Deklarationen 2013

Sv: Deklarationen 2013

Sådär! Då var det färdigt med deklarationen. Skulle betala tillbaks 2700:- vilket är på väg nu direkt till Skatteverket, trodde det skulle vara mer faktiskt. Började gå på föräldrapening samt ett extraknäck som inte drog skatt.
 
Sv: Deklarationen 2013

Det blir drygt 25.000kr med ränta om jag får skuldsaneringen beviljad eller om de inte är färdiga med uträkningen innan skattepengarna betalas tillbaka.

Det beror mest på de 70.000kr jag betalade i ränta förra året...

Jag hoppas verkligen att jag får de pengarna, dels passar det bra till semestern men det skulle göra underverk för mitt hästkonto! :D
 
Sv: Deklarationen 2013

*kl*

Jag ska betala in ca 500 kr. Trodde att det var mer med tanke på att jag sålde ganska mycket fonder då jag behövde pengar till kontantinsats till min lägenhet. Betalade inte in någon skatt alls då så jag trodde helt klart att det skulle bli mer. Anledningen till att det nästan gick jämnt upp var i första hand att jag inte begärt jämkning för ränteutgifterna jag har på bostadslånet.
 
Sv: Deklarationen 2013

Alltså ursäkta världens mest korkade fråga men var ser man hur mycket man ska få/betala tillbaka? :o

Står ju bara summa slutlig skatt längst ner på min? Har för mig att det brukar stå belopp att få/betala tillbaka eller något liknande?

Never mind jag hittade var för snabb med att fråga ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Deklarationen 2013

KL

Snabb fråga - om man pluggar och får CSN, ska man räkna in återbäringen i fribeloppet? I sådana fall blir det jobbigt :D Det är ju ingen inkomst av tjänst, så det borde väl inte göra det...? Fribeloppet går ju på min bruttolön menar jag, så det jag får ut i återbäring borde ju redan vara medräknat? Vill bara dubbelkolla så det inte blir problem!
 
Sv: Deklarationen 2013

kl

Jupp. 25000 i rest före avdrag. 22300 efter. Och jag ska ju egentligen inte gnälla, för jag gjorde en schysst vinst på mina fonder. Men det känns ändå surt :P
 
Sv: Deklarationen 2013

Man räknar väl det man tjänar netto? Alltså lön innan skatt och då borde väl pengarna redan ha blivit inräknade som du skrev.

KL
Jag får tillbaka runt 5000, brukar få ungefär det. Var livrädd för att få betala tillbaka för jag tycker jag betalar så lite i skatt (runt 24%). Dock får jag göra lite reseavdrag och för dubbelt boende så jag borde få ut lite till :)
 
Sv: Deklarationen 2013

Man räknar väl det man tjänar netto? Alltså lön innan skatt och då borde väl pengarna redan ha blivit inräknade som du skrev.

KL
Jag får tillbaka runt 5000, brukar få ungefär det. Var livrädd för att få betala tillbaka för jag tycker jag betalar så lite i skatt (runt 24%). Dock får jag göra lite reseavdrag och för dubbelt boende så jag borde få ut lite till :)

Brutto är före skatt ;)
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag har deklarerat och givetvis föregår jag med gott exempel och e-deklarerar ;).

Blev lite tillbaka, vilket jag tänkte spendera på en resa eller så...
 
Sv: Deklarationen 2013

KL

Snabb fråga - om man pluggar och får CSN, ska man räkna in återbäringen i fribeloppet?
Nej, det är ju pengar som du redan har tjänat ihop föregående år. Räknas det in i fribeloppet så räknas ju pengarna två gånger.
 
Sv: Deklarationen 2013

jag slog en tankevurpa där :p Såklart menade jag brutto och att det man får tillbaka redan räknats in en gång.
 
Sv: Deklarationen 2013

*kl
Som gissat, betala tillbaka. Lite drygt 5000:- att betala in. Kunde ha varit värre :)
 
Sv: Deklarationen 2013

KL

Får tillbaka ungefär vad jag hade räknat med; 8000 kr. Dessa kommer få sponsra en liten resa i höst, antingen till Istanbul eller Portugal. Eller nåt!
 
Sv: Deklarationen 2013

Är det under preliminär inkomstdeklaration man ska titta? Blir bara tekniskt fel för mig..
 
Senast ändrad:
Sv: Deklarationen 2013

Måste ju fråga hur ni räknar ut hur mycket ni får tillbaka? känner mig lite koko men jag fattar inte hur ni räknar ut det i förväg?? :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 702
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
355
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
997
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 625
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp