Deklaration 2021

76FED9D0-9037-410D-9C3C-F5A30DB67BB7.jpeg
 
Gud jag har noll koll i Är. Jag har gÄtt frÄn timmanstÀlld till fast, fÄtt löneförhöjning och flyttat till en annan kommun.

Det kan gÄ hur som i Är :crazy:
 
Jag sitter med lite halvt om halvt panik. Startade eget bolag hösten 2019 sÄ jag har ju gjort allt sjÀlv hela förra Äret och dessutom hamnat över dyra skattegrÀnsen. Jag har dock lagt nÄn/nÄgra extra procent i skatt varje mÄnad just för att jag Àr lite skraj för att fÄ restskatt sÄ det borde gÄ bra. Borde!!
 
FĂ„r 6600 kr tillbaka! Är nog ganska bra att jag skattar extra varje mĂ„nad. Började med det i september, sĂ„ hade Ă€ndĂ„ fĂ„tt tillbaka, men sĂ„ skönt att slippa restskatt! Har en fast anstĂ€llning men har ocksĂ„ jobbat extra pĂ„ tvĂ„ olika företag sĂ„ det var lite svĂ„rt att veta. NĂ€sta Ă„r kommer jag att kunna dra av en hel del resor, det kommer jag inte att kunna nu.
 
Fick restskatt pĂ„ 3400kr men Ă€r Ă€ndĂ„ ”nöjd” med det dĂ„ jag sĂ„lt av mina fonder för omplacering och har dĂ„ fĂ„tt skatta pĂ„ vinsten. Min bankkontakt hade rĂ€knat ut att jag skulle fĂ„tt skatta 7000kr, sĂ„ Ă€r glad över att det blev en mindre summa Ă€n det!
 
Vet inte hur det gĂ„r i Ă„r, förra Ă„ret blev det ett par tusen tillbaka tack vare reseersĂ€ttning. Bad jobbet dra 200 kr mer i skatt per mĂ„nad sĂ„ borde bli mer + i Ă„r. Men har varit sjukskriven en del, bytt jobb och har ju eget företag ocksĂ„, sĂ„ det blir spĂ€nnande đŸ€·â€â™€ïž
 

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick frÄn Wolksvagen för mitt billÄn. Försöker lÀgga in den i deklarationen, men fÄr felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
355
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för mÄnga av oss. Man fÄr reda pÄ om fÄr tillbaka pÄ skatten eller om man behöver betala. Jag brukar fÄ...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 875
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi NÄgra viktiga datum för deklaration för inkomstÄret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du rÀknar med...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba pÄ ett stÀlle som tyvÀrr medför lÀngre resor igen. Jag har sÀkert rÄd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 635
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp