Dejtingtråden del 37

Hoppar in i tråden ibland, dvs läser ikapp minst 10-15 sidor varje gång :o:angel: Slås av hur impad jag blir av er, som ändå ger det en och tio chanser med dejting trots att det verkar florera mestadels stolpskott.

Själv har jag insett att de flesta män (är hetero, har ingen koll på kvinnor) är diskvalificerade intressemässigt eller upptagna, ofta bägge delar. De flesta som visar intresse för mig visar sig leva i relationer, och det är väl mysigt att tänka på mig medan de går hem till sina liv. Vad vet jag, det är oavsett inget för mig att investera intresse i. Det påverkar mig mest i form av att jag tappar tron på människor och relationer.

Är trött på att göra allt ensam. Samtidigt blir jag inte direkt sugen på relationer när jag hör om andras eller för den delen tänker på dessa män som visar intresse och sedan går hem till en partner (ofta mamman till deras barn). Jag är för introvert för att se mig i dejtingsvängen a la tinder och liknande. Är totalt ointresserad av kk, jag saknar en livspartner och "vän", inte sex. Så ptja... blir väl att fortsätta ensam helt enkelt. Är 40 och vill tackolov inte ha barn, hade känt mig oerhört stressad isåfall...
Du slog huvudet i spiken på ganska många av mina punkter till varför jag inte orkar ta tag i dejting för fem öre. Jag saknar dock sex men vill ha sex med känslor, vilket är svårt när man inte vill dejta överhuvud taget.
 
Du slog huvudet i spiken på ganska många av mina punkter till varför jag inte orkar ta tag i dejting för fem öre. Jag saknar dock sex men vill ha sex med känslor, vilket är svårt när man inte vill dejta överhuvud taget.

Ja, jag är jag så grymt imponerad av att läsa i den här tråden, att folk fortsätter försöka med dejtandet, trots alla nitlotter. Nu fattar jag ju att man är ute efter olika saker, det är ju helt okej att vara ute efter kk, men för en som inte är ett dugg intresserad av kk verkar dejting vara ett onödigt engagemang. En stor eloge till de som söker en stadig förbindelse och orkar fortsätta dejta...

Jag har 95% män runt mig i min yrkesroll, så jag behöver inte dejta för att träffa dem. Därav min analys av vilka som intresserar sig för mig. Jag har även en hyfsat stor bekantskapskrets med män. Jag tror att min, vad det verkar ganska unika om jag jämför med kvinnilga vänners, insyn i mäns vardag enbart gjort mig än mer cynisk. Jag får så att säga se mkt backstage, vad de inte delar med sina partners osv, och det gör mig inte desto mer intresserd av relationer. Nu ska jag ju inte säga att kvinnor är osyldiga, känslan är snarare att det folk lägger mest tid på i relationer är att begränsa varandra. Jag vill ha en relation som är jämbördig, intellektuellt intressant, lagom mängd närhet som inte blir needy eller "ställa upp", ett aktivt liv med friluftsliv, träning, intressanta resmål och hemmakvällar i vettig blandning. Det verkar vara en grav överskattning om vad som är möjligt.
 
Ja, jag är jag så grymt imponerad av att läsa i den här tråden, att folk fortsätter försöka med dejtandet, trots alla nitlotter. Nu fattar jag ju att man är ute efter olika saker, det är ju helt okej att vara ute efter kk, men för en som inte är ett dugg intresserad av kk verkar dejting vara ett onödigt engagemang. En stor eloge till de som söker en stadig förbindelse och orkar fortsätta dejta...

Jag har 95% män runt mig i min yrkesroll, så jag behöver inte dejta för att träffa dem. Därav min analys av vilka som intresserar sig för mig. Jag har även en hyfsat stor bekantskapskrets med män. Jag tror att min, vad det verkar ganska unika om jag jämför med kvinnilga vänners, insyn i mäns vardag enbart gjort mig än mer cynisk. Jag får så att säga se mkt backstage, vad de inte delar med sina partners osv, och det gör mig inte desto mer intresserd av relationer. Nu ska jag ju inte säga att kvinnor är osyldiga, känslan är snarare att det folk lägger mest tid på i relationer är att begränsa varandra. Jag vill ha en relation som är jämbördig, intellektuellt intressant, lagom mängd närhet som inte blir needy eller "ställa upp", ett aktivt liv med friluftsliv, träning, intressanta resmål och hemmakvällar i vettig blandning. Det verkar vara en grav överskattning om vad som är möjligt.
Jag ser mest mycket i samhället. Har en hel del guld i mina vänner å bekanta i hur deras förhållande är och hanteras. Men ser det verkligen mer som ett undantag än något annat över hur folk beter sig.

Tillägg: är oxå imponerad att folk fortsätter försöka här i tråden. Det är min inspiration att det dyker upp undantag till vad jag anser normen är om jag skulle få för mig att orka engagera mig i att försöka dejta igen.
 
Jag ser mest mycket i samhället. Har en hel del guld i mina vänner å bekanta i hur deras förhållande är och hanteras. Men ser det verkligen mer som ett undantag än något annat över hur folk beter sig.

Tillägg: är oxå imponerad att folk fortsätter försöka här i tråden. Det är min inspiration att det dyker upp undantag till vad jag anser normen är om jag skulle få för mig att orka engagera mig i att försöka dejta igen.

Ja, precis så. Det finns såklart undantag, man får hoppas att man kunde få bli ett av dem.
 
Ja, jag är jag så grymt imponerad av att läsa i den här tråden, att folk fortsätter försöka med dejtandet, trots alla nitlotter. Nu fattar jag ju att man är ute efter olika saker, det är ju helt okej att vara ute efter kk, men för en som inte är ett dugg intresserad av kk verkar dejting vara ett onödigt engagemang. En stor eloge till de som söker en stadig förbindelse och orkar fortsätta dejta...

Jag har 95% män runt mig i min yrkesroll, så jag behöver inte dejta för att träffa dem. Därav min analys av vilka som intresserar sig för mig. Jag har även en hyfsat stor bekantskapskrets med män. Jag tror att min, vad det verkar ganska unika om jag jämför med kvinnilga vänners, insyn i mäns vardag enbart gjort mig än mer cynisk. Jag får så att säga se mkt backstage, vad de inte delar med sina partners osv, och det gör mig inte desto mer intresserd av relationer. Nu ska jag ju inte säga att kvinnor är osyldiga, känslan är snarare att det folk lägger mest tid på i relationer är att begränsa varandra. Jag vill ha en relation som är jämbördig, intellektuellt intressant, lagom mängd närhet som inte blir needy eller "ställa upp", ett aktivt liv med friluftsliv, träning, intressanta resmål och hemmakvällar i vettig blandning. Det verkar vara en grav överskattning om vad som är möjligt.

Har även jag jobbat med 95% män i snart 12 år och jag har tyvärr samma upplevelse.. det är både hantverkare och ingenjörer.
Har blivit mer cynisk (om de ens gick att bli)
Och så blev det inte bättre iom mitt ex…

När mitt exs ex (ja häng med nu) hörde av sig i höstas och ville jag skulle gå tillbaka till honom (hon som hatat honom i alla de åren vi va ihop) och sa ”en måste säga till honom vad han ska göra/välja” kändes det som nästan allt hopp rann ur mig.
Jag vill också ha en jämnbördig relation ♥️
 
Fin, men kort dejt igår.
Uppskattar att han tar sig tid att vilja ses trots att det bara blir en kortis 😊 vi grillade burgare, njöt av solen och pratade lite, jag har haft lite funderingar över hans ex som jag fick svar på och så pratade vi om barndelen, där vi har precis samma syn.

Han känns trygg, enkel och varm.
 
Fin, men kort dejt igår.
Uppskattar att han tar sig tid att vilja ses trots att det bara blir en kortis 😊 vi grillade burgare, njöt av solen och pratade lite, jag har haft lite funderingar över hans ex som jag fick svar på och så pratade vi om barndelen, där vi har precis samma syn.

Han känns trygg, enkel och varm.
Åhhhh ❤️❤️❤️
 
Eller ja, han har lovat! :rofl: :angel:

Men utöver att det är skönt att ha klargjort intresset och kunna vila lite i det det; fy sjutton vad skönt med någon som kommunicerar öppet om hur han mår och vad han vill. Det kompenserar långt för att han inte är så himla tillgänglig jämt (vilket jag inte heller är, men jag är såpass osäker på folk innan jag känner dem att jag blir stressad av att inte veta).

Och ett "det blev såhär, och det funkade inte så himla bra, det här tänker jag göra för att förändra läget".

Det är verkligen sexigt med män som uttrycker känslomässig självinsikt. :cool:

(Jag har fullt av vettiga, roliga män som vårdar sina relationer omkring mig :love:, både privat och på jobbet, men om man ska vara på någon dejtingmarknad drunknar de ju tyvärr lätt i mängden av mansbebisar och skitstövlar.)
 
Men utöver att det är skönt att ha klargjort intresset och kunna vila lite i det det; fy sjutton vad skönt med någon som kommunicerar öppet om hur han mår och vad han vill. Det kompenserar långt för att han inte är så himla tillgänglig jämt (vilket jag inte heller är, men jag är såpass osäker på folk innan jag känner dem att jag blir stressad av att inte veta).

Och ett "det blev såhär, och det funkade inte så himla bra, det här tänker jag göra för att förändra läget".

Det är verkligen sexigt med män som uttrycker känslomässig självinsikt. :cool:

(Jag har fullt av vettiga, roliga män som vårdar sina relationer omkring mig :love:, både privat och på jobbet, men om man ska vara på någon dejtingmarknad drunknar de ju tyvärr lätt i mängden av mansbebisar och skitstövlar.)
Kan du inte märka upp dom? Sätt en dekal på dom "Sassy approved".
 
Kan du inte märka upp dom? Sätt en dekal på dom "Sassy approved".

I just det här fallet har jag fuskat lite, och hämtat grabben i en kompiskrets där känslomässig connection står väldigt högt i kurs. :angel: Kolla efter folk som har lite koll på circling, så verkar det vara ett par steg åt rätt håll.

Ute i det vilda kan de definitivt vara svåra att hitta. (Men eftersom jag är god vän med mina ex nuvarande partners så vet jag att jag åtminstone lämnar dem efter mig i klart bättre skick än de var innan. :D)
 
Berättade för mamma idag att jag träffar A igen. Hennes reaktion var "neeej pepp", hon är orolig att vi ska dra ner varandra med tanke på våran historik, vilket jag kan förstå!
Men jag är så pass stark och säker i min nykterhet så jag kommer avbryta om jag märker minsta tecken på nåt sånt 😊
 
Har precis dumpat en mindre roman med ostrukturerade tankar på 4s/H. Vi har förut pratat lite om det här med att vara lite mer ”öppna” mot/med varandra.

Får se om han springer åt andra hållet eller kanske lättar lite på trycket han med.

:nailbiting:
 
Fått massa matchningsförfrågningar på Tinder och HP och jag känner inte ens intresse av att titta på dom. Men när någon skriver "Godnatt och sov gott min älskling" så blir det varmt inombords. Jag vet inte ens om vi kommer hinna träffas i helgen för vi har båda massor uppbokat och jag bara längtar efter att vi kan ses igen :o:love::cry:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 415
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
540
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp