Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner igen mig, S säger mycket sånt, samt skriver.

Jättebra att du kan ta upp det!
Jag är helt värdelös på sånt.
Det är jag också, så nu dröjde det några dagar från det att jag insåg vad som "hänt" tills att jag sa ifrån. När jag väl medvetet börjat irritera mig så gick jag runt och blev bara mer och mer irriterad, sådär så att jag till sist kände att det var ett måste att säga ifrån, för annars hade jag inte orkat träffa honom mer. Det hade varit jävligt synd om allt blivit förstört bara för att jag inte ens kunde försöka kommunicera lite.

Det var en av sakerna som gjorde att jag fick upp ögonen för R. Han kommenterar -aldrig- mitt utseende på ett värderande sätt. Väldigt befriande och uppfriskande.
Det förstår jag. Det var samma här. Han kunde nämna att han trivdes i mitt sällskap, att han tyckte om vissa egenskaper hos mig och liknande, men aldrig något om utseendet. Sedan började han med lite små komplimanger för utseendet, jag reagerade väl inte jättemycket och sedan blev det mer och mer. Nu är jag mest glad att han tog allt så bra. Mitt sätt att säga ifrån var väl inte det mest smidiga eftersom jag gått och dragit på det så länge tills att det inte gick att vara tyst längre...
 
Kan de man matchat med på tinder se om man varit online? Förstår ju att avståndet kan ändras beroende på vart man loggar in.

Programmeraren skrev till mig igår, han har hört av sig flera ggr under våren och sommaren. Men sist skrev jag att jag inte ville ses, men det verkar inte ha gått fram.

Har så svårt att förstå den grejen att man hör av sig 4-5 ggr och den andra "kan inte" ses (ja jag kör ofta den fegvarianten först) och sen skriver att den inte vill ses :confused:. Vi har bara setts typ 3 ggr och det var senast i början av februari, jag har gått vidare i livet.
 
Det är jag också, så nu dröjde det några dagar från det att jag insåg vad som "hänt" tills att jag sa ifrån. När jag väl medvetet börjat irritera mig så gick jag runt och blev bara mer och mer irriterad, sådär så att jag till sist kände att det var ett måste att säga ifrån, för annars hade jag inte orkat träffa honom mer. Det hade varit jävligt synd om allt blivit förstört bara för att jag inte ens kunde försöka kommunicera lite.


Det förstår jag. Det var samma här. Han kunde nämna att han trivdes i mitt sällskap, att han tyckte om vissa egenskaper hos mig och liknande, men aldrig något om utseendet. Sedan började han med lite små komplimanger för utseendet, jag reagerade väl inte jättemycket och sedan blev det mer och mer. Nu är jag mest glad att han tog allt så bra. Mitt sätt att säga ifrån var väl inte det mest smidiga eftersom jag gått och dragit på det så länge tills att det inte gick att vara tyst längre...

Det kan vara en svår balansgång. Jag får för mig att många män tror att kvinnor vill höra komplimanger för sitt utseende?

Jag kan nog isf störa mig mer på när man får höra att man passar in på deras kriterier. Tex. nya danskillen har sagt att han gillar höfter/ kurvor, vilket stämmer in på mig.
Nu har han ju såklart inte sagt att det är därför han vill träffa mig, har även fått höra positiva saker om hur jag är. Men det har jag ofta svårare att komma ihåg.
 
Det är jag också, så nu dröjde det några dagar från det att jag insåg vad som "hänt" tills att jag sa ifrån. När jag väl medvetet börjat irritera mig så gick jag runt och blev bara mer och mer irriterad, sådär så att jag till sist kände att det var ett måste att säga ifrån, för annars hade jag inte orkat träffa honom mer. Det hade varit jävligt synd om allt blivit förstört bara för att jag inte ens kunde försöka kommunicera lite.


Det förstår jag. Det var samma här. Han kunde nämna att han trivdes i mitt sällskap, att han tyckte om vissa egenskaper hos mig och liknande, men aldrig något om utseendet. Sedan började han med lite små komplimanger för utseendet, jag reagerade väl inte jättemycket och sedan blev det mer och mer. Nu är jag mest glad att han tog allt så bra. Mitt sätt att säga ifrån var väl inte det mest smidiga eftersom jag gått och dragit på det så länge tills att det inte gick att vara tyst längre...

Det är ju det värsta, att man går runt och bygger upp en irritation innan man tar upp det.
 
Det kan vara en svår balansgång. Jag får för mig att många män tror att kvinnor vill höra komplimanger för sitt utseende?

Jag kan nog isf störa mig mer på när man får höra att man passar in på deras kriterier. Tex. nya danskillen har sagt att han gillar höfter/ kurvor, vilket stämmer in på mig.
Nu har han ju såklart inte sagt att det är därför han vill träffa mig, har även fått höra positiva saker om hur jag är. Men det har jag ofta svårare att komma ihåg.

Jag gillar bekräftelse, både för utseende och personlighet så jag fattar att det kan vara svårt att veta vad som går hem.
Jag och V är lika där, vi är väldigt bra på att bekräfta varandra och ge varandra komplimanger.
Har jag lagt tid på hår, smink och kläder vill jag höra att jag är snygg 😁
Det sätter ingen press på mig att leva upp till snygg-looken varje dag, vet att han tycker jag är världens finaste även när jag är svettig, osminkad med färgstänk i ansiktet, igår när vi målade stall 🙄😂

Hade jag aldrig fått komplimanger för utseende hade jag tröttnat och tyckt att det var en tråkig jävel.
 
Jag gillar bekräftelse, både för utseende och personlighet så jag fattar att det kan vara svårt att veta vad som går hem.
Jag och V är lika där, vi är väldigt bra på att bekräfta varandra och ge varandra komplimanger.
Har jag lagt tid på hår, smink och kläder vill jag höra att jag är snygg 😁
Det sätter ingen press på mig att leva upp till snygg-looken varje dag, vet att han tycker jag är världens finaste även när jag är svettig, osminkad med färgstänk i ansiktet, igår när vi målade stall 🙄😂

Hade jag aldrig fått komplimanger för utseende hade jag tröttnat och tyckt att det var en tråkig jävel.

Komplimanger är bra! I viss mån, när det blir alldeles för mycket så drar jag mig undan direkt då de inte känns speciellt äkta...
 
Det kan vara en svår balansgång. Jag får för mig att många män tror att kvinnor vill höra komplimanger för sitt utseende?

Jag kan nog isf störa mig mer på när man får höra att man passar in på deras kriterier. Tex. nya danskillen har sagt att han gillar höfter/ kurvor, vilket stämmer in på mig.
Nu har han ju såklart inte sagt att det är därför han vill träffa mig, har även fått höra positiva saker om hur jag är. Men det har jag ofta svårare att komma ihåg.
Jag är helt övertygad om att det är så, att de tror att det är något kvinnor vill höra. Unga klättraren verkade iaf vara övertygad om det, verkade tro att det skulle få mig att må bättre när jag tex kände mig lite låg någon dag eller så. Och visst, det är väl på ett sätt kul att veta att han tycker att det är trevligt att titta på mig även de dagar jag känner mig som ett vrak, men för mig finns det annat som är så extremt mycket viktigare.

Och det där med att få höra om hur man passar in på deras kriterier... Där är jag helt med dig. Sådana komplimanger får mig att tröttna direkt på en person.
 
Jag skickade detta:
"Pågår det något?

Jag orkar inte hålla på vara drivande hela tiden.
Vill du backa så säg det nu 😊"

Vi har ändå träffats två månader. Jag tycker åtminstone om honom mer än sex, så vi får se :)

Han har svarat
"Inte vad jag vet. Förlåt att jag är så passiv! Jag vet inte vad jag vill för något, tror inte jag vill ha något jätte nära. Sen vill jag verkligen inte såra dig på något sätt, du är väldigt fin"

Jag svarade att han nog behöver tid, att vi är på olika platser i livet och att vi kan avsluta.

Min magkänsla har fasen alltid rätt.
:( :(
 
Paddlade med V och habs, familj i lördags. Ruben var också med såklart 😁
Det var toppen! Visste inte ens att det fanns så fin miljö för att paddla här 😅
Familjen är supertrevlig, enkla, inkluderande och lättsamma.
Så glad för att det fungerar så bra och att jag kan stänga in familjeångesten i garderoben!

Annars går det jättebra för oss. Lugnt och fridfullt.
Han hjälper mig att måla stallet som sb3är klart. Har projekt ridbanan kvar 😁
Sen är det inte långt kvar tills vi ska ut på vår lilla resa tillsammans.
 
Måste bara få ventilera ett så konstigt beteende.. Jag har tagit bort tinder då jag insåg att det tog mer än det gav och att jag inte riktigt är tillräckligt lugn och stabil i mig själv för att orka gå på dejter därifrån.. Hur som tog jag bara bort den utan att skriva till någon då jag kände att jag inte direkt hade något aktivt samtal.
I lördags var jag på en picknick med ganska många deltagare och då var en av matchningarna där. Det var så uppenbart att han försökte få kontakt med mig hela tiden från typ andra sidan av folksamlingen, och när jag tog upp mobilen såg jag att han skickat en vänförfrågan. Alltså vem gör så? En sak om vi råkat hamna vid samma sällskap... Men att liksom försöka få så mycket kontakt med någon som inte längre finns på tinder??
 
Jag gillar bekräftelse, både för utseende och personlighet så jag fattar att det kan vara svårt att veta vad som går hem.
Jag och V är lika där, vi är väldigt bra på att bekräfta varandra och ge varandra komplimanger.
Har jag lagt tid på hår, smink och kläder vill jag höra att jag är snygg 😁
Det sätter ingen press på mig att leva upp till snygg-looken varje dag, vet att han tycker jag är världens finaste även när jag är svettig, osminkad med färgstänk i ansiktet, igår när vi målade stall 🙄😂

Hade jag aldrig fått komplimanger för utseende hade jag tröttnat och tyckt att det var en tråkig jävel.
Ja även jag uppskattar att höra att jag ser bra ut när jag ansträngt mig 🙂.
Men ja är nog att jag aldrig hört att någon (iaf initialt) velat dejta mig för att jag är en "härlig person" eller liknande. Även om jag såklart även fått/får komplimanger för hur jag är.
 
Måste bara få ventilera ett så konstigt beteende.. Jag har tagit bort tinder då jag insåg att det tog mer än det gav och att jag inte riktigt är tillräckligt lugn och stabil i mig själv för att orka gå på dejter därifrån.. Hur som tog jag bara bort den utan att skriva till någon då jag kände att jag inte direkt hade något aktivt samtal.
I lördags var jag på en picknick med ganska många deltagare och då var en av matchningarna där. Det var så uppenbart att han försökte få kontakt med mig hela tiden från typ andra sidan av folksamlingen, och när jag tog upp mobilen såg jag att han skickat en vänförfrågan. Alltså vem gör så? En sak om vi råkat hamna vid samma sällskap... Men att liksom försöka få så mycket kontakt med någon som inte längre finns på tinder??
Jag hade blivit superstressad i en sån situation. Men ja även om jag aldrig gjort så, är jag inte förvånad att vissa kan göra så för att visa intresse. Men att ni båda kände igen varandra från tinder?
Jag kan ju tycka att det är svårt att känna igen någon även när jag vet att jag ska träffa på en person 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 206
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 000
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp