Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag tror inte det är särskilt bra kolla om de inte är intresserade. Dels därför det bara kommer att leda till att förstärka bilden du har av din dejting och dels därför att du inbjuder till att säga nej. Hör av dig och föreslå något istället.
Oj det har jag aldrig någonsin gjort i hela mitt liv... hur gör man det? och vad gör jag om de säger nej?

Oj det har jag aldrig någonsin gjort i hela mitt liv... hur gör man det? och vad gör jag om de säger nej?
Man lyfter luren och frågar om hen vill gå och bowla/ta en fika/spela minigolf eller vad som helst.

Att ta ett nej är svårt. Jag jobbar på det varje dag, men försök komma ihåg att det inte är personligt. Annars är det en bra sak att be sin terapeut om olika verktyg.

Skulle någon fråga mig efter första dejten om jag är intresserad hade jag tyckt att personen varit för på och verkat lite desperat.
Om man däremot hör av sig, tackar för senast och föreslår en annan dejt lite lagom kravlöst så är det en annan femma.
Nu väntade jag 2 dagar utan jag frågade det, inte direkt såklart

Skulle någon fråga mig efter första dejten om jag är intresserad hade jag tyckt att personen varit för på och verkat lite desperat.
Om man däremot hör av sig, tackar för senast och föreslår en annan dejt lite lagom kravlöst så är det en annan femma.
Jag är sån som känner direkt om jag är intresserad eller inte, är jag inte intresserad efter första dejten kommer jag inte bli det heller :)

Så jag hade inte tagit illa upp av en sån fråga.

Men är ni också med om att de flesta män bara söker närhet/sex på detjingappar?
Jag tror att jag lyckades sålla bort de flesta sådana med starten och slutet av min presentation. Inspireras gärna om du vill.

"100% seriös och långsiktig, 0% desperat.
...
Vill egentligen inte vara här, tycker inte att dejting av främlingar är en kul hobby. Mitt mål är att hitta precis rätt person och sen försvinna härifrån, för evigt."

I mitten hade jag listor av mina för- och nackdelar, beroende på perspektiv, och mina intressen.

Men är ni också med om att de flesta män bara söker närhet/sex på detjingappar?
Nej. Jag är inte ute efter ett seriöst förhållande (fast just nu dejtar jag inte alls pga orkar inte) och har blivit avmatchad just därför. "Sex utan känslor funkar inte för mig" skrev han och det respekterar jag fullkomligt. Men jag är väldigt väldigt tydlig i min presentation så jag förstår inte hur han missat vad jag vill ha och inte vill ha...

Grannen har sin dotter nu men jag skrev igår om hon vill rida eller de vill passa hundarna så ska han höra av sig. Han skrev de ville hon gärna å vi har bestämt både fre och sönd. Dock är jag inte van att de fysiska går så långsamt, kan de va för han är nojig att vi är grannar? Jag är väldigt fysisk av mig och märker när ni är i soffan att det är jag som tar intiativ till kyssar, han fortsätter inte längre än just kyssar. Men samtidig håller han om mig å pillar mig i håret typ. Å pussar mig hejdå vid dörren. Sen har han ju bjudit in mig när han lagat mat och även gett mig en matlåda att ta hem. Jag tänkte ses med dottern dessa två dagar sen är de upp till han å visa lite om han vill ses och umgås. Han säger alltid ja när jag frågar men han har inte varit lika på själv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka