Dejtingtråden del 37

Såna som tjatar om bikinibilder brukar ge sig rätt kvickt om jag tycker de ska skicka badbyxbilder först.
Men detta är väl ändå intressant, för jag upplever att männen ofta är de som initierar kontakt med mig tex lägger till mig på Snapchat. De börjar småchatta om väder och vind typ, men bidrar egentligen inte till någon bra kommunikation. Sen vill de ha bilder med argumentet att de är nyfikna på vem de pratar med, men de har inte ens skickat en bild på sig själva eller sin omgivning. De vill bara ha, men inte ge. Det är ju så märkligt för jag tänker att det borde avskräcka alla då man inte vill ha ett förhållande som går ut på att jag ger men inget får.
 
Den där tycker jag är svår! Jag är osocial och introvert, jag vill inte ha fler vänner än de jag redan har så det tar liksom för mycket energi att lägga energi på att bara umgås.

Luddigt, har svårt att få ner hur jag tänker i text 😁
Jag tänker som du tror jag. Ville absolut inte "slösa tid". Hade t.ex. det här i min presentation för tydlighetens skull:

100% seriös och långsiktig, 0% desperat
...
Vill egentligen inte vara här, tycker inte att dejting av främlingar är en kul hobby. Mitt mål är att hitta precis rätt person och sen försvinna härifrån, för evigt.


Det skrämde sannolikt bort en del, men jag tänkte mig att det var rätt personer som försvann.

Med det sagt så tror jag också att @Squie har en poäng om @ii-ssas mål är att alls våga komma igång. Det blir lite mindre dramatiskt kanske?
 
Så nu har jag smält första dejten med sthlmaren 😅

Trevlig, smart, intensiv (ADHD rejält), snäll.
Det var lätt och det blev lite närhet på mitt intiativ.
Det kommer inte bli nått seriöst mellan oss känner jag. Vi är olika och det finns vissa saker jag inte gillar 🙂
Sen kände jag att jag trivs väldigt bra o bara va jag o hundarna 🙈

Jag stängde ner Tinder även för de som var intressanta där var för sega enligt mig.
Tungrott.. så vill jag inte ha de 🙂

Får väl se vad som händer framöver.
Sthlmaren har lovat att hjälpa till i stugan så de får han ju gärna göra!
Han slog i varje taklampa här hemma 🤣 han är 1,90 lång. Det + vältränad är ju bra att ha hjälp av till diverse renoveringar 😁
 
Det är så svårt detta med nätdejting. Att få en känsla. Jag brukar likea de jag kanske inte helt o fullt känner all in på utseendemässigt för jag känner att intressen o humor passar, t.ex.

För jag har jättekul med min kollega och vi skrattar så de bubblar i mig typ.
Han har jag ”kännt” länge. Där kan jag va mig själv utan att det blir nervöst o så.
Men hans utseende är inget jag nog skulle stanna vid på Tinder..
Han har sambo så de blir inget där alltså såklart.
 
Det är så svårt detta med nätdejting. Att få en känsla. Jag brukar likea de jag kanske inte helt o fullt känner all in på utseendemässigt för jag känner att intressen o humor passar, t.ex.

För jag har jättekul med min kollega och vi skrattar så de bubblar i mig typ.
Han har jag ”kännt” länge. Där kan jag va mig själv utan att det blir nervöst o så.
Men hans utseende är inget jag nog skulle stanna vid på Tinder..
Han har sambo så de blir inget där alltså såklart.
Det är nog en sund inställning. Jag gör ungefär lika, i verkliga livet kan jag liksom känna attraktion till en stor diversitet av utseenden, om något klickar personlighetsmässigt. Det är ju lätt att bli megaytlig på Tinder/etc så bra att ha med sig om det är så man funkar :)
 
Det är så svårt detta med nätdejting. Att få en känsla. Jag brukar likea de jag kanske inte helt o fullt känner all in på utseendemässigt för jag känner att intressen o humor passar, t.ex.

För jag har jättekul med min kollega och vi skrattar så de bubblar i mig typ.
Han har jag ”kännt” länge. Där kan jag va mig själv utan att det blir nervöst o så.
Men hans utseende är inget jag nog skulle stanna vid på Tinder..
Han har sambo så de blir inget där alltså såklart.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig hade swipeat ja på min make, speciellt inte när vi träffades. Var totalt ointresserad av honom rent utseendemässigt och hans liv var allt annat än i ordning när vi möttes (arbetslös och bodde inneboende hos en kompis i en smutsig lägenhet utan egna möbler pga hade nyss flyttat tillbaka till Sverige – ingen drömman precis). Däremot föll jag fort för hans utstrålning och personlighet och vår fina gemenskap. I år har vi varit tillsammans i 15 år. Firar tioårig bröllopsdag. Superlyckliga, tror på riktigt att jag blir mer kär i honom för varje dag. Med åren har han dessutom bara blivit snyggare (även rent objektivt) 😇

Ibland tänker jag på det, speciellt när jag läser i den här tråden. Tänk om jag varit på jakt efter en partner idag och hade förlitat mig på Tinder (det hade jag ju säkert!). Då hade jag aldrig hittat honom.
 
Jag kan ärligt säga att jag aldrig hade swipeat ja på min make, speciellt inte när vi träffades. Var totalt ointresserad av honom rent utseendemässigt och hans liv var allt annat än i ordning när vi möttes (arbetslös och bodde inneboende hos en kompis i en smutsig lägenhet utan egna möbler pga hade nyss flyttat tillbaka till Sverige – ingen drömman precis). Däremot föll jag fort för hans utstrålning och personlighet och vår fina gemenskap. I år har vi varit tillsammans i 15 år. Firar tioårig bröllopsdag. Superlyckliga, tror på riktigt att jag blir mer kär i honom för varje dag. Med åren har han dessutom bara blivit snyggare (även rent objektivt) 😇

Ibland tänker jag på det, speciellt när jag läser i den här tråden. Tänk om jag varit på jakt efter en partner idag och hade förlitat mig på Tinder (det hade jag ju säkert!). Då hade jag aldrig hittat honom.

Vill du berätta hur ni träffades?
 
Vill du berätta hur ni träffades?
Över nätet, för att utöva ett gemensamt intresse IRL. Möttes upp i stan första gången av säkerhetsskäl, visste ju absolut ingenting alls om honom mer än att vi hade samma intresse. Min första tanke var ”ah, skönt att han inte är snygg, då kommer vi faktiskt kunna fokusera på intresset”. Just då var jag på megajakt efter en partner, dejtade väldigt respektabla och imponerande killar genom kontakter och på nätet men klickade inte med en enda, de var så förbannat trista allihop. Så tji fick jag när jag började hänga med denna till synes oimponerade kille och samtalsämnena aldrig tog slut för att vi hade så mycket gemensamt :laugh:
 
Första gången jag och särbon var till IKEA tillsammans så var det han som ville dit :laugh: Plus att han tar längre tid på sig där än vad jag gör :rofl:
Haha man lär sig hur olika man är :D Vi hade redan tagit en titt på vad som skulle köpas på Ikea hemmavid. Så nu var det "bara" att hämta med Click & Collect på det Ikea som är närmst stugan, och montera, göra sig av med gamla soffan och skräpet. Men det är kul hur synkade vi är och hur smidigt sådant funkar trots trötthet och brist på energi stundtals. 😍
 
Mitt övertänkande sinne har börjat fundera på vad man kan göra om man får frågan ’ska vi hitta på nått?’. Vad gör ni när ni ’hittar på nått’? Promenad? Shopping? Fika?
 
Mitt övertänkande sinne har börjat fundera på vad man kan göra om man får frågan ’ska vi hitta på nått?’. Vad gör ni när ni ’hittar på nått’? Promenad? Shopping? Fika?

Idag (eller inte exakt just idag) skulle jag föreslå en promenad runt Hälsans Stig (Gävle) med efterföljande fika om promenaden ger mersmak 🙂

Är det nån jag träffat redan så typ film och middag hemma. Eller göra ärenden 😎
 
Mitt övertänkande sinne har börjat fundera på vad man kan göra om man får frågan ’ska vi hitta på nått?’. Vad gör ni när ni ’hittar på nått’? Promenad? Shopping? Fika?
På en första dejt tänker jag väldigt enkelt, promenad och eventuellt fika, men vid en andra träff med "hitta på något" så är jag också rätt dålig på att veta vad det ska vara.
 
Mitt övertänkande sinne har börjat fundera på vad man kan göra om man får frågan ’ska vi hitta på nått?’. Vad gör ni när ni ’hittar på nått’? Promenad? Shopping? Fika?

Brukar promenera, laga mat ihop, se film, fara ut och grilla, gå på bio.
Det hade varit lättare att bo i en större stad, det finns inte jättemycket att göra här tycker jag 😁
 
På onsdag blir det dejt igen, eller ja, ligga snarare. Vet inte hur det här kommer utvecklas, men jag är rätt nöjd med att bara ha sex och snacka, känns lagom. Vi fikade på första dejten, gick på museum andra dejten, och kollade på film hemma hos mig tredje dejten.
 
Funderar på bjuda hem mellandagsdejten på hundpromenad och fika/lunch
Trodde ju han skulle ghosta efter första dejten men han hänger kvar. Fortfarande bara kontakt via Tinder men tänker nog föreslå prata någon annan stans först
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 560
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
560
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp