Dejtingtråden del 37

Va? Vad är 4s/H

4s/H (4 sekunder på förekommen anledning 🤭 ) är mitt återkommande ligg. Eller KK. Eller vad han nu är. Vi har ”träffats” sen december 2022 (😱😱). Jag (och han iaf första halvåret) har träffat andra under tiden. Men det slutar alltid med att jag inte är beredd att sluta ligga med honom (dvs de andra har inte varit rätt person/min person). Så just nu testar jag att inte leta efter någon annan men mycket för att jag heller inte orkar. Jag behöver lägga lite mer energi på att slutföra förra årets kurser plus få styr på motionen.

Han sade också häromveckan att han inte vill att jag ska ligga med andra, jag påpekade att då får han se till att det blir så.

Den som lever får se helt enkelt. Det är lite av en mental avvänjning att inte svepa slut på Tinder 🙃😅
 
Vi har varit ur synk, först var han bortrest, sen fick jag mensen from hell och kände inte riktigt att det var en bra start. :rage: (Det kommer nämligen vara helt omöjligt för oss att låta bli varandra vid det här laget. :angel: :D)

Håll tummarna för att min kropp skärper sig till nästa helg, den är lite kaotisk när det gäller. :banghead:

Det är rätt uppenbart att mitt sätt att relatera blivit mer balanserat sen sist jag träffade någon (vilket var fyra år sedan). Tidigare blev jag antingen störtförälskad innan jag kände personen tillräckligt bra, eller tappade intresset så fort de visade sig vara intresserade av mig.

Nu är jag intresserad och attraherad, men stannar i den känslan. Kommunikationen känns lätt och jag grubblar inte på framtiden. Oavsett vart det här tar vägen är det alltså ett framsteg! :idea:
 
Fick ett infall i söndags och gjorde ett inlägg i en grupp för singlar på facebook. Beskrev mig lite, bilder och vad jag söker.
Fått några kommentarer, 100 gilla ca och 10 meddelanden. Endel meddelanden var sexchatt jag inte söker, några har redan runnit ur sanden, några som skrivit med innan. 2 intressanta 😅
Ska jag skriva till de som gillat om jag hittar något intressant där?

Tycker de är svårt alltså 🙈
Bara göra inlägget o öppna sig lite.
 
Fick ett infall i söndags och gjorde ett inlägg i en grupp för singlar på facebook. Beskrev mig lite, bilder och vad jag söker.
Fått några kommentarer, 100 gilla ca och 10 meddelanden. Endel meddelanden var sexchatt jag inte söker, några har redan runnit ur sanden, några som skrivit med innan. 2 intressanta 😅
Ska jag skriva till de som gillat om jag hittar något intressant där?

Tycker de är svårt alltså 🙈
Bara göra inlägget o öppna sig lite.

Är med i samma grupp 😄 tycker absolut du kan skriva till nån av dom som gillat.
 
Det har blivit ganska viktigt för mig på senaste åren.
Han känns väldigt blyg prata om sånt. Jaja, får väl prova lära upp honom :cool::rofl:
Är han mottaglig för input? För mig är sånt viktigt. Om han är lyhörd och faktiskt försöker hade jag gett det en chans. Men jag är faktiskt lite en sån att livet är för kort för tråkigt sex. :cool: (dock beroende på hur man är som person, finns ju människor med liten till inget sex drive och för såna funkar det). Men tycker man om sex och anser det viktigt i en relation, så kommer det inte riktigt funka.
 
Prata om det men jag fixar inte dåligt/tråkigt sex. Jag trodde det men uppenbarligen inte. Just nu har jag ju hellre bra sex utan resten än tvärtom.

Men är han öppen/intresserad så kan det ju gå att fixa ☺️

Ja, det är ju skillnad på vet inte/vågar inte (än) och på att vara ointresserad eller fullständigt icke-lyhörd.

Personligen hade jag inte ens försökt med någon där sexet inte är top notch efter ett par gånger, men det är ju olika hur viktigt man tycker att det är. Jag är långt hellre singel än har halvdant sex.
 
Ja, det är ju skillnad på vet inte/vågar inte (än) och på att vara ointresserad eller fullständigt icke-lyhörd.

Personligen hade jag inte ens försökt med någon där sexet inte är top notch efter ett par gånger, men det är ju olika hur viktigt man tycker att det är. Jag är långt hellre singel än har halvdant sex.

100%!
 
Vad gör jag nu? 😄

Jag har träffat en man som jag absolut börjar få känslor för.
Vi sågs i olika sammanhang ett par gånger, sedan bad han om min kontakt och vi började skriva, och efter nån vecka prata i telefon.
Pratar nästan en timme varje dag, känns lätt!

Vi sågs på en första dejt, ut och åt, och det ledde till lite hångel senare på kvällen. Pirrigt!

Nästa helg kom han spontant förbi hos mig på fredagskvällen, och sedan kom han på lördagen och stannade över natten.
Vi hade det hur bra som helst!

Därefter har vi bara pratat i telefon. Han ringer lika ofta som jag, och känns absolut intresserad.

Helg ett efter dejthelgen föreslog jag att vi skulle ses, hade han planer.
Helg två också, men ville eventuellt ses på söndagen - vi håll det öppet. Men han hörde inte ens av sig, och inte jag heller eftersom jag inte ville störa. Det var ju trots allt han som föreslagit att vi kanske skulle ses om det fanns tid.
Men inga hard feelings alls från min sida efter det.

Inför helg tre (den helg som nyss var) föreslog han att vi skulle ses. Jag sa såklart ja, kändes toppen. Vi skulle ut och äta på lördagen. Han skulle träna vid 16 med en kompis, men det fanns ju gott om tid efter.
Vid 15 på lördagen skickade han sms: "Ska träna vid 18, kanske blir lite för sent efter det?".
Jag svarade att jo, det blir det nog, och att jag tyckte det var tråkigt.

Hördes inte på söndagen, och i måndags ringde han som om inget hänt. Vi pratade en stund och han luskade om mina påskplaner - föreslog sen att vi skulle ses nåt. Jag kunde inte hålla tyst mer och svarade "Jaaa.. om det blir av?"

Han sa förlåt och jag förklarade att jag blivit lite ledsen av att han valde bort vår träff, och att jag ändå har en seriös intention med att vi pratar/dejtar. Och om han inte har det så kanske vi inte borde fortsätta.
Jag fick inget direkt svar mer än att han fattade att jag blivit besviken. Sen avslutade vi samtalet efter en kort stund till.

Har inte hörts sedan dess (alltså 1,5 hela dagar😂) - men jag vill ju träffa honom mer! Ska jag ringa, smsa? Eller verkar jag klängig då? Desperat?

Han är verkligen bra på alla andra sätt jag sett hittills och hoppas jag inte sabbat för mig själv. Det är första gången på 7 år som jag faktiskt har något som liknar känslor...

Ursäkta min uppsats 😅
 
Vad gör jag nu? 😄

Jag har träffat en man som jag absolut börjar få känslor för.
Vi sågs i olika sammanhang ett par gånger, sedan bad han om min kontakt och vi började skriva, och efter nån vecka prata i telefon.
Pratar nästan en timme varje dag, känns lätt!

Vi sågs på en första dejt, ut och åt, och det ledde till lite hångel senare på kvällen. Pirrigt!

Nästa helg kom han spontant förbi hos mig på fredagskvällen, och sedan kom han på lördagen och stannade över natten.
Vi hade det hur bra som helst!

Därefter har vi bara pratat i telefon. Han ringer lika ofta som jag, och känns absolut intresserad.

Helg ett efter dejthelgen föreslog jag att vi skulle ses, hade han planer.
Helg två också, men ville eventuellt ses på söndagen - vi håll det öppet. Men han hörde inte ens av sig, och inte jag heller eftersom jag inte ville störa. Det var ju trots allt han som föreslagit att vi kanske skulle ses om det fanns tid.
Men inga hard feelings alls från min sida efter det.

Inför helg tre (den helg som nyss var) föreslog han att vi skulle ses. Jag sa såklart ja, kändes toppen. Vi skulle ut och äta på lördagen. Han skulle träna vid 16 med en kompis, men det fanns ju gott om tid efter.
Vid 15 på lördagen skickade han sms: "Ska träna vid 18, kanske blir lite för sent efter det?".
Jag svarade att jo, det blir det nog, och att jag tyckte det var tråkigt.

Hördes inte på söndagen, och i måndags ringde han som om inget hänt. Vi pratade en stund och han luskade om mina påskplaner - föreslog sen att vi skulle ses nåt. Jag kunde inte hålla tyst mer och svarade "Jaaa.. om det blir av?"

Han sa förlåt och jag förklarade att jag blivit lite ledsen av att han valde bort vår träff, och att jag ändå har en seriös intention med att vi pratar/dejtar. Och om han inte har det så kanske vi inte borde fortsätta.
Jag fick inget direkt svar mer än att han fattade att jag blivit besviken. Sen avslutade vi samtalet efter en kort stund till.

Har inte hörts sedan dess (alltså 1,5 hela dagar😂) - men jag vill ju träffa honom mer! Ska jag ringa, smsa? Eller verkar jag klängig då? Desperat?

Han är verkligen bra på alla andra sätt jag sett hittills och hoppas jag inte sabbat för mig själv. Det är första gången på 7 år som jag faktiskt har något som liknar känslor...

Ursäkta min uppsats 😅

Jag hade hört av mig och försökt styra upp nåt nu under påsken. Blir det inställt igen hade jag lagt ner, vill en snubbe ses så tar han sig tid att ses!
 
Jag hade hört av mig och försökt styra upp nåt nu under påsken. Blir det inställt igen hade jag lagt ner, vill en snubbe ses så tar han sig tid att ses!
Tack! Ja, jag har väl egentligen inget att förlora på att föreslå en dejt. Mina tankar går bananas, men om han inte skulle vilja så är det ju ändå inget jag kan ändra på.
Jag är för gammal för att spela spel.. :grin:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 403
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
539
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp