Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Attans.. Tjejen jag skulle åka till idag kände sig för utsliten, så blev ingen resa. Jag förstår henne helt och fullt och litar på henne när hon skriver att hon vill träffa mig om ett tag istället när hennes liv är mindre hektisk. Lite trist att hon sa det så sent dock, men å andra sidan skulle jag kunna gjort likadant. Man vill ses, men inser till slut att man faktiskt inte orkar.
Jag får se fram emot att se henne en annan gång. :)

Istället ska jag imorgon iväg och träffa killen som jag varit på något kvasidejt på tidigare. Är ingen uttalad dejt, men jag är lite intresserad så får se vart det leder. Men jag är säker på att vi får det trevligt i alla fall.
 
Min bästis skrev just att en kille jag träffade i vintras är i stan (min tinderbevakare, haha) :D han har skrivit lite sporadiskt till mig på instagram..

Så jag tog tillfället i akt och skrev till honom nu när jag vet att han är här :) hade varit kul att träffa honom igen.

Känner mig lite less på E för tillfället, det är alldeles för mycket snuttigull O_o
 
Min bästis skrev just att en kille jag träffade i vintras är i stan (min tinderbevakare, haha) :D han har skrivit lite sporadiskt till mig på instagram..

Så jag tog tillfället i akt och skrev till honom nu när jag vet att han är här :) hade varit kul att träffa honom igen.

Känner mig lite less på E för tillfället, det är alldeles för mycket snuttigull O_o

Jahapp, han åker till Österrike imorgon. Suck!
 
Jahapp, han åker till Österrike imorgon. Suck!

Ogilla på den :meh:

Jag känner mig sjukt nöjd med dagen, brukar vara expert på att vara missnöjd annars :laugh:
Men allt har verkligen varit så himla bra, hästen var glad, kollegan levererade verkligen på alla sätt, vännen var fin och vinet gott.
Nu ser jag fram emot lördag och träffa L som skrev förut att jag är en gullig moderat :laugh:
Jag avvärjer alla politiska diskussioner genom att konstant prata om kungen, väldigt effektivt :p
 
Även jag inser nu att jag har lite spöken att jobba med :down:
Dejten från helgen, kan kalla honom D, är bra på att höra av sig. Vi har hörts i telefon och via sms. Min hjärna som förr i tiden drog allt för långt o förväg, men på positiva sätt (dvs drömde om barn och bröllop :angel: ) ser nu alla dåliga sätt det kan sluta på istället O_o

Fick väldigt bra intryck av honom på dejten, och vill verkligen träffa honom igen. Men inser att det är dags att börja jobba med detta så jag inte flyr när jag väl hittar någon vettig (oavsett om det är D eller någon kommande). Bra att inse det, men jobbigt att ha ännu en motgång i dejtandet...
 
Åh så bra du skriver! :love:

Och bra tänkt om barnet. Det är så konstigt atr välja bort folk för att de har barn, tycker jag.

Jag försöker verkligen kliva ur min komfortson med L som har barn. Men det tar emot och känns väldigt jobbigt.
Jag och barn är en väldigt dålig kombination så jag är ytterst tveksam till att det ska kunna fungera. Men jag ska ge det en chans och försöka se möjligheter och inte hinder.
 
Haha, alltså jag pratade precis med MM:s kollega som ville kompensera med något för att dom stängt av min tjänst. Gick sådär för honom :p

- Du får Viasat Premium och där ingår x och y och massor av sport hela sommaren.
- Sporten gör detsamma, men tack för det andra!
- Jaså?! Du får passa på att bjuda hem någon som gillar sport helt enkelt, som mig exempelvis!
- ...
- ... nä, kanske inte..
- Haha, jag förstår. Men jag får väl passa på att bjussa nu när jag har sportkanaler.
- Ja, bjud hem alla grabbar du känner.
- ...
- ...
 
Haha, alltså jag pratade precis med MM:s kollega som ville kompensera med något för att dom stängt av min tjänst. Gick sådär för honom :p

- Du får Viasat Premium och där ingår x och y och massor av sport hela sommaren.
- Sporten gör detsamma, men tack för det andra!
- Jaså?! Du får passa på att bjuda hem någon som gillar sport helt enkelt, som mig exempelvis!
- ...
- ... nä, kanske inte..
- Haha, jag förstår. Men jag får väl passa på att bjussa nu när jag har sportkanaler.
- Ja, bjud hem alla grabbar du känner.
- ...
- ...

Det är alltså HELT uteslutet att kvinnor gillar sport...? :cautious:

Han hade lite otur med tänkandet där måste jag säga :p :rofl:
 
Får man vara med här om man lever lite annorlunda och mest går på dejter hela tiden för att de är så jävla roligt och det finns så mycket fantastiska människor? :D
Har stadig pojkvän men dejtar andra och är öppen för flera relationer
 
Jag och "dejten" hade det riktigt dejtigt idag, kollade på konstutställningar och fikade. Var sådär typiskt lära känna varandra-samtal och lagom fnittrigt. Dock kramades vi bara och sa hejdå efter några timmar Kändes dejtigt, men har ingen aning hur han ser på det. Jag brukar träffa män som vänner, så antar alltid att alla män ser på mig som bara en vän, men vet inte hur han ser på det.
Jag känner mig lite pirrig efteråt, på ett sätt som jag aldrig känner inför män annars, känns konstigt. Men han är så opretentiös och sjukt charmig. Jag som annars är lite väl pretentiös som en sköld mot omvärlden sänker den skölden och blir mig själv. Känner inte att jag behöver förställa mig alls inför honom, något jag annars alltid känner inför människor.
Eller ja.. Bortsett från det faktum att jag inte nämnt för honom att jag brukar se på mig själv som gay då. Känner att jag vill utforska detta närmare innan han får reda på det. Om han nu inte redan vet det genom gemensamma bekanta. Har verkligen ingen aning om något nu.

Hur som helst ska jag ligga lågt nu, vi ska mest troligt ses igen i veckan tillsammans med gemensamma vänner. Får känna av läget då och se hur det utvecklar sig.. Känner mig sjukt förvirrad.
 
Egentligen borde jag dejta mer... Jag har kommit fram till att det är jäkligt kul att umgås med nya människor trots allt. Dels är det otroligt spännande bara att iaktta och lära känna alla nya kollegor på jobbet, dels har jag upptäckt att en person i min bekantskapskrets verkar ha precis sådan personlighet som jag tokgillar (personen är dessutom riktigt snygg, vilket gör det ännu lite trevligare att ses).

Så. Nu är mest frågan hur jag ska komma över min egna mentala spärr som gör att första tanken är "äh, varför ska vi ha kontakt, vi lär inte alls trivas ihop!". Det blir ju inte direkt lätt att träffa nya personer om jag dissat dem ens innna de hunnit säga hej :banghead:
 
Ok. Kvällens skrattretande grej på tinder.

Man som skriver om att han är så jordnära, icke-snobbig osv trots att han är säljare med hög inkomst. Skriver sedan även om hur han föredrar dyra kläder, dyra bilar och tja, på bilderna är det skrytbilder på honom med just bilarna. Det hela avslutas med små (snudd på mansgrisiga) kommentarer om hur kvinnor ska se ut för att passa honom. Inte ett ord om personlighet/intressen.

Jordnära och inte alls snobbig var det ja...
 
Då kliver jag in med mitt lite snurriga dejtingliv. Är just nu hemma på semester men åker tillbaka till the uk på fredag. Har tre dejter när jag kommer tillbaka. Alla yngre förmågor, en som jag träffat förut.
Den jag träffat förut är det liiite fuckboy varning över men han är så jäkla snygg att jag väljer att bortse från det :D
Den andra tjatade till sig en dejt, jag ville gärna träffa honom men så berättade han att han varit på en dejt som gått jättebra och han var så förtjust i henne så jag så att de är lugnt, då backar jag. Fast nu har vi bestämt att ses iallafall.
Och den tredje är helskönt knäpp och ville göra en picnic i parken :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
371
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 032
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp