Deklarationen 2013

Sv: Deklarationen 2013

jag har ju betalat mindre i skatt i år eftersom jag jobbat mindre än förra året och därmed tjänat mindre. hur mycket påverkar det?
 
Sv: Deklarationen 2013

Hrm, kanske kan vara så. Tror jag hade jobbat för runt 65´000 och skulle betala runt 10´000 i skatt totalt. Men tycker nog ändå att det borde ge mer än 344 kr :(
 
Sv: Deklarationen 2013

Rent spontant tänker jag att det borde påverka åt andra hållet. Men det kan alltid bli lite diffar om man byter arbetsplats. Eller har två jobb samtidigt. Då betalar man aldrig tillräckligt mycket skatt sammanlagt. Har du kunnat göra avdrag tidigare år som du inte kan göra i år?
 
Sv: Deklarationen 2013

min skillnad är att jag förra året fick tillbaka 15000 och i år betala 5000 så det är en otrolig skillnad
 
Senast ändrad:
Sv: Deklarationen 2013

Jo, det klart att det är en stor skillnad. Men det måste ju finnas andra skillnader i siffrorna som resulterar i den skillnaden. In och ut, liksom. Har du kvar din deklaration från förra året så är det ju lätt att jämföra siffror?
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag sålde lägenhet förra året så jag kommer för första gången i mitt liv att få betala. Har lagt undan 25000 men tror det blir lite mindre än så.

Moahahaha jag hade missat att räkna med kapitaltillskottet så den elektroniska deklarationen vill ge mig 5000 kr tillbaka istället :bump::bump:
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag har den någonstans, men jag är då otroligt dålig på att förstå vad som menas, jag har även sålt aktier, dock för en mycket liten summa, hur mycket påverkar det?
 
Sv: Deklarationen 2013

Både att du sålt aktier och att du haft flera anställningar samtidigt påverkar resultatet av deklarationen. Du skattar ca 30% på vinsten på aktierna tex.
 
Sv: Deklarationen 2013

Aktierna såldes för sammanlagt 4300 och vinsten var nog otroligt liten där...
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag får 14000. Sweet. Ska användas delvis till en resa med en kär vän efter sommarens jobb.
 
Sv: Deklarationen 2013

Alltså... jag är lite i chock. Jag trodde minsann att jag skulle få betala tillbaka, då jag hade ett jobb där det kändes som att de drog alldeles för lite skatt. Men, jag antar att det var pga grundavdraget som det ändå gick plus. Så jag ska få tillbaka typ 6500 :D Verkligen välbehövligt!
 
Sv: Deklarationen 2013

*kl*

får tillbaka strax över 8 000 och varenda krona ska sättas in på mitt resekonto. Min drömresa till Indien är bokad - 3 veckors rundresa i början på nästa år, så här ska sparas :)
 
Sv: Deklarationen 2013

Åhhh, jag kommer bara till "inkomstdeklartionen för 2012 är stängd, öppnar igen i mars 2013!"

Man ska väl kunna se nu? Men nä då... Går in på länken deklarera o väljer sne e-tjänst men icke... :confused:
 
Sv: Deklarationen 2013

Nu kom jag in!

Fick sjukt mycket pengar tillbaka, med tanke på hur lite jag jobbade förra året. Visste att jag skulle få tillbaka eftersom de drog för mycket skatt på mitt tim vik, men trodde inte så mycket :D
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag får tillbaka 5-siffrigt!
Men har en stark känsla av att CSN vill ha endel av den summan..

dock har jag inte tjänat för mycket de månaderna jag pluggat, jag har däremot jobbat satan under vårterminen då jag inte ens visste att jag skulle plugga.. tjänat precis på gränsen juni-dec.
 
Sv: Deklarationen 2013

Nu har den börjat att skickas ut! Min kom idag :bump:
Någon annan som fått sin?

Blev lite över 12000:- för min del. Ska bara in på sparkontot, inte spenderas.
Vad ska ni göra med era pengar?
*Kr*
Men det är väl ändå åt helvete att ni får tillbaka pengar när folk inte får vård och välfärden är så gott som borta i alliansens Sverige. Borde ni inte skänka bort pengarna till bättre behövande här i landet. Det finns ju olika organisationer som tar emot pengarna...
 
Sv: Deklarationen 2013

*Kr*
Men det är väl ändå åt helvete att ni får tillbaka pengar när folk inte får vård och välfärden är så gott som borta i alliansens Sverige. Borde ni inte skänka bort pengarna till bättre behövande här i landet. Det finns ju olika organisationer som tar emot pengarna...

Det finns även de (läs jag) som lever på lånade pengar, som på något sätt ska pussla ihop första sommarmånaden utan både Csn och lön. Då är dessa pengar en guldgruva.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 638
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
351
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
992
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 621
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp