Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vilken kul tråd! Jag är en sån där som överanalyserar allt, har massor med issues, och dras till blyga tjejer fast jag själv också är blyg (och tjej). Dålig kombo, I must tell you, och det ramlar verkligen inte in några mängder av meddelanden på dejtingapparna och sidorna O_o Dejtar en tjej just nu sedan några veckor tillbaka, men mycket pga ovan nämnda grejer så har det inte direkt "hänt" nåt än och jag undrar om det nånsin kommer göra det :( Lite jobbigt att vara 25 och inte ens ha haft sin första kyss än, känner mig sjukt hämmad :banghead::eek:
 
Det gick åt helvete ikväll tyvärr. :(
Började bra. Han satte sig bredvid mig på puben och jag blev så attraherad och hångelsugen att jag hade lite svårt att hålla koncentrationen, men snacket flöt på fint, och vi drack öl efter öl och synkade i allt vi pratade om (utom en del tankar om veganism men där kunde vi ändå förstå varann), satt nära och touchade lite, allt kändes mysigt. Så gjorde jag ett litet försök att ta hans hand, och han slöt sig helt och blev stel. Mumlade något om att han nog inte kan motsvara mina förväntningar och undrade om vi kunde gå. Vi gick ut, och vid en gatukorsning stod vi länge och höll om varann medan han grät och pratade om hur svårt han har att släppa in och att det har nåt med barndomen att göra... Han frågade om vi kunde vara bara vänner. Visst. Vi sa hejdå.

Jag attraheras nog alltför lätt av instabila killar tror jag.
Nåja - han sprang inte iväg!
 
Men vilket hemskt tips. Sådant skämtar man väl inte om?

Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.
 
Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.
Det var ett mycket olämpligt skämt.

Och det där glaset, eller tre, för att bli mindre nervös, kan vara jättebra - MEN det ska vara på eget initiativ.
 
Ja men självklart på eget initiativ. Hoppas och tror att den som på en dejt skulle bli påtvingad en massa drinkar personen inte vill ha låter bli att dricka dessa och/eller avslutar dejten om det inte känns bra.
Jag hoppas i första hand att den som ska på dejt inte har som plan att få den andra att bli full, vilket uttryck som "sup ner hen" talar mot.

I andra hand hoppas jag så klart att den som känner sig tvingad till något klarar av att värja sig.

Men det var ju "sup ner honom" som var problemet här, vilket du till min förskräckelse verkade missa.

Tolkade jag fel när jag tolkade det som ett skämt, om än ett olämpligt skämt?
 
Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.

Säger du åt män att de ska supa ner kvinnor de går på dejt med för att de ska få lite action?

Extremt osmakligt skämt i en dejtingttråd. Eller överhuvudtaget.
 
Liknande åsikter om att nyttja alkohol för att komma över tröskeln har uttryckts tidigare i tråden utan att det blev åthutat att det var opassande, osmakligt och olämpligt.

Om det är ordvalet här, dvs att det skrevs just ”sup ner” istället för att ”ta en drink eller två ihop” som är den springande punkten snarare än alkoholen, så kanske vi inte behöver orda jättemycket mer om det. @detordnarsig förklarade att hn inte bokstavligen menade att någon ska supas ner och det har framgått nu att formuleringen inte var vettig.
 
Ingen söp ner någon.

Det var väldigt trevligt på dejten. När sista puben stängde bjöd jag hem honom till mig. Han var inte blyg alls. Det blev mer än hångel och jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom i efterhand. Jag blev besviken på hur han var i sängen. Han liksom många andra män körde sitt race i sängen. Det är svårt att förklara men jag kan märka när jag blir ett objekt för den andra. Ett verktyg för dennes njutning.
Vanligtvis när jag hamnar i den situationen stänger jag av. Jag slutar ge respons och röra mig. Den här killen märkte iallafall det direkt och slutade.

I vanliga fall brukar jag slänga ut en kille när sånt här händer. Eller bara dissa dem utan förklaring, men nu tog jag upp det direkt. Det blev en ganska bra diskussion men jag vet ändå inte om det ändrar nåt.

Jag är trött på att bli besviken på män. Särskilt dessa som verkar så vettiga och medvetna. Skenet bedrar.
 
Ingen söp ner någon.

Det var väldigt trevligt på dejten. När sista puben stängde bjöd jag hem honom till mig. Han var inte blyg alls. Det blev mer än hångel och jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom i efterhand. Jag blev besviken på hur han var i sängen. Han liksom många andra män körde sitt race i sängen. Det är svårt att förklara men jag kan märka när jag blir ett objekt för den andra. Ett verktyg för dennes njutning.
Vanligtvis när jag hamnar i den situationen stänger jag av. Jag slutar ge respons och röra mig. Den här killen märkte iallafall det direkt och slutade.

I vanliga fall brukar jag slänga ut en kille när sånt här händer. Eller bara dissa dem utan förklaring, men nu tog jag upp det direkt. Det blev en ganska bra diskussion men jag vet ändå inte om det ändrar nåt.

Jag är trött på att bli besviken på män. Särskilt dessa som verkar så vettiga och medvetna. Skenet bedrar.

Det är så jävla tråkigt!
Hur svårt ska det vara att engagera sig i den andra?

Det är en egenskap som jag uppskattar så himla mycket med L
Han är så himla lyhörd och fin utan att vara tafatt eller jobbig. Bara jävligt vettig.
Jag känner mig alltid så himla trygg, sedd och uppskattad.
 
Det är så jävla tråkigt!
Hur svårt ska det vara att engagera sig i den andra?

Det är en egenskap som jag uppskattar så himla mycket med L
Han är så himla lyhörd och fin utan att vara tafatt eller jobbig. Bara jävligt vettig.
Jag känner mig alltid så himla trygg, sedd och uppskattad.

Vad härligt det låter!
 
Jag blir bara mer och mer kräsen för varje år.
Tycker många är okej men just det där extra är fan inte lätt.

Som att det inte räcker med att det är svårt nog att hitta någon som man gillar som person.

Ja jag vill egentligen bara ha sex med en kille som har koll på hur jag har det under hela sexet. Som ser mig och mina signaler när jag tycker om/inte tycker om något.

Jag tycker de flesta jag träffat ligger någonstans mittemellan. De verkar ha koll i början (typ för att de vet att de borde), men sen blir de så eggade att de "glömmer bort" mig.

Fan grannen va superlyhörd i sängen. Min njutning var viktig för honom och han såg hela tiden till att jag var med på allt vi gjorde. Det var extremt attraktivt, men som du säger, tyvärr ovanligt :grin:.
 
Tyckte det var rätt uppenbart att det var ett skämt. Det är väl ändå rätt välkänt att folk blir "modigare" och mer närgångna med lite alkohol i kroppen? Alkohol släpper på spärrar. Självklart ska man inte tvinga i någon alkohol men "Sup ner honom" var typ en omskrivning för ta en drink och han blir kanske mindre blyg.
En dejt kan vara en väldigt spänd och nervös situation, ett glas vin kan få nervositen att lätta.
Jag fattade direkt att det var ett skämt och inte ens i närheten av att innehålla övertalning/tvång utan att det var en variant på ett ämne som diskuterats tidigare. Då var det flera som skrev att de aldrig blivit ett par utan alkoholens hjälp. Tycker att det är lite mysko att tongångarna har vänt så tvärt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 115
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
446
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp