Deklaration

Efter avdrag kommer jag få tillbaka 14k :) dock innebär fortfarande resor + dubbelt boende höga månadskostnader, men det ger lite "plåster på såren" att få tillbaka en slant i alla fall.
 
Jag testade och det gick utmärkt att skicka in 😊 ska kolla hur det ser ut imorgon igen. Har aldrig testat att logga in tidigare förr. Men om andra säger att det brukar gå borde det ju vara okej 😊
Jag har testat flera dagar och hela tiden fått beskedet att det inte funkar
Först den dag som angavs gick det.
Nu är jag deklarerad och klar.
 
Nu är jag med deklarerad och har sedan tidigare en påminnelse inlagd att betala det sista av skatten senast den 3:e maj.
 
hur gör ni som drar av resor. Har ni sparat alla kvitto och gjort nån sorts rese-bok?
Jag sparar inte kvitton, har inte ens tankkort. Stämpelklockan på jobbet registrera vilka dagar jag jobbar och trängselskatt som registrera att jag kört bil och inte cyklat, västtrafik eller liknande.

Använder du tankkort så behöver du inte spara kvitto för det är bara att skriva ut räkningarna du fått inget året.
 
Jag kollade upp det här med avdrag för resor med egen bil, och insåg att jag ju också får dra av! Har redan deklarerat i år, så får skicka in senare, och även för förra året. Och får även dra av för trängselskatt, vilket är tacksamt, så blir typ 14000 tillbaka om båda åren godkänns.
 
Nu har jag deklarerat, ska få tillbaka ett par tusenlappar så håller tummarna för att de kommer i april. I år hade jag vare sig avdrag eller bilagor att lägga till, skönt! :)
 
Jag har alltid nedskrivet vilka dagar jag jobbar i en kalender, så jag tar de dagarna och drar av för. Förra året var jag utlånad halva december och fick ersättning från jobbet, så det blev lite färre dagar att deklarera för i år. Men ca 8700 tillbaka för resor och ränteavdrag. Sparar också kvitton, men har aldrig blivit kontrollerad.
 
Jag höftar dagarna eftersom det både händer att jag jobbar hemma och jobbar på en helgdag. Vid kontroll har jag hittills bara behövt uppge arbetstider och hur det kollektiva resandet skulle sett ut. Utgifter vore svårt att visa med tanke på elbil som mest laddas hemma och inte har egen mätare. Men bilen går tillräckligt långt iaf 😅
 
hur gör ni som drar av resor. Har ni sparat alla kvitto och gjort nån sorts rese-bok?

Sparade bensinkvitton, skrev körjournal (köpte färdig på bokhandeln, skrev bara i resorna till/från jobbet), sparade alla andra papper på bilen (besiktningsprotokoll osv). För att kunna styrka att jag haft utgiften för drivmedel, avståndet till jobbet och att jag ägt en bil som körts de milen under perioden. Lönekontoret skrev ut antalet jobbade dagar åt mig (stämpelklocka på jobbet).
Har dock inte blivit kontrollerad. Utgick från Skatteverkets information om vad en bör kunna styrka vid kontroll.

(I dagsläget är reseavdraget inte aktuellt för mig.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 486
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp