Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Problemet är att det är bara JAG som vet att det fanns ett avtal.

Jag tänker inte låta barnet komma emellan och slitas mellan föräldrarna.

Jag måste ju utgå från att pappan följer det när jag varit övertydlig och att han beter sig som folk.

Annars får vi ta konsekvenserna då.

Alltså, jag skulle vara skiträdd att han hämtade Vidar!:crazy: Vad gör du då? Hämtar tillbaka? Slits inte Vidar mellan er då, nästan bokstavligen? Eller låter du honom hållas så Vidar itne tar skada och så upprepar du samma saker vid fler tillfällen, att det ni kommit överrens gäller, han ignorerar och gör som HAN vill och hämtar.....och du hämtar inte tillbaka för Vidar kan komma emellan och så är det som det varit hitintills.... och för Vidar känns det troligtvis inte ok.

Vidars pappa vet att han bryter mot er överrenskommelse om han hämtar i morgon, det spelar ingen roll om andra vet om vad ni kommit överrens för HAN gör det. Står du på skolan i morgon och säger NEJ vi kom inte överrens om detta och Vidar stannar hos mig till på fredag så tror jag knappast att han gör annat än gnäller och sedan rättar sig efter det. ÄR du rädd att han skaffar advokat och säger att du inte samarbetar? Det tror inte jag att han gör, för att du hindrar honom att bryta mot er överresnkommelse. Då skjuter han verkligen sig inte bara i foten utan i skallen också....
 
Senast ändrad:
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag var ett varannan helgbarn som liten, när jag var mellan säg 11 och 14, med en massa avbrott som jag inte ens minns hur långa de var eller så. Men jag minns en sak i alla fall. Det var jag som var 11 år när det började, min syster som var 9, min andra syster som var 4 och minsta som var 2. Systern som var 9 sa "alltid" att hon inte ville dit så hon slapp. Jag då? Jag ville inte till pappa, det var tråkigt där, och jag kände mig inte välkommen och ofta satt han och drack i alla fall, dessutom var det jag som ofta fick agera barnvakt till mina syskon när vi var där.

Pappa ville att jag skulle komma, han blev ledsen när jag sa nej så efter några försök så slutade jag med det och åkte dit. Vid ett tillfälle så åkte mina syskon till Danmark över helgen när jag var hos pappa och när jag sa till min mamma att det var elakt så sa hon " Men du är ju hos pappa". Som om det går att jämföra.... en Danmark resa över en helg med tivolibesök och släktträffar mot en helg ensam hos pappa som söp som en gris och "struntade" i mig.

Jag minns att jag ofta när jag var hos pappa satt och kikade ut genom fönsterna och ville vara hemma. Jag kunde bara inte få mig att säga till pappa att jag inte ville dit. Jag hoppades att jag skulel bli sjuk på hans helg så jag slapp åka dit, eller att han inte ville ha dit mig......

Att stå upp för Vidar och hävda hans bästa är inte att låta honom slitas mellan två föräldrar, det är att lyssna på hans röst och tro på hans "ord" om att han vill ha trygghet i sitt liv nu omedelbart.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Enya, jag vet att det här är Silverkedjans tråd, men jag blir helt lycklig när du visar dig så där stark, rak, konsekvent och välargumenterad. Jäklar vad du har vuxit det sista halvåret eller så!

Tack!!:love: Det var snällt sagt!:)

Jag blir bara så frustrerad över situationen:o:o
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Problemet var troligen till större delen att din farsa var en alkholiserad, egocentriskt idiot inte att du var helgbarn.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Han samarbetar också så mycket han kan. Vi har tex trixat och bott över där när vi rest utomlands för att V ska få pappatiden så nära som möjligt. Och skjutsat till flygplatsen på okristliga tider.

Tidigare när han hade dragbil istället för racerbil :D körde han omkring på mina hästar kors och tvärs över landet.

Och vi har någon form av gratis VIP-specialserviceavtal när HiFi:n pajar.

Bara som några exempel.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Alltså, jag skulle vara skiträdd att han hämtade Vidar!:crazy: Vad gör du då? .

Ingenting.

Får förklara för Vidar senare varför hans måndagsplanering sprack och att jag inte kunde hjälpa det.

Han kommer inte att gilla att bli snodd på en mammakväll när mamman åker till Holland på onsdag kväll.

På så vis blir sambandet synligt för barnet. Och avtalsbrotten för skolans personal. Vilket pappan då själv sett till. Då får han stå för konsekvenserna senare.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Problemet var troligen till större delen att din farsa var en alkholiserad, egocentriskt idiot inte att du var helgbarn.

Problemet var att mamma inte såg att jag inte kunde säga nej till min pappa. Hon "borde" ha förstått att jag inte ville till honom och låta mig slippa. Jag älskade min pappa, men ville inte såra honom. Hon borde vara den som satte stopp för det istället för att låta mig må dåligt varannan helg. För jag kunde ju inte.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Du tror inte att sambandet redan ÄR synligt för barnet? När han inte riktigt svara på varför han är ledsen ( har för mig du skrev det i ett inlägg:S) så är det kanske för att han inte ritkigt vill säga att han inte vill till sin pappa EGENTLIGEN?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det jag menar är att det inte ska behöva vara Vidar som säger stopp nu utan Silverkedjan ska ta Vidars parti och våga stå upp och försvara sonen, när han itne kan göra det själv. Precis som min mamma borde ha gjort, ta den fighten så att jag slapp göra det.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nja, jag tror han är ledsen för att han inte kan hantera det han varit bäst på förut - nämligen att få kompisar.

Han VILL till pappan, men han vill också ha hela dagar i skolan och kvällar med kompisarna och få mammatid.

Han har det ju inte dåligt hos pappan som du hade.

Han ser det nog snarare som en bra flyktväg istället för att behöva gå till skolan om det blir för jobbigt där - vilket det varit precis på gränsen till nu med teckningsuppgifterna.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Absolut. Han ska inte behöva välja.

Jag har sagt att det är svårt att försöka hinna med på halva tiden vad de andra barnen gör på heltid. Att han inte är DUM som ligger efter. Och att jag därför lovat att han ska få hela tiden fram till fredag på sig att verkligen bara ta igen allting och kunna vara med familjen här och kompisarna.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

*kl*

men dum är han inte :crazy:

Nu sa han nyss att han inte ville kissa innan han lade sig, för om han kissade i sängen i natt igen så fick han komma upp och bli tröstad och gjorde han det två ggr så fick han sova hos mig.

:eek::cry:

Jag sa såklart att det får han ju alltid ändå, han behöver inte kissa i sängen för det.

(han har kommit varje natt men står egentligen inte ut med att sova i vår säng för han gillar inte att det blir så varmt)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det är kanske läge att bädda brevid er säng ett par nätter.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det jag menar är att det inte ska behöva vara Vidar som säger stopp nu utan Silverkedjan ska ta Vidars parti och våga stå upp och försvara sonen, när han itne kan göra det själv. Precis som min mamma borde ha gjort, ta den fighten så att jag slapp göra det.

Det tycker jag med, och borde ha framgått av mina inlägg. Jag reagerade eftersom det verkade som eländet var ATT du var helgbarn.
Inte att ingen satte stopp för eländet.
Förstår du hur jag menar?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Men hur kan du ge löften som du inte kan hålla? För de går väl inte att hålla ifall pappan hämtar honom i morgon?:confused:

Jag menade itne att han har det dåligt hos sin pappa utan jag menade att han inte kan säga nej till honom även om han skulle vilja, och att det är det du måste göra. Förstår du vad jag yrar om?:angel:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag förstår hur du menar och anade att det var så du trodde, men det var inte så jag menade. Jag har svårt för att uttrycka mig så jag anar att det nog lätt kunde missförstås på det viset. Det var i alla fall INTE så jag menade.:)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nu sa han nyss att han inte ville kissa innan han lade sig, för om han kissade i sängen i natt igen så fick han komma upp och bli tröstad och gjorde han det två ggr så fick han sova hos mig.

Han vet ju att han får komma men säger det där ändå... Med det visar han "bara" att han behöver enorma mängder kärlek just nu så fortsätt ösa.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 285
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp