och bygg upp ditt självförtroende och självkänsla.

Känns som du har extremt låga krav.
Enkel, snäll och gott hjärta, det finns hur många killar som helst som har de egenskaperna.

Så länge han missbrukar kommer du alltid komma i andra hand.
Som jag skrivit innan, försök få hjälp med ditt eget mående och bygg upp ditt självförtroende och självkänsla.
Vad ska man ha för krav då?
Jag tycker det betyder mycket när dom faktiskt är genuint snälla och inte bråkar.

Ja jag har förstått det men jag tycker ändå vi klickar så bra när vi ses.

Hur kan man ens gå i tanken att gå vidare med en alkolist? Jag tycker inte ens om rökare, och skulle aldrig dejta en rökare. Mitt ex hade problem med alkoholen, som han själv inte insåg att dricka 3-4 öl varje dag för att varva ner. Aldrig mer dejta någon som dricker ofta eller mycket. Lämna medans du kan, han har dig bara för de är bekvämt, ingen normal tjej vill ha en alkolist..

Jag tycker det betyder mycket när dom faktiskt är genuint snälla och inte bråkar.

Som sagt, att personen inte har några missbruk (rökning eller snusa är väl dock okej, även om just rökning inte är min favorit heller) skulle jag definitivt säga är själva grundkravet för en sund relation. Du kommer aldrig få en sund relation med en missbrukare, hur trevlig han än är.

Dessutom lär den här "trevliga" sidan vara när är lite berusad. Han kanske är en helt annan person när han är nykter. Och ja, jag har varit med om det själv. En kille jag träffade i en situation där det inte alls fanns på min karta att han skulle ha druckit alkohol, så jag trodde att den personen jag träffade var hans "riktiga" jag. Då var han supertrevlig, glad, rolig, och väldigt, väldigt flörtig. Kan säga att det var inte så han var när han var spiknykter... Och jag är väldigt glad i efterhand att det inte blev mer seriöst än så, för det går inte att ha en normal relation med någon som sätter missbruket i första rummet.

Bli inte tillsammans med någon med ett aktivt missbruk. Blir han nykter och håller sig borta från alkoholen är det en helt annan sak. Men så länge han är mitt inne i det kommer han såra dig på ett eller annat sätt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka