Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte hur folk lyckas bilda KK-relationer bara om man ska blanda in känslor hela tiden...
Jag personligen är för rädd att såra. Så jag skulle nog inte kunna låtsas. Skulle inte våga fråga om sex som mannen gjorde heller.
Endast fundersam över hur folk lyckas skapa KK-relationer bara...

För att man är tydlig med det från början. Man behöver inte luras ett dugg.

Men att först dissa någon för att sen höra av sig igen om att bara ligga, det är inte så snyggt.
 
jag har svårt att bli kär i folk jag ser noll framtid med, jag har däremot inga problem att ha starka känslor utan att vara kär
Men är du tydlig från början då att du är ute efter KK eller träffar du den personen några gånger och kanske ligger först ? Sen säger du att du bara vill vara KK ?
 
Det låter lite destruktivt.
Måste vara lätt att bli kär i KK om man tycker väldigt mkt om någon.
Brukar du bli kär i dina vänner?

För en del så hänger förälskelse och kåthet tätt samman. Men för många så är attraktion något som kan uppstå utan romantiska känslor. För egen del så kan jag ju säga som så att jag aldrig hade kunnat ligga med någon jag tyckte illa om.
 
Brukar du bli kär i dina vänner?

För en del så hänger förälskelse och kåthet tätt samman. Men för många så är attraktion något som kan uppstå utan romantiska känslor. För egen del så kan jag ju säga som så att jag aldrig hade kunnat ligga med någon jag tyckte illa om.

Nej?

För mig är det inte så tätt förankrade.
Jag kan vara attraherad av någon utan att vara kär.
 
Jag va tex KK med en kille som jag från början trodde jag skulle bli kär i, han va smart och rolig och kunde dessutom alltid säga sådana där saker som var så söta att jag smälte.

Han var också en människa med KAOS, både i sitt vardagliga liv (har aldrig sett en lägenhet med mer prylar) och psykiskt. Jag hade aldrig kunnat vara tillsammans med en sån människa. JAG hade gått under, jag sa till honom att jag tyckte om honom men att vi skulle suga på att var tillsammans, han höll med och sen va vi KK ett tag.
 
Men är du tydlig från början då att du är ute efter KK eller träffar du den personen några gånger och kanske ligger först ? Sen säger du att du bara vill vara KK ?

Det handlar ju inte om att säga "hej, kk??" utan att man respekterar folk hela vägen. Hade ovanstående sagt att han ville bli tillsammans hade jag respekterat det och avslutat. Likadant antar jag att om han ser att jag börjar bli kär och han inte känner så pratar han med mig om det istället för att låtsas för att få ligga mer.
 
Jag har haft kk's, jag gillar kk's och en enda sak har de haft gemensamt, de har alla gillat mig som person. Inte varit kär i mig för fem öre (tack och lov) men de har inte bara sett mig som en sexdocka som man kan plocka fram vid behov.
Ja, blir ju svårt att ha en sån relation om man inte gillar personen. Jag tänker mig mer som @Hazel beskrev. Att man inser från början att en vanlig relation inte skulle fungera. Men man gillar och är attraherad av personen....
 
I min mening lät det ju som att den här mannen var tydlig.


Tydlig var han med att han söker en partner. Tydlig var han med att jag inte är intressant nog att lära känna bättre i det syftet. Sen tystnad. Nu hörde han alltså av sig efter 1½ veckas tystnad och vill ligga, för att han var kåt och tycker att jag är snygg.

Ska jag ha en kk så blir det ju inte med någon som säger sig söka ett förhållande, ratar mig och sen efter ett tag kommer på att jag nog duger att ligga med i brist på annat, typ.
 
Tydlig var han med att han söker en partner. Tydlig var han med att jag inte är intressant nog att lära känna bättre i det syftet. Sen tystnad. Nu hörde han alltså av sig efter 1½ veckas tystnad och vill ligga, för att han var kåt och tycker att jag är snygg.

Ska jag ha en kk så blir det ju inte med någon som säger sig söka ett förhållande, ratar mig och sen efter ett tag kommer på att jag nog duger att ligga med i brist på annat, typ.

Fast man kanske vill ligga fast man söker en partner ?
Hur skulle han betett sig som istället ?
 
Fast man kanske vill ligga fast man söker en partner ?
Hur skulle han betett sig som istället ?

Så du hade alltså velat ligga med varenda tjej som sågat dig i alla buketrådar? Om någon här dykt upp och sagt "nädu Hero, jag tycker inte om någon av dina åsikter, men jag har inte så många att välja på så vi kan väl ligga?" eller hade du kanske kännt att vara sista alternativet är lite tristare än att inte ligga alls
 
Fast man kanske vill ligga fast man söker en partner ?
Hur skulle han betett sig som istället ?

En bra början kan ju vara att inte direkt rata personen och sen tro att denne ska vara intresserad av att ligga med en..

Jisses människa, använd sunda förnuftet liksom. Skulle du glatt bara sexa på om en kvinna först ratar dig och säger att jag ser ingen poäng med att träffa dig fler gånger, men sen efter nån vecka eller så kommer hon på att ja men i brist på annat/ i väntan på något bättre så duger @Hero att ligga med?

Dels är det rätt dåligt skött och dels så handlar det ju om vilken självrespekt man har. Jag personligen vill inte ligga med någon som först ratat mig. :wtf: liksom
 
Så du hade alltså velat ligga med varenda tjej som sågat dig i alla buketrådar? Om någon här dykt upp och sagt "nädu Hero, jag tycker inte om någon av dina åsikter, men jag har inte så många att välja på så vi kan väl ligga?" eller hade du kanske kännt att vara sista alternativet är lite tristare än att inte ligga alls

Det är ju en hypotetisk fråga.
Men jag tänker ju som så... Om någon vill ligga med mig så lär ju den personen vara attraherad mig också. Är båda attraherade så why not ? Sen om man har olika åsikter kan det väl leda till intressanta diskussioner, men kanske inte ett förhållande.
 
En bra början kan ju vara att inte direkt rata personen och sen tro att denne ska vara intresserad av att ligga med en..

Jisses människa, använd sunda förnuftet liksom. Skulle du glatt bara sexa på om en kvinna först ratar dig och säger att jag ser ingen poäng med att träffa dig fler gånger, men sen efter nån vecka eller så kommer hon på att ja men i brist på annat/ i väntan på något bättre så duger @Hero att ligga med?

Dels är det rätt dåligt skött och dels så handlar det ju om vilken självrespekt man har. Jag personligen vill inte ligga med någon som först ratat mig. :wtf: liksom

Om jag var attraherad av henne så ? Varför inte ?
Det måste ju finnas något för att man ska vilja ligga med nån liksom...
Så om han istället inte hade ratat dig direkt. Utan istället sagt, jag känner att vi är för olika och skulle inte fungera i ett förhållande, men skulle du kunna tänka dig ha sex ? Hade det varit bättre ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 185
Svar
1 534
· Visningar
152 979
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp