Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag vill egentligen bara ha sex med en kille som har koll på hur jag har det under hela sexet. Som ser mig och mina signaler när jag tycker om/inte tycker om något.

Jag tycker de flesta jag träffat ligger någonstans mittemellan. De verkar ha koll i början (typ för att de vet att de borde), men sen blir de så eggade att de "glömmer bort" mig.

Fan grannen va superlyhörd i sängen. Min njutning var viktig för honom och han såg hela tiden till att jag var med på allt vi gjorde. Det var extremt attraktivt, men som du säger, tyvärr ovanligt :grin:.
Jag tycker att det blir bättre med åldern. Alla jag träffat sedan jag installerade Tinder för ett år sedan har varit väldigt måna om att göra det bra för mig. Eller inte bara bra, utan fantastiskt. Tack vare Malmö har jag också blivit mycket duktigare på att berätta med ord vad jag gillar och inte gillar. Jag tror att det är viktigt att prata och kanske helst innan också. Annars blir det ju lite att famla i mörkret för båda.
 
Jag tycker att det blir bättre med åldern. Alla jag träffat sedan jag installerade Tinder för ett år sedan har varit väldigt måna om att göra det bra för mig. Eller inte bara bra, utan fantastiskt. Tack vare Malmö har jag också blivit mycket duktigare på att berätta med ord vad jag gillar och inte gillar. Jag tror att det är viktigt att prata och kanske helst innan också. Annars blir det ju lite att famla i mörkret för båda.

Vet inte om jag tror det har med ålder att göra.
Absolut säger jag till killen vad jag tycker om och jag har förståelse för att sexet i början kan vara rätt kasst innan man lär känna varandra. Men jag tycker det är trist att killen isåfall inte frågar vad jag gillar. Jag frågar ju alltid honom.
(sorry för sexdetaljer här)
Sen har jag kanske haft otur, men det är ca hälften av männen som gärna får men inte vill ge oralsex (har hört liknande från vänner). Det är som att de tycker fittan är äcklig eller jag fattar inte. Det är ju där nästan all njutning kommer ifrån.
Oftast får jag själv se till att jag får njutning under sexet, för männen verkar det tämligen för komplicerat :down:.
 
Jag tycker att det blir bättre med åldern. Alla jag träffat sedan jag installerade Tinder för ett år sedan har varit väldigt måna om att göra det bra för mig. Eller inte bara bra, utan fantastiskt. Tack vare Malmö har jag också blivit mycket duktigare på att berätta med ord vad jag gillar och inte gillar. Jag tror att det är viktigt att prata och kanske helst innan också. Annars blir det ju lite att famla i mörkret för båda.

Just att prata tror jag är jätteviktigt.
Det är något som alltid har varit enkelt med L. Sen att vi gillar samma typ av sex underlättar något enormt.
 
Jag fattade direkt att det var ett skämt och inte ens i närheten av att innehålla övertalning/tvång utan att det var en variant på ett ämne som diskuterats tidigare. Då var det flera som skrev att de aldrig blivit ett par utan alkoholens hjälp. Tycker att det är lite mysko att tongångarna har vänt så tvärt.

Förra gången det var uppe så var det med motivet att dricka sig själv lite modigare.
 
Vet inte om jag tror det har med ålder att göra.
Absolut säger jag till killen vad jag tycker om och jag har förståelse för att sexet i början kan vara rätt kasst innan man lär känna varandra. Men jag tycker det är trist att killen isåfall inte frågar vad jag gillar. Jag frågar ju alltid honom.
(sorry för sexdetaljer här)
Sen har jag kanske haft otur, men det är ca hälften av männen som gärna får men inte vill ge oralsex (har hört liknande från vänner). Det är som att de tycker fittan är äcklig eller jag fattar inte. Det är ju där nästan all njutning kommer ifrån.
Oftast får jag själv se till att jag får njutning under sexet, för männen verkar det tämligen för komplicerat :down:.
Jag tänker att det är sådant man bör vara tydlig med från start om det är något man inte gör (eller har starkt önskemål om att få). Skittråkigt att de inte frågar! Min upplevelse är att den absoluta majoriteten av män gillar att ge oralsex, så jag tror att du har haft otur.
 
Fick precis ett meddelande från mitt ex:
"Vi behöver prata"

Det senaste jag skrev var om han kände något när vi sågs och pratade på gymmet.. han läste aldrig detta, sen raderade jag allt.

Nu skrev jag:
Om vad?
Det är du och K nu?
 
Förra gången det var uppe så var det med motivet att dricka sig själv lite modigare.
Jag har säkert skrivit saker i stil med att lite vin kan vara till hjälp i många sociala situationer. Dvs JAG har hjälp av det. Även om jag då tänker mig att båda tar ett par glas. Men om den andra vill vara nykter, är jag hellre nykter jag också. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att se till att hälla vin i någon annan så att hen är lättare att förföra sen.
 
Jag öpnar aldrig sex pratet, ovasätt tiden. men har absolut inget emot att prata om den. Men jag skulle kuna vara bättre på att ta insitativ och öppna upp.
 
Åh, vilken kul tråd! Jag är en sån där som överanalyserar allt, har massor med issues, och dras till blyga tjejer fast jag själv också är blyg (och tjej). Dålig kombo, I must tell you, och det ramlar verkligen inte in några mängder av meddelanden på dejtingapparna och sidorna O_o Dejtar en tjej just nu sedan några veckor tillbaka, men mycket pga ovan nämnda grejer så har det inte direkt "hänt" nåt än och jag undrar om det nånsin kommer göra det :( Lite jobbigt att vara 25 och inte ens ha haft sin första kyss än, känner mig sjukt hämmad :banghead::eek:
Välkommen till tråden!
Förstår att det är svårt att vara blyg i dejtingdjungeln. Var själv oskuld och okysst i tjugoårsåldern, men är det nån tröst så tycker jag både det ena och andra gick helt naturligt när jag väl hamnade i situationer där jag ville att det skulle hända :)
Gällande blygheten har jag tyvärr inget bättre tips än att bara fortsätta försöka! Lycka till!
 
Jag har säkert skrivit saker i stil med att lite vin kan vara till hjälp i många sociala situationer. Dvs JAG har hjälp av det. Även om jag då tänker mig att båda tar ett par glas. Men om den andra vill vara nykter, är jag hellre nykter jag också. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att se till att hälla vin i någon annan så att hen är lättare att förföra sen.
Exakt, jag minns inte att någon drack ensam och det var inte det som menades heller. Men man kan ju föreslå att ses på ett ställe som serverar alkohol istället för en fikadejt utan att det ska betyda att man häller vin i sin dejt på riktigt.
 
Liknande åsikter om att nyttja alkohol för att komma över tröskeln har uttryckts tidigare i tråden utan att det blev åthutat att det var opassande, osmakligt och olämpligt.

Om det är ordvalet här, dvs att det skrevs just ”sup ner” istället för att ”ta en drink eller två ihop” som är den springande punkten snarare än alkoholen, så kanske vi inte behöver orda jättemycket mer om det. @detordnarsig förklarade att hn inte bokstavligen menade att någon ska supas ner och det har framgått nu att formuleringen inte var vettig.
Jag fattade direkt att det var ett skämt och inte ens i närheten av att innehålla övertalning/tvång utan att det var en variant på ett ämne som diskuterats tidigare. Då var det flera som skrev att de aldrig blivit ett par utan alkoholens hjälp. Tycker att det är lite mysko att tongångarna har vänt så tvärt.

Tack för att ni har sådan tolkningsförmåga och uppfattade saken rätt samt förtydligade för de som valde att läsa in något som inte fanns:bow:
 
Vet inte om jag tror det har med ålder att göra.
Absolut säger jag till killen vad jag tycker om och jag har förståelse för att sexet i början kan vara rätt kasst innan man lär känna varandra. Men jag tycker det är trist att killen isåfall inte frågar vad jag gillar. Jag frågar ju alltid honom.
(sorry för sexdetaljer här)
Sen har jag kanske haft otur, men det är ca hälften av männen som gärna får men inte vill ge oralsex (har hört liknande från vänner). Det är som att de tycker fittan är äcklig eller jag fattar inte. Det är ju där nästan all njutning kommer ifrån.
Oftast får jag själv se till att jag får njutning under sexet, för männen verkar det tämligen för komplicerat :down:.

Nu har du säkert mycket större forskningsunderlag än jag, då jag inte byter sexpartner speciellt ofta:p Men min erfarenhet är faktiskt att män gärna ger oralsex, även om jag klargjort att han inte kommer att få. Och jag har aldrig någonsin bett om det heller. Det har däremot hänt att killar försökt trycka ner mig, efter att jag redan sagt att jag inte vill ge:mad: Tack och lov länge sen nu.
 
Nu har du säkert mycket större forskningsunderlag än jag, då jag inte byter sexpartner speciellt ofta:p Men min erfarenhet är faktiskt att män gärna ger oralsex, även om jag klargjort att han inte kommer att få. Och jag har aldrig någonsin bett om det heller. Det har däremot hänt att killar försökt trycka ner mig, efter att jag redan sagt att jag inte vill ge:mad: Tack och lov länge sen nu.

Bli nertryckt :wtf:.
 
Jag öpnar aldrig sex pratet, ovasätt tiden. men har absolut inget emot att prata om den. Men jag skulle kuna vara bättre på att ta insitativ och öppna upp.
Jag känner mig konstig här, i att jag ser det som viktigast att tjejen får det skönt vid sex. Men kommunikation är jag nog tyvärr dålig på. Men det går säkert att förbättra med lite övning.
Varför frågar ni inte vad hon gillar? Tänker ni att ni kommer läsa av det på hennes kroppsspråk eller tänker ni att hon kommer prata först? Hur kommunicerar ni vad ni gillar utan att prata? Lite nyfiken på hur ni tänker 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 150
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp