Dejtingtråden del 37

Det här är andra helgen i rad som hussen är bortrest (vilket var planerat innan vi träffades), och jag är alldeles för trött efter jobbet för att orka träffas på vardagar. :banghead: :cry:

(Ses hellre när det är bra än att försöka stuva in något när vi båda egentligen är för trötta, men jag har ju väntat så länge på att träffa någon och tycker att det är lite jobbigt att ha mycket distanskontakt i början. Det är så lätt att man gör sig en bild i huvudet som sen blir konstigt när man träffas igen.)
 
Beror väl på relationen med exet? Om man numera är goda vänner så är det inget märkligt imo. Sex är ju en sån sak man ofta bollar med vänner.
Jag vet inte. Jag har tänkt på det här i några varv nu. Att dejt och ex är speciella roller och sex är en speciell aktivitet gör säkert att jag reagerar extra starkt. Men även om man byter ut rollerna och aktiviteten så tycker jag att det känns dåligt.

"Min nya [kollega] är mycket sämre än du [som har slutat på jobbet] på att [hålla kundpresentationer]."

Att inte säga det till den som är dålig utan istället till någon som man tyckte var bättre ger dels ingen förbättring, dels blir det... skitsnack?
 
Jag vet inte. Jag har tänkt på det här i några varv nu. Att dejt och ex är speciella roller och sex är en speciell aktivitet gör säkert att jag reagerar extra starkt. Men även om man byter ut rollerna och aktiviteten så tycker jag att det känns dåligt.

"Min nya [kollega] är mycket sämre än du [som har slutat på jobbet] på att [hålla kundpresentationer]."

Att inte säga det till den som är dålig utan istället till någon som man tyckte var bättre ger dels ingen förbättring, dels blir det... skitsnack?
Nu hugger jag mest sista inlägget men; är det konstigare att prata sex med en nära vän, som råkar vara ett ex, före partnern än att skriva ut det på internet med okänt antal läsare?
 
Jag vet inte. Jag har tänkt på det här i några varv nu. Att dejt och ex är speciella roller och sex är en speciell aktivitet gör säkert att jag reagerar extra starkt. Men även om man byter ut rollerna och aktiviteten så tycker jag att det känns dåligt.

"Min nya [kollega] är mycket sämre än du [som har slutat på jobbet] på att [hålla kundpresentationer]."

Att inte säga det till den som är dålig utan istället till någon som man tyckte var bättre ger dels ingen förbättring, dels blir det... skitsnack?

Nä, uttrycker man det på det sättet är väl frågan om man ens gillar personen man träffar...? Som jag hade kunnat föreställa mig hade det mer varit ett "jag vet inte hur jag ska ta upp det här, men det funkar inte riktigt som det är nu åtminstone", och så hade vi förmodligen både suckat och skrattat åt situationen i sin helhet.

Det finns ju väldigt många olika sätt att prata även ganska detaljerat. Jag skulle aldrig lämna ut intima detaljer om en partner (varken nuvarande eller ex) om jag inte vet att personen är helt okej med det, men det går ändå att vrida och vända på något som man kan behöva lösa.
 
Svajpat lite på Tinder. Det är ju för tråkigt, tycker mest att appen hånar mig med sina notiser 😅 Men gick in nu tillslut då. Tänker att jag ska ge några likes varje gång jag kommer mig för att öppna den. Det tog ett tag men det blev ett par tre stycken 🤷‍♀️
Tänker att något guldkorn kanske finns, jag menar - jag är ju där bland annat 🤣
 
Träffade A igår, det var mysigt! Kasst väder så vi såg igenom nya Ronjaserien 😁
Imorgon och på tisdag ska vi fara till olika grillplatser och äta middag.

Har lite grejer jag måste prata med honom om, inte orkat ta tag i det ännu.

Känner inget riktigt vavavooom. Men det har jag inte gjort med nån på över 7 år nu, så jag vet inte om det nånsin kommer hända? Jag tycker om honom, och jag vill minnas att jag kände vavavooom när vi träffades första gången 😁 nåja. Trivs i hans sällskap och han i mitt. Det är bra så just nu!
 
Träffade A igår, det var mysigt! Kasst väder så vi såg igenom nya Ronjaserien 😁
Imorgon och på tisdag ska vi fara till olika grillplatser och äta middag.

Har lite grejer jag måste prata med honom om, inte orkat ta tag i det ännu.

Känner inget riktigt vavavooom. Men det har jag inte gjort med nån på över 7 år nu, så jag vet inte om det nånsin kommer hända? Jag tycker om honom, och jag vill minnas att jag kände vavavooom när vi träffades första gången 😁 nåja. Trivs i hans sällskap och han i mitt. Det är bra så just nu!
Det hade inte jag heller…till en början. Det där Wow!- liksom. Men. Alla är inte det utan en del växer ju längre tiden går.
 
Träffade A igår, det var mysigt! Kasst väder så vi såg igenom nya Ronjaserien 😁
Imorgon och på tisdag ska vi fara till olika grillplatser och äta middag.

Har lite grejer jag måste prata med honom om, inte orkat ta tag i det ännu.

Känner inget riktigt vavavooom. Men det har jag inte gjort med nån på över 7 år nu, så jag vet inte om det nånsin kommer hända? Jag tycker om honom, och jag vill minnas att jag kände vavavooom när vi träffades första gången 😁 nåja. Trivs i hans sällskap och han i mitt. Det är bra så just nu!
Jag har bara känt det som ung. Tänker att det kanske avtar med åldern? Eller så vi bara skeptiskt inställda?
 
Kan nog tycka att det går allt trögare att känna något för var gång man gett sig in i något.
Det är ju inte som när man var 14 år, men nog blir jag fortfarande väldigt betuttad och förälskad så det pirrar och stormar. Det är en härlig känsla och det är ju någonstans den känslan jag letar efter. Jag vill bli kär!

Tyvärr verkar det ju inte fungera så bra för mig för när jag gillar någon gillar inte han mig och om han gillar mig gillar inte jag honom. Eller så är de upptagna.
 
För mig tar det ett tag att bli sådär kär att det pirrar i magen. Om jag blir förälskad fort brukar det sällan vara särskilt länge, utan det är en sak som bättre utvecklas över lite tid.

Den känslan jag vill ha för att fortsätta träffas är att jag är nyfiken på och attraherad av personen (även om attraktionen också ofta dröjer lite).

Rent krasst så är det nog när jag har bra sex med en person som jag gärna vill lära känna bättre som jag faktiskt blir kär, inte innan.

Efter ett par månader till ett halvår brukar jag vara väldigt kär. Ska bli intressant att se om det fortfarande fungerar så...
 
Min största förälskelse i livet, mitt största WOW, min största attraktion, mitt bästa sex.... hände efter att jag fyllt 40! Förvisso inte lastgammal då heller, men med råge passerat "ung" :)

Jag är också över 40, och det har definitivt inte blivit avmattade känslor med åren. Det som försvunnit är det överdramatiska, det som egentligen inte har speciellt mycket med kärlek att göra.

Däremot har kraven på "objektet" ökat, så jag faller inte för någon som inte är vettig för mig. (Och i trygga relationer uppstår ju inte det där känsloknarkandet som man får med "Romeo och Julia-effekten". Mitt unga jag misstog ibland drama för kärlek.)
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 416
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
540
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp