Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är litet av poängen - jag har upplevt en stärkt samhörighet och tyckt om att dela de upplevelserna med den person som står mig närmast. På liknande sätt som många tycker om att äta middag med just sin partner, sova med den, resa med den... så har jag tyckt om att t ex runda av veckan tillsammans i stallet eller ridhuset en fredagkväll, rida ut ihop en helgdag, eller göra någon av ett par andra stora gemensamma intressen ihop. Jag har aldrig haft behovet att ha mina hobbies som något slags fristad från partnern, vilket jag uppfattar kan vara rätt vanligt annars.

Jag kan nog känna lite lika att vissa saker kan vara kul att göra tillsammans med just en partner. Har under åren insett att för mig är det viktigt att spendera tid tillsammans i ett förhållande och då främst kvalitetstid (jag har även ganska mycket behov av egen tid, så vill absolut inte sitta ihop), inte bara vara i samma rum och titta på en film när båda sitter med mobilen.
 
Jag och min sambo har både gemensamma intressen och egna intressen. Att någon gång hänga med honom på hans grejer eller att han hänger med mig på mitt ser nog ingen av oss som att offra sig. När jag tänker efter så har jag nog ett intresse som är mer "tillgängligt" än vad hans är. Det funkar ju att följa med på olika hästevenemang och fölvaka och sånt, men det har inte blivit att jag har varit med honom när han dyker (förutom när vi tillsammans varit i varma länder och jag har snorklat, men det är ju inte riktigt samma sak). Hans tennis eller hockey skulle jag aldrig hänga med på - gud så trist, han skulle aldrig hänga med mig på en vanlig ridning heller (utom när jag just hade haft min stroke, då hängde han med och hjälpte mig).

Lite så hade jag och min ex sambo det. Jag har börjat dans på senare år så efter lite övertygande om att han skulle prova en gång så tyckte han det var roligare än han trott och han gick faktiskt 2 kurser. Han är uppvuxen med orientering, vilket jag inte ägnat mig åt. Men jag provade på och var med ibland (finns på så många olika nivåer) och jag tyckte ändå det var kul och något jag kunde göra ibland :).

Sen gillade vi båda väldigt mycket att vara i naturen, många helger vi bara åkte ut till ett naturreservat promenerade och typ grillade korv. Det är det jag saknar mest och tycker det är väldigt tråkigt att han jag träffar nu inte alls är speciellt intresserad av. Kan kanske låta som en konstig sak att sakna. Men tror det är för att jag ofta känner mig på bra humör när jag är i naturen och det är lugnt och tyst oftast, plus att jag tycker att man ofta har de bästa konversationerna när man är ute och går. :)
 
Har gått och blivit kär i en kollega på jobbet. Alltså sådär hopplöst kär så jag inte kan tänka på något annat...Sååå jobbigt!!! Men hur vet jag om han gillar mig eller om vi bara är nära vänner? Det var förlänge sedan jag höll på med sånt här.

Vi jobbar mycket ihop och när vi inte jobbar hörs vi en del på sms. När han pratar med mig står han extremt nära alltså så nära att vi snuddar vid varandra och tittar mig stint i ögonen hela tiden? Jag blir jättenervös och får backa undan och flacka med blicken… Aldrig vart med om detta tidigare. Betyder det att han gillar mig eller hur ska jag tolka det?
 
Har gått och blivit kär i en kollega på jobbet. Alltså sådär hopplöst kär så jag inte kan tänka på något annat...Sååå jobbigt!!! Men hur vet jag om han gillar mig eller om vi bara är nära vänner? Det var förlänge sedan jag höll på med sånt här.

Vi jobbar mycket ihop och när vi inte jobbar hörs vi en del på sms. När han pratar med mig står han extremt nära alltså så nära att vi snuddar vid varandra och tittar mig stint i ögonen hela tiden? Jag blir jättenervös och får backa undan och flacka med blicken… Aldrig vart med om detta tidigare. Betyder det att han gillar mig eller hur ska jag tolka det?
Tyvärr finns det inget säkert sätt att tolka sådant, annat än att fråga.
Har själv varit övertygad om att det borde finnas känslor från annan person, baserat på just så änt du skriver, men där det sen visat sig bara vara vänskapligt intresse.

Så antingen fråga rätt ut, eller kolla om han vill hitta på nått efter jobbet och känn efter på mer neutral mark :)
 
Har under åren insett att för mig är det viktigt att spendera tid tillsammans i ett förhållande och då främst kvalitetstid (jag har även ganska mycket behov av egen tid, så vill absolut inte sitta ihop), inte bara vara i samma rum och titta på en film när båda sitter med mobilen.
Håller med dig. Detta tittande och knappande på mobilen. Då är man inte närvarande...
 
Varför skulle det vara naturligt? Någon måste ju alltid bli/vara intresserad först
Ja, så är det ju såklart, men jag tänker inte på alla människor jag träffar och lär känna som potentiell partner. Träffar jag någon på en dejtingsida är det ju en annan sak, då är det ju mer uttalat.
 
Sen gillade vi båda väldigt mycket att vara i naturen, många helger vi bara åkte ut till ett naturreservat promenerade och typ grillade korv. Det är det jag saknar mest och tycker det är väldigt tråkigt att han jag träffar nu inte alls är speciellt intresserad av. Kan kanske låta som en konstig sak att sakna.

Inte alls en konstig sak att sakna tycker jag! Det hade jag också gjort!
 
Ja, det är litet av poängen - jag har upplevt en stärkt samhörighet och tyckt om att dela de upplevelserna med den person som står mig närmast. På liknande sätt som många tycker om att äta middag med just sin partner, sova med den, resa med den... så har jag tyckt om att t ex runda av veckan tillsammans i stallet eller ridhuset en fredagkväll, rida ut ihop en helgdag, eller göra någon av ett par andra stora gemensamma intressen ihop. Jag har aldrig haft behovet att ha mina hobbies som något slags fristad från partnern, vilket jag uppfattar kan vara rätt vanligt annars.

Just hästintresset är ju så pass könssegregerat, att kvinnor inte riktigt kan hoppas på att hitta en man som rider. Jag ser nog, för min del, tiden i stallet i första hand som att jag hänger med min häst. Jag har knappt behov av månniskor då. Men stallet är absolut inte en "fristad" från partner. Den känslan hade jag ogillat och tolkat problematiserande.

Skönt att läsa! Annars läser jag mest om motsatsen och även hört i IRL om "egentid" i stallet och jobbigt med hästintresserad partner för där hemma vill man prata om annat.
 
Vissa gemensamma intressen eller aktiviteter känns nästan som ett måste känner jag. Något vill jag ju att vi ska ägna oss åt när vi ses. Jag vill liksom inte att vi bara ska ses och sova ihop.
Sen behöver de aktiviteterna inte vara så stora eller märkvärdiga utan kan typ vara att båda gillar att titta på film ihop på kvällen.
Sen minns jag att det var riktigt kul när jag träffade någon som också var intresserad av att skriva musik och jag trivs väldigt bra när jag dejtar killar som också gillar att vara kreativa och håller på med estetiska intressen.
 
Men hur blir det då annorlunda om den personen visar intresse för du har ju fortfarande bara tänkt på den som vän?
Jag får då börja fundera om det skulle vara aktuellt med något mer än bara vänner? Hittills har det aldrig varit det, och med några har då vår vänskap avslutats då killen inte klarade av det, och med andra så är vi fortfarande bra vänner.
 
Jag känner mig som bachelorette för tillfället :D. Har två fina killar jag ska på andra dejt med. Vegetarianen ska jag ut och ta en öl med på fredag och spanjoren ska jag träffa på söndag och laga mat med.

Så bra beslut att bryta med grannen! Ångesten försvann helt och hållet. Och hade jag fortsatt med honom hade jag inte träffat de här killarna :).
 
Jag känner mig som bachelorette för tillfället :D. Har två fina killar jag ska på andra dejt med. Vegetarianen ska jag ut och ta en öl med på fredag och spanjoren ska jag träffa på söndag och laga mat med.

Så bra beslut att bryta med grannen! Ångesten försvann helt och hållet. Och hade jag fortsatt med honom hade jag inte träffat de här killarna :).
Låter nice! Vart hittar du alla dessa nya bachelors? :D
 
Inte alls en konstig sak att sakna tycker jag! Det hade jag också gjort!
Ja det är ju inte direkt som att jag inte kan göra sånt själv eller med andra, men det blir ju inte riktigt samma sak.

Blir nog inte bättre av att jag jobbar med människor som är väldigt friluftsiga och deras partner också. Det är mycket semesterar att åka och vandra osv. Så jag också skulle vilja ha det 😊.
 
Jaha nu har jag sovit hos S 3 nätter i rad :o Vet inte riktigt vad som händer haha :rofl: Frågade dock honom natten till igår om han "vill ha mig för mer än bara sexet". Han trodde först att jag ställde frågan mycket seriöst, typ som att jag undrar om vi kan bli någonting i framtiden osv, vilket han tyckte var lite jobbigt. Men sen förklarade jag att bara jag inte ses som ett objekt är jag nöjd, sen kan vi bara njuta av allt som händer :D Och det är han helt chill med! Och vi har det väldigt kul tillsammans! Måtte detta hålla i sig nu för han är en riktig 10-poängare i mina ögon :cautious::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 128
Svar
1 313
· Visningar
134 396
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp