Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var förresten på konferens utomlands förra veckan. Jag brukar ha lite svårt att fatta om någon är intresserad men det var rätt uppenbart att en (upptagen) person fattade tycke. Han är från ett annat lärosäte i Sverige och har fortsatt höra av sig ganska intensivt varje dag. Och har tydligen tänkt (nu efter konferensen) att han ska börja komma oftare till vårt lärosäte.

Trevlig visserligen men. Upptagen går för det första fetbort för mig. Men han är som sagt trevlig och det blir lite intressant att se vad som händer :laugh:
 
Tänkte dela med mig av ett delvist löst mysterium - har haft problem med röd haka efter att ha stannat övernatta hos pojken - första gången VR det riktigt illa - typ nästan ett öppet sår med var och blod - men mest bara rodnad.
Har äntligen kommit på att det nog beror på hans skäggstubb!

Vad säger bukeoraklet - hur löser jag detta? Köper skäggbalsam åt honom?
Hångla mera så hakan blir van!
 
Ena halvan av mig vill bara ta upp tinder igen för att tänka på annat, andra halvan vägrar ha med tinder att göra för jag vet hur ledsen jag blev av det när jag försökte sist. :banghead:
 
Jag börjar bli beredd att ge upp Tinder helt. Det är apsvårt för mig att få ihop mer än ett tiotal högersvep på en veckas tid, det känns inte som min trevligaste sida kommer fram. Hittills har det lett till absolut inget positivt. Men SÅ! ikväll dök det upp en kille som jag faktiskt vet är både snygg och trevlig då vi råkar på varandra ibland. Höger. Snokade reda på hans Facebook. Han är gift. Typiskt.
 
Åh, jag är verkligen helt inkapabel till att veta när folk flörtar eller visar intresse och inte... Någon slags ofrivillig immunitet!
I jobbsammanhang så träffar jag mycket folk och mitt jobb är att informera och engagera så det är liksom mitt jobb att vara glad och trevlig mot alla, vilket jag älskar. Men det gör också att jag inte kan se skillnad på andra som är likadana och de som faktiskt är intresserade. Eller så är ja bara fullkomligt hopplös haha.
Missade 2 intressenter på den senaste externa jobbgrejjen, killar som ser bra ut (min typ) och som per default, inom mitt jobbområde, är intelligenta och engagerade i sitt jobb (sån turn-on för mig!) Min kollega påtalar detta, jag försöker tänka på att vara mer uppmärksam, och uppfattar sen en 3:e kille som kanske intresserad; han letar självmant upp och börjar följa min IG efter vi diskuterat delvis jobbgrejjer men också lite annat i en mycket trevlig och lättsam konversation.
Jag är sämst på att flörta, bra på att vara trevlig och engagerande, hopplös med att flörta.
Utan att låta som en gammal tant (ha överseende jag har inte behövt flörta med någon på 8 år nästan) men är det så man gör nuförtiden, följer varandra på IG och andra sociala medier? Det fanns absolut ingen anledning för honom att varken leta upp mig eller följa mig, min IG har inte direkt varit aktiv på senaste och inte heller då med något jobbrelaterat utan helt privat.

Jag är också extremt feg och obekväm med att ta första steget, framförallt när det gäller någon som är, om än indirekt, jobbrelaterad. Jag önskar jag kunde vara lika socialt kompetent och orädd privat som jag är i jobbet.

Mest av allt önskar jag att det var som i lågstadiet när kompisar levererade "fråga chans" lappar på rasterna!
Ja, nej och sen visste man :) kan vi införa det igen?
 
Åh, jag är verkligen helt inkapabel till att veta när folk flörtar eller visar intresse och inte... Någon slags ofrivillig immunitet!
I jobbsammanhang så träffar jag mycket folk och mitt jobb är att informera och engagera så det är liksom mitt jobb att vara glad och trevlig mot alla, vilket jag älskar. Men det gör också att jag inte kan se skillnad på andra som är likadana och de som faktiskt är intresserade. Eller så är ja bara fullkomligt hopplös haha.
Missade 2 intressenter på den senaste externa jobbgrejjen, killar som ser bra ut (min typ) och som per default, inom mitt jobbområde, är intelligenta och engagerade i sitt jobb (sån turn-on för mig!) Min kollega påtalar detta, jag försöker tänka på att vara mer uppmärksam, och uppfattar sen en 3:e kille som kanske intresserad; han letar självmant upp och börjar följa min IG efter vi diskuterat delvis jobbgrejjer men också lite annat i en mycket trevlig och lättsam konversation.
Jag är sämst på att flörta, bra på att vara trevlig och engagerande, hopplös med att flörta.
Utan att låta som en gammal tant (ha överseende jag har inte behövt flörta med någon på 8 år nästan) men är det så man gör nuförtiden, följer varandra på IG och andra sociala medier? Det fanns absolut ingen anledning för honom att varken leta upp mig eller följa mig, min IG har inte direkt varit aktiv på senaste och inte heller då med något jobbrelaterat utan helt privat.

Jag är också extremt feg och obekväm med att ta första steget, framförallt när det gäller någon som är, om än indirekt, jobbrelaterad. Jag önskar jag kunde vara lika socialt kompetent och orädd privat som jag är i jobbet.

Mest av allt önskar jag att det var som i lågstadiet när kompisar levererade "fråga chans" lappar på rasterna!
Ja, nej och sen visste man :) kan vi införa det igen?

Här är rn till som inte fattar! Jag tror ju bara att folk är glada och trevliga, ibte att de är så för att de flörtar. Jag anses som ganska ”svår” eftersom jag behandlar alla lika, är trevlig, men bjuder sällan in till mer.

Mitt ex gjorde så som du beskriver. La till mig på IG, började chatta där så småningom för att senare bestämma dejt. Jag tror att det kan vara ganska vanligt idag.
 
Åh, jag är verkligen helt inkapabel till att veta när folk flörtar eller visar intresse och inte... Någon slags ofrivillig immunitet!
I jobbsammanhang så träffar jag mycket folk och mitt jobb är att informera och engagera så det är liksom mitt jobb att vara glad och trevlig mot alla, vilket jag älskar. Men det gör också att jag inte kan se skillnad på andra som är likadana och de som faktiskt är intresserade. Eller så är ja bara fullkomligt hopplös haha.
Missade 2 intressenter på den senaste externa jobbgrejjen, killar som ser bra ut (min typ) och som per default, inom mitt jobbområde, är intelligenta och engagerade i sitt jobb (sån turn-on för mig!) Min kollega påtalar detta, jag försöker tänka på att vara mer uppmärksam, och uppfattar sen en 3:e kille som kanske intresserad; han letar självmant upp och börjar följa min IG efter vi diskuterat delvis jobbgrejjer men också lite annat i en mycket trevlig och lättsam konversation.
Jag är sämst på att flörta, bra på att vara trevlig och engagerande, hopplös med att flörta.
Utan att låta som en gammal tant (ha överseende jag har inte behövt flörta med någon på 8 år nästan) men är det så man gör nuförtiden, följer varandra på IG och andra sociala medier? Det fanns absolut ingen anledning för honom att varken leta upp mig eller följa mig, min IG har inte direkt varit aktiv på senaste och inte heller då med något jobbrelaterat utan helt privat.

Jag är också extremt feg och obekväm med att ta första steget, framförallt när det gäller någon som är, om än indirekt, jobbrelaterad. Jag önskar jag kunde vara lika socialt kompetent och orädd privat som jag är i jobbet.

Mest av allt önskar jag att det var som i lågstadiet när kompisar levererade "fråga chans" lappar på rasterna!
Ja, nej och sen visste man :) kan vi införa det igen?
Du kan göra så fortfarande det är bara fråga om de vill gå på dejt/promenad/middag.
 
Har nu trotsat mig själv och skaffat tinder igen på prov. Det gör inte lika ont som sist och den här gången känns det som att jag kan tänka på annat än exet vid tindrandet. Sen har jag svårt att se att jag skulle vara redo på ett bra tag, men vem vet. Vi får se om jag orkar hålla på :p
 
Okej, nybörjarfråga kommer här!

(Har verkligen aldrig gjort sånt här innan)

Ungefär hur långt efter man fått kontakt brukar folk vilja träffas?

Jag känner verkligen att jag är en sengångare i dejting. Jag vill verkligen ta min tid innan jag träffar någon och kommer väl få panik om folk börjar prata om sånt för tidigt :o
 
Okej, nybörjarfråga kommer här!

(Har verkligen aldrig gjort sånt här innan)

Ungefär hur långt efter man fått kontakt brukar folk vilja träffas?

Jag känner verkligen att jag är en sengångare i dejting. Jag vill verkligen ta min tid innan jag träffar någon och kommer väl få panik om folk börjar prata om sånt för tidigt :o
Det varierar massor. Senaste året har jag varit på dejt med två personer (nä, jag dejtar inte direkt aktivt...). Den första personen skrev i princip "Hej, ska vi gå på promenad med hundarna i helgen?" som första meddelande, och det var någon gång mitt i veckan om jag inte minns fel. Det var perfekt, för då hann jag inte fundera så mycket. Enligt presentationen verkade han trevlig och hundarna behövde ju ändå ut :p

Den andra personen skrev jag med massor(!) innan. Han var otroligt trevlig, vi diskuterade med lätthet allt möjligt och jag såg verkligen fram emot att träffa honom. När vi sedan träffades, efter ganska lång tid, så visade han sig vara fullständigt omöjlig att prata med och det fanns absolut ingen som helst personkemi att tala om. Efter det började jag tänka att det var ganska skönt att träffa folk lite mer direkt, för att slippa få förväntningar osv. Inte för att jag dejtat någon efter det heller, men ja, OM jag skulle göra det, då vill jag nog träffa personen ganska snabbt ändå.
 
Okej, nybörjarfråga kommer här!

(Har verkligen aldrig gjort sånt här innan)

Ungefär hur långt efter man fått kontakt brukar folk vilja träffas?

Jag känner verkligen att jag är en sengångare i dejting. Jag vill verkligen ta min tid innan jag träffar någon och kommer väl få panik om folk börjar prata om sånt för tidigt :o
Du gör precis som du vill. Gör bara vad du är bekväm med och vad som känns bäst för dig.
 
Träffade ju den där kvinnan igår... Blev en liiite för blöt kväll och inte på det roliga sättet höhö. Ja ungefär så dräggig var jag igår också :banghead:. Kramade henne lite för länge när hon skulle gå och var säker på att jag sumpat allt för all framtid. Men fick ett meddelande idag och nu är jag bjuden hem till henne. Jag vet dock fortfarande inte om det är i vänskapligt, romantiskt eller sexuellt syfte. Hög potential att bli ett obekvämt besök det här haha :laugh:
 
Okej, nybörjarfråga kommer här!

(Har verkligen aldrig gjort sånt här innan)

Ungefär hur långt efter man fått kontakt brukar folk vilja träffas?

Jag känner verkligen att jag är en sengångare i dejting. Jag vill verkligen ta min tid innan jag träffar någon och kommer väl få panik om folk börjar prata om sånt för tidigt :o
Jag har provat olika och tycker absolut att det funkar bäst att inte ses för snabbt. De bästa dejterna har jag hunnit lära känna innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 158
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp