Dejtingtråden del 37

Jag är också över 40, och det har definitivt inte blivit avmattade känslor med åren. Det som försvunnit är det överdramatiska, det som egentligen inte har speciellt mycket med kärlek att göra.

Däremot har kraven på "objektet" ökat, så jag faller inte för någon som inte är vettig för mig. (Och i trygga relationer uppstår ju inte det där känsloknarkandet som man får med "Romeo och Julia-effekten". Mitt unga jag misstog ibland drama för kärlek.)

Jag tror inte att min typ av förälskelse blivit ett dugg förnuftigare med åren, faktiskt! Min "över-40-WOW" var i allra högsta grad olämplig - vi var båda gifta till exempel - även om vi på det personliga planet var kompatibla. Så värst mycket drama var det väl inte men ganska mycket "Romeo och Julia" med tanke på familjesituation mm. Vi hade ett förhållande i flera år och skilde oss båda två under den tiden, men är inte ett par idag. Jag tycker det var en fantastisk grej att vara med om, men tror inte jag skulle ge mig in i samma typ av förhållande igen!
 
Hur har det gått för dig?
Ja, hur har det gått?! Jag vet inte, får fortfarande ingen tydlig känsla av vad han är ute efter😅

Han ringde tillbaka i onsdags och även i torsdags.
Vi sågs i helgen, hade en jättemysig lördag med fika ute på cafe (bra kombo att miljöträna valpen också), och sedan åkte vi hem till mig, lagade mat, drack bubbel och kollade på film. Han sov över och vi åt en mysig frukost ihop innan han åkte hemåt.
Hade det verkligen jättemysigt och när vi är tillsammans känns han väldigt intresserad.

Men sen hördes vi bara kort per sms under söndag, måndag, tisdag. Igår ledsnade jag och ringde, då lät han glad och vi pratade om allt möjligt i 30-40 minuter.
Men får lixom ingen kläm på intressenivån.
Jag gillar honom i allt övrigt, och vill gärna utveckla, se var det här tar vägen.
 
Ja, hur har det gått?! Jag vet inte, får fortfarande ingen tydlig känsla av vad han är ute efter😅

Han ringde tillbaka i onsdags och även i torsdags.
Vi sågs i helgen, hade en jättemysig lördag med fika ute på cafe (bra kombo att miljöträna valpen också), och sedan åkte vi hem till mig, lagade mat, drack bubbel och kollade på film. Han sov över och vi åt en mysig frukost ihop innan han åkte hemåt.
Hade det verkligen jättemysigt och när vi är tillsammans känns han väldigt intresserad.

Men sen hördes vi bara kort per sms under söndag, måndag, tisdag. Igår ledsnade jag och ringde, då lät han glad och vi pratade om allt möjligt i 30-40 minuter.
Men får lixom ingen kläm på intressenivån.
Jag gillar honom i allt övrigt, och vill gärna utveckla, se var det här tar vägen.

Tala klarspråk med honom och fråga om intressenivån? 😊
 
Ja, hur har det gått?! Jag vet inte, får fortfarande ingen tydlig känsla av vad han är ute efter😅

Han ringde tillbaka i onsdags och även i torsdags.
Vi sågs i helgen, hade en jättemysig lördag med fika ute på cafe (bra kombo att miljöträna valpen också), och sedan åkte vi hem till mig, lagade mat, drack bubbel och kollade på film. Han sov över och vi åt en mysig frukost ihop innan han åkte hemåt.
Hade det verkligen jättemysigt och när vi är tillsammans känns han väldigt intresserad.

Men sen hördes vi bara kort per sms under söndag, måndag, tisdag. Igår ledsnade jag och ringde, då lät han glad och vi pratade om allt möjligt i 30-40 minuter.
Men får lixom ingen kläm på intressenivån.
Jag gillar honom i allt övrigt, och vill gärna utveckla, se var det här tar vägen.
Han kanske bara har en annan nivå av behov av kontakt mellan träffarna? :) Men håller med @pepp i att det ju är lika bra att fråga om det skaver för dig :)
 
Asch jag vet. Ska bara ta ta mod till mig, vill inte skrämma bort honom(JAG VET, om det skulle skrämma bort honom är han ändå inget att ha 😅 ).

Jag är helt ok till att man inte behöver höras hela tiden, men när en tanke slagit rot.. Var länge sedan jag var intresserad av någon på det här viset. Ska försöka slappna av, är det meningen så är det.
 
Träffade A igår, det var mysigt! Kasst väder så vi såg igenom nya Ronjaserien 😁
Imorgon och på tisdag ska vi fara till olika grillplatser och äta middag.

Har lite grejer jag måste prata med honom om, inte orkat ta tag i det ännu.

Känner inget riktigt vavavooom. Men det har jag inte gjort med nån på över 7 år nu, så jag vet inte om det nånsin kommer hända? Jag tycker om honom, och jag vill minnas att jag kände vavavooom när vi träffades första gången 😁 nåja. Trivs i hans sällskap och han i mitt. Det är bra så just nu!

Vi var och grillade i tisdags, det var kanonväder 😍 vi pratade igenom det jag funderat på och det kändes bra! Glad, lättsam dag ☺️ hans hund låg på mitt bröst och myste under min jacka också.

Eftersom jag alltid ska störa mig på nånting: han skriver och frågar varje dag hur min dag har varit 😁 det är ju jättegulligt egentligen, men mina dagar är ju så enformiga 😂 så det blir ju typ alltid samma svar, haha.
 
Ja, hur har det gått?! Jag vet inte, får fortfarande ingen tydlig känsla av vad han är ute efter😅

Han ringde tillbaka i onsdags och även i torsdags.
Vi sågs i helgen, hade en jättemysig lördag med fika ute på cafe (bra kombo att miljöträna valpen också), och sedan åkte vi hem till mig, lagade mat, drack bubbel och kollade på film. Han sov över och vi åt en mysig frukost ihop innan han åkte hemåt.
Hade det verkligen jättemysigt och när vi är tillsammans känns han väldigt intresserad.

Men sen hördes vi bara kort per sms under söndag, måndag, tisdag. Igår ledsnade jag och ringde, då lät han glad och vi pratade om allt möjligt i 30-40 minuter.
Men får lixom ingen kläm på intressenivån.
Jag gillar honom i allt övrigt, och vill gärna utveckla, se var det här tar vägen.
Jag tycker du borde prata med honom hur du känner, men också respektera att det han säger är sant och att han bryr sig men folk har lite olika behov av att kommunicera så det får man lära sig att hantera :)

Jag har min sambo på deltid då han delvis bor på annan ort. När han är borta kan det för all del vara så att hör jag inte av mig så pratar vi inte. Han är dålig på att svara i telefon, dålig på att svara på sms, men när jag väl får tag i honom så pratar han gärna. Jag vet att han älskar mig och det är väldigt uppenbart när vi ses.

Det är en vanesak, det var det för mig i alla fall. Jag var också väldigt orolig till en början att han liksom inte kände något eller inte brydde sig för hans behov av att prata och höra av sig inte matchade mitt men jag har liksom insett med tiden att det inte är så. Vi kommunicerar på olika sätt bara, i början störde det mig att jag oftast är den som får "sätta igång" en dialog men nu för tiden rör det mig inte, jag är en pratkvarn så kan lika gärna vara min nivå som är orimlig liksom :D

På det du beskriver tycker jag det låter toppen! Men som sagt prata gärna om det, tycker aldrig det är fel att kommunicera känslor med varandra. Det betyder inte att någon måste ändra sig, men att man kan få förklara hur man känner och tycker så hjälper det ofta rätt mycket :)
 
Jag tycker du borde prata med honom hur du känner, men också respektera att det han säger är sant och att han bryr sig men folk har lite olika behov av att kommunicera så det får man lära sig att hantera :)

Jag har min sambo på deltid då han delvis bor på annan ort. När han är borta kan det för all del vara så att hör jag inte av mig så pratar vi inte. Han är dålig på att svara i telefon, dålig på att svara på sms, men när jag väl får tag i honom så pratar han gärna. Jag vet att han älskar mig och det är väldigt uppenbart när vi ses.

Det är en vanesak, det var det för mig i alla fall. Jag var också väldigt orolig till en början att han liksom inte kände något eller inte brydde sig för hans behov av att prata och höra av sig inte matchade mitt men jag har liksom insett med tiden att det inte är så. Vi kommunicerar på olika sätt bara, i början störde det mig att jag oftast är den som får "sätta igång" en dialog men nu för tiden rör det mig inte, jag är en pratkvarn så kan lika gärna vara min nivå som är orimlig liksom :D

På det du beskriver tycker jag det låter toppen! Men som sagt prata gärna om det, tycker aldrig det är fel att kommunicera känslor med varandra. Det betyder inte att någon måste ändra sig, men att man kan få förklara hur man känner och tycker så hjälper det ofta rätt mycket :)
Tack, superbra råd! Jag har lite svårt att ta bladet från munnen när det gäller känslor, jag är jätterädd att uppfattas som jobbig/krävande. Det har legat mig i fatet förr och jag är nog min egen största fiende. Så ska försöka vara lite modigare.

--

Vi jobbar i samma bransch, och det "skvallras" om oss en del - eftersom han varit öppen till sina kollegor om att vi ses. Det tolkar jag som en positiv grej :love:
 
Tack, superbra råd! Jag har lite svårt att ta bladet från munnen när det gäller känslor, jag är jätterädd att uppfattas som jobbig/krävande. Det har legat mig i fatet förr och jag är nog min egen största fiende. Så ska försöka vara lite modigare.

--

Vi jobbar i samma bransch, och det "skvallras" om oss en del - eftersom han varit öppen till sina kollegor om att vi ses. Det tolkar jag som en positiv grej :love:
Om jag känner att jag måste få ur mig något där jag vet att jag själv kan vara lite orimligt så brukar jag vara tydlig med det. Typ säga att jag vet att det här är mitt problem, men jag känner att jag måste få säga det så att du hör så min hjärna kan få en bra förklaring, när du gör si så känner jag så.

Det måste ju som sagt inte leda till en förändring eller att allt ska vara på dina villkor men det kan ge förståelse och bygga en bro, och ibland kan man kompromissa. Min sambo t.ex lovade (och har hållt) att han alltid meddelar om han blir mer än X timmar sen till något. Där jag var tydlig med att jag liksom i just det fallet blir orolig att något kan ha hänt och det höll han med om att det var ju rimligt men han hade inte tänkt på det bara. Kommunicerar man inte, oavsett vilken typ av problem det är och även om det är litet, så tenderar den bollen att rulla är min erfarenhet.

Låter ju för övrigt jättegulligt att det skvallras om er och jag skulle säga att det i allra högsta grad är positivt att han pratar om dig! Det betyder ju att han är stolt över att ses som "din" och det är väl bland de finaste komplimangerna man kan få tänker jag? Också att han tror på en framtid för er. Om man bara har en fling är det väl inget man bryr sig om att prata om :)
 
Hoppar in lite här då...

Jag är i princip helt ny till detta område, har haft en partner på långdistans några månader men jag bröt det pga diverse orsaker. Han är en bra människa, men det var vissa saker där han inte riktigt lyssnade tillräckligt och där jag helt enkelt inte kände att vi passade ihop. Inget drama kring det, vi är fortfarande i samma vängrupp och pratar ibland, som vänner.

Ni mer erfarna, finns det något sätt att träffa någon utan diverse appar? Jag går inte på fester och dylikt, har inget intresse av det och tror inte att någon jag skulle passa bra ihop med lär vilja det heller. Jag har inga vänner som så runt i närheten, brukar bli vänligt inställd till de flesta men blir inte vän med dem. Jag har aktivt valt att inte bli vän med någon i klassen, främst av praktiska skäl. Jag föredrar att vara vänner och lära känna personen innan något åt det romantiska hållet, men å andra sidan vill jag inte riskera relationen med mina vänner.

Vet inte exakt vad jag önskar med detta inlägg, mest kanske att skriva av mig men svar är välkomna :)
 
Hoppar in lite här då...

Jag är i princip helt ny till detta område, har haft en partner på långdistans några månader men jag bröt det pga diverse orsaker. Han är en bra människa, men det var vissa saker där han inte riktigt lyssnade tillräckligt och där jag helt enkelt inte kände att vi passade ihop. Inget drama kring det, vi är fortfarande i samma vängrupp och pratar ibland, som vänner.

Ni mer erfarna, finns det något sätt att träffa någon utan diverse appar? Jag går inte på fester och dylikt, har inget intresse av det och tror inte att någon jag skulle passa bra ihop med lär vilja det heller. Jag har inga vänner som så runt i närheten, brukar bli vänligt inställd till de flesta men blir inte vän med dem. Jag har aktivt valt att inte bli vän med någon i klassen, främst av praktiska skäl. Jag föredrar att vara vänner och lära känna personen innan något åt det romantiska hållet, men å andra sidan vill jag inte riskera relationen med mina vänner.

Vet inte exakt vad jag önskar med detta inlägg, mest kanske att skriva av mig men svar är välkomna :)

Jag har träffat flera trevliga som uttryckt en försiktigt formulerad förfrågan om möjligheten till en dejt via gemensamma intressen (i mitt fall vandring). I normala fall brukar jag inte reagera så bra på raggande, men här har det varit väldigt vettigt uttryckt och helt utan förväntningar på mig så hade jag varit sökande då så hade jag sagt ja.
 
Fortsätter dejta elkillen, men känner inte att jag riktigt kan flytta över till Förhållande-tråden än :p:D Men det går framåt.
I helgen har jag bjudit med honom på Brunch, förra veckan var bjöd han mig på Hockey.
Vi pratar varje dag både via messenger och telefon
 
Men nu hörde han av sig. Lite dålig timing bara. Men men. Får se om vi hinner ses imorgon.

Det hann vi men det blev lite väl kort pga omständigheter. Pratade en del per telefon istället. Den här veckan har än så länge varit lika svår (😫😫) men vi har iaf pratat lite.

Sen har E som jag hängde med (FWB) en stund förra vintern/våren (ja till viss del parallellt med 4s) börjat höra av sig lite mer tätt (vi har hörts hela tiden men inte så ofta). Nu verkar det som hans förhållande inte är så skoj längre. Jag hoppas de löser det förstås. Det har ju ändå fungerat bra i cirkus ett år.

En kombo av E och H/4s skulle jag kunna leva med 🙄😏
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 458
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
547
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp