Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, då tyckte jag mannen var schysstare. Som inte ingav några förhoppningar.

Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram av diskussionen. Är det konstigt att säga nej till sex av en person som tidigare ratat en, anser du?
 
Ja Hero om han nu ville ligga som främsta prioritet så hade det varit bättre för honom att inte säga så rakt ut att han inte var intresserad utan bara fortsätta träffas och ligga.
 
Förutom sin värdighet?
Det blir mycket en subjektiv fråga. Om man har mindset att det skadar inte att fråga och ett nej är ett nej så blir det inte så mycket värdighet förlorad heller. Den enda gången det blir "värdighet förlorad" är ur perspektivet av någon med andra värderingar och det är inget man kan kontrollera oavsett.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja Hero om han nu ville ligga som främsta prioritet så hade det varit bättre för honom att inte säga så rakt ut att han inte var intresserad utan bara fortsätta träffas och ligga.
Precis. Det är väl så många gör skulle jag tro.
Det tycker jag skulle vara taskigare. Men de flesta på buke verkar inte tycka så. Men det är väl så att det man inte vet av ... mår man inte dåligt av.
 
Det blev en spontan tripp till Köpenhamn idag. Jag tappade mina nycklar :banghead: på vägen till en föreläsning, och hundarna är inlåsta. Ena reservnyckeln är hemma och den andra var tack och lov i Danmark. Stackarn är sjuk i lunginflammation så vi tillbringade mitt besök hos läkaren. Men förhoppningsvis hinner han bli återställd tills vi ses nästa gång.

Jag fick en ny och stor dos bekräftelse, han sa rakt ut att han är jätteförälakad och helt tokig i mig. Jag skäms lite för att jag valde just denna tidpunkt att vara så needy men han ville att jag skulle slå ifrån mig alla sådana tankar. Det är helt onödigt att jag ska oroa mig när han kan fixa det omgående. Och det har han förstås rätt i. Vuxna människor kan också tvivla ibland, och det är okej att känna ett behov av en annan människa då och då.
 
Ja Hero om han nu ville ligga som främsta prioritet så hade det varit bättre för honom att inte säga så rakt ut att han inte var intresserad utan bara fortsätta träffas och ligga.
Fast vi är ju rätt många här som motbevisar det. Inte en enda av de jag har dejtat i år har andats att de sökte förhållande. Någon har skrivit ”eller mer om tycke uppstår”. Det går utmärkt att ligga ofta och/eller med många OCH vara helt ärlig. Det är inte det minsta komplicerat.
 
Fast vi är ju rätt många här som motbevisar det. Inte en enda av de jag har dejtat i år har andats att de sökte förhållande. Någon har skrivit ”eller mer om tycke uppstår”. Det går utmärkt att ligga ofta och/eller med många OCH vara helt ärlig. Det är inte det minsta komplicerat.
Motbevisar vad? Det finns väldigt många här som gör saker som jag kan tänka precis samma sak om angående värdighet och värderar man inte sig själv högre än så men jag tror knappast det påverkar hur de känner angående sin värdighet vad jag tycker om det? Samma sak gäller ju för honom att det är främst vad han själv tycker som kommer spela någon roll för hur han sedan kan gå vidare om det nu inte är så att man delar bekantskapskretsar.

I slutändan är det ändå så att det viktigaste är att man själv är ok och tillfreds med sina beslut inte vad andra tycker. Och det är även möjligt och troligt att det finns många som tycker att det inte är något hemskt i sig att fråga och sedan ta ett nej.
 
Personligen är jag sån att jag är väldigt tydlig och öppen för vänskap/kk/något mer och jag har inga problem med att "dela med mig" heller och de jag har blivit kk med har också varit öppna med att vi får se vad -om något- det leder till och där har vi också pratat om evt kk/något mer. Den här sökte enligt sig själv enbart seriöst.

Det beror alltså helt på hur man klickar, vad det kan leda till. Men om någon inte känner att vi klickar och är tydlig med det, så har jag ju ingen som helst önskan att ha sex med vederbörande när han helt och ur alla aspekter först avpolletterat mig.

Vad andra gör i det läget är ju för mig rätt ointressant.
 
Fast vi är ju rätt många här som motbevisar det. Inte en enda av de jag har dejtat i år har andats att de sökte förhållande. Någon har skrivit ”eller mer om tycke uppstår”. Det går utmärkt att ligga ofta och/eller med många OCH vara helt ärlig. Det är inte det minsta komplicerat.
Ok, så problemet var att han hade angett att han sökte något seriöst, fast han var öppen för att ligga?
Bara för att man letar något seriöst , måste man väl inte utesluta ligga tills man hittar en seriös relation ?
 
Precis. Det är väl så många gör skulle jag tro.
Det tycker jag skulle vara taskigare. Men de flesta på buke verkar inte tycka så. Men det är väl så att det man inte vet av ... mår man inte dåligt av.

De flesta på buke tycker som jag, att man är ärlig med vad man söker och har någon stängt dörren, så har de. Då är det inte så snyggt att de kommer och krafsar på den sen i brist på andra dörrar.
 
De flesta på buke tycker som jag, att man är ärlig med vad man söker och har någon stängt dörren, så har de. Då är det inte så snyggt att de kommer och krafsar på den sen i brist på andra dörrar.
Hur vet du att det är pga brist på andra dörrar och inte pga han tyckte sexet var väldigt nice?
 
Ok, så problemet var att han hade angett att han sökte något seriöst, fast han var öppen för att ligga?
Bara för att man letar något seriöst , måste man väl inte utesluta ligga tills man hittar en seriös relation ?
Problemet var väl ändå att personen i fråga hade dissat och avböjt all vidare kontakt och efter en tid hört av sig om att ligga. Hade personen sagt på en gång att det inte klickar för ett förhållande, men att man gärna ses för att ligga är det en helt annan sak enligt mig.
 
Motbevisar vad? Det finns väldigt många här som gör saker som jag kan tänka precis samma sak om angående värdighet och värderar man inte sig själv högre än så men jag tror knappast det påverkar hur de känner angående sin värdighet vad jag tycker om det? Samma sak gäller ju för honom att det är främst vad han själv tycker som kommer spela någon roll för hur han sedan kan gå vidare om det nu inte är så att man delar bekantskapskretsar.

I slutändan är det ändå så att det viktigaste är att man själv är ok och tillfreds med sina beslut inte vad andra tycker. Och det är även möjligt och troligt att det finns många som tycker att det inte är något hemskt i sig att fråga och sedan ta ett nej.
Fast han är lite ute på djupt vatten. Jag menar inte värdighet som i risken på att få nej, utan för att det är ett lite svinigt beteende.

Och vad övriga gör, ja det är flera här, mig själv inkluderad, som nog hade kunnat göra bättre ifrån oss ibland. Men det hjälper ju inte, hans beteende lämnar fortfarande en del att önska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 059
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp