Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det varierar massor. Senaste året har jag varit på dejt med två personer (nä, jag dejtar inte direkt aktivt...). Den första personen skrev i princip "Hej, ska vi gå på promenad med hundarna i helgen?" som första meddelande, och det var någon gång mitt i veckan om jag inte minns fel. Det var perfekt, för då hann jag inte fundera så mycket. Enligt presentationen verkade han trevlig och hundarna behövde ju ändå ut :p

Den andra personen skrev jag med massor(!) innan. Han var otroligt trevlig, vi diskuterade med lätthet allt möjligt och jag såg verkligen fram emot att träffa honom. När vi sedan träffades, efter ganska lång tid, så visade han sig vara fullständigt omöjlig att prata med och det fanns absolut ingen som helst personkemi att tala om. Efter det började jag tänka att det var ganska skönt att träffa folk lite mer direkt, för att slippa få förväntningar osv. Inte för att jag dejtat någon efter det heller, men ja, OM jag skulle göra det, då vill jag nog träffa personen ganska snabbt ändå.

Min ringa erfarenhet också. Jag är alltså för lat nu med att ens svara/skriva till någon (och att swipea för tillfället med) för jag har ingen lust att träffa dem. Vanligtvis är jag den som föreslår att man ska ses samma dag som man haft lite flow i chatten. Visst kan man nog sortera bort lite rötägg på att lägga lite mer tid men för mig har de ändå visat sig jäkligt fort. Jag litar på min känsla och den har stämt bra förutom på allra första matchningen som var knäpp, resten har varit ok och jag har haft noll möjlighet att känna av personkemi innan vilket eg är det viktigaste för mig.
 
Delvis OT men ang. att träffa folk iaf.
Jag tänkte hänga med på LunchIn i dag. Är det någon av er som har varit på det?
 
Hur jobbigt är det inte med reklamen med ljud på Tinder? Märker hur jag undviker att använda appen för att slippa lyssna på ”om du bara visste hur många kvinnor..”och annat plingande och plongande.
 
Jahapp, på onsdag ska jag hem till henne. Får hitta något bra sätt att ta upp det med Köpenhamn också, han vet att jag träffat henne på vänskaplig basis men vi har lovat att berätta innan vi dejtar andra. Jag vet fortfarande inte vad detta är haha. Och än mindre vad jag vill faktiskt. Men hellre säga för mycket än för lite.
 
Om telefonen plingar att man har en matchning på tinder och man går in direkt och kollar men det inte finns någon, är det någon som har matchat men tagit bort direkt då?
Så nyfiken ju!
 
Jag börjar bli beredd att ge upp Tinder helt. Det är apsvårt för mig att få ihop mer än ett tiotal högersvep på en veckas tid, det känns inte som min trevligaste sida kommer fram. Hittills har det lett till absolut inget positivt. Men SÅ! ikväll dök det upp en kille som jag faktiskt vet är både snygg och trevlig då vi råkar på varandra ibland. Höger. Snokade reda på hans Facebook. Han är gift. Typiskt.

Han kan inte vara separerad då? Jag började ju dejta ett tag innan jag berättat för min omgivning att jag och maken gått isär....
 
Nu kom det. Första frågan om att träffas. Han säger att han hoppas att han inte är för på men vill gärna träffa mig så snart som möjligt, så typ nästa vecka.

Jag inser att det är jobbigt för mig och undrar om jag börjat med appen för tidigt? Eller så behöver jag oavsett mer tid på mig. Vet inte vad jag ska säga...
 
Nu kom det. Första frågan om att träffas. Han säger att han hoppas att han inte är för på men vill gärna träffa mig så snart som möjligt, så typ nästa vecka.

Jag inser att det är jobbigt för mig och undrar om jag börjat med appen för tidigt? Eller så behöver jag oavsett mer tid på mig. Vet inte vad jag ska säga...
Säg precis vad du känner. Om du behöver mer tid så säg det.
 
Nu kom det. Första frågan om att träffas. Han säger att han hoppas att han inte är för på men vill gärna träffa mig så snart som möjligt, så typ nästa vecka.

Jag inser att det är jobbigt för mig och undrar om jag börjat med appen för tidigt? Eller så behöver jag oavsett mer tid på mig. Vet inte vad jag ska säga...

Hur länge sen var det du blev singel?
Efter mina uppbrott har jag alltid behövt landa ordentligt innan jag dejtar.

Sen har jag kunnat gå hem med nån från krogen ganska fort, men det är mer destruktivt.
 
På min front går det väl sisådär. Nätdejting är verkligen inte min grej - det är ju sjuuukt tråkigt :p
Ska iväg till åhus imorgon på en lugn hotellövernattning med en kompis, håller tummarna för att där är något spännande istället. :p

Har en kk, eller vad man kan kalla det, som varit på gång ett tag... Men han bor en bit bort, och jag trodde vi kunde träffas max typ varannan vecka. Men våra jäkla scheman går inte ihop så nu börjar det luta åt att vi lyckas träffas max två gånger per halvår :banghead:
Han är väl värd att vänta på :idea::o:d men vaaaaaarföööör :arghh:

Så, nu har funderingarna börjat - hur jag lyckas ragga rätt på något trevligt -utan att behöva nätdejta? Jag har redan en hel del hobbies, och jag hinner knappt med dem - men de utövar jag utan att träffa nya människor. Helt fel just nu känner jag. :cautious:

Så har ni tips på nya hobbies så bara tipsa :p (hästar är uteslutet just nu - får bli när barnen är större).
 
Nu kom det. Första frågan om att träffas. Han säger att han hoppas att han inte är för på men vill gärna träffa mig så snart som möjligt, så typ nästa vecka.

Jag inser att det är jobbigt för mig och undrar om jag börjat med appen för tidigt? Eller så behöver jag oavsett mer tid på mig. Vet inte vad jag ska säga...
Du gör inte för stort av det hela då? Se det inte som att du ska på dejt - utan planera in det som en vanligt träff med en kompis. Promenera 30 minuter under lunchrasten, ät lunch tillsammans eller något annat lätt och kort.
Ser du det som att du ska ersätta ett ex så blir det nog väldigt jobbigt - men gå in med tanken om att försöka hitta nya vänner så tror jag inte det blir samma "krav" på det hela. :)
 
Om telefonen plingar att man har en matchning på tinder och man går in direkt och kollar men det inte finns någon, är det någon som har matchat men tagit bort direkt då?
Så nyfiken ju!
Har fått det några gånger med - trots att jag har alla notiser avstängda... Jag tror mest det är ett sätt för Tinder att påminna dig om att logga in och kolla...
 
Hur länge sen var det du blev singel?
Efter mina uppbrott har jag alltid behövt landa ordentligt innan jag dejtar.

Sen har jag kunnat gå hem med nån från krogen ganska fort, men det är mer destruktivt.

Det är kanske det jag behöver. Landa mer alltså. Hade väl lite hoppats att jag skulle orka med det här nu. Blev singel för ca 3 månader sen.

Tillägg: jag har väl egentligen tyckt att det känts för tidigt men har väl försökt intala mig själv att jag behöver det för att inte grubbla så mycket. Kanske ska backa?
 
Det är kanske det jag behöver. Landa mer alltså. Hade väl lite hoppats att jag skulle orka med det här nu. Blev singel för ca 3 månader sen.

Då är det ju väldigt tidigt (enligt mig) jag tyckte mest det var kul att swipa runt och få bekräftelse, orkade aldrig träffa nån faktiskt.

Tycker ofta folk har så himla bråttom. Landa, lär känna dig själv, lär dig tycka om att vara ensam.
 
Då är det ju väldigt tidigt (enligt mig) jag tyckte mest det var kul att swipa runt och få bekräftelse, orkade aldrig träffa nån faktiskt.

Tycker ofta folk har så himla bråttom. Landa, lär känna dig själv, lär dig tycka om att vara ensam.

Tack! Kanske det jag faktiskt behöver även om det känns piss.
 
Och som på beställning kom tårarna och känslorna som tydligt visar att Nej, jag är verkligen inte redo än. Så nu backar jag igen.
Såren och dess ärr dyker upp då och då - även långt senare. Är den man träffar vettig så förstår de, man lämnar inte någon man tyckt om obemärkt bakom sig helt oavsett anledningarna till varför man brutit upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 158
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp