Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag förstår precis.

Men jag kan också förklara för Vidar om pappan kommer att han gjorde det MOT min uttryckliga order och att jag är asförbannad på honom för att han på så vis bröt mitt heliga löfte till barnet.

Då är pappan liksom slutcurlad. Vilket på sikt kanske är bra?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Då är pappan liksom slutcurlad. Vilket på sikt kanske är bra?

Vilket på sikt är nödvändigt.
På många sätt.
För att spara på Vidar.
För att spara på dig så att du inte tillslut slår en knut på dig som inte går att knyta upp.
För att inte lära små pojkar att mammor kan bossas runt av pappor.
Och så några till.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

...och idag i badhuset mötte Vidar en musiklekskompis när badhuset snart skulle stänga. Vidar berättade att de inte skulle hinna ha så mycket tid att bada på - men då säger kompisen att han får bada när det är stängt för han går på SIMSKOLA.

Vidar blev som en fågelholk, grön av avund och sa efter en stunds tänkande till sambon: "Jag kan inte simma :eek: !!!!"

Vi har försökt få komma med i simskolan i två år - det går inte för att den antingen ligger som en kontinuerlig serie tätt på sommaren när Vidar inte varit hemma mer än halva tiden, eller på terminerna på helgerna. I år försökte jag med att få med honom trots att det bara skulle bli varannan gång, men det gick inte, det krävs mer närvaro. (det var ju iofs tur att han inte var med eftersom han skulle han missat de fyra första gångerna :p)

Hur f-n GÖR folk för att få ihop såna här pussel????????????
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Simmning är en av de allra allra viktigaste sakerna att lära sig!
Det är betydligt viktigare än att kunna vilket år Karl den 12 dog, vad huvudstaden i kina heter och hur man räknar algebra.
Det måste prioteras. Helst innan nästa sommar. Det är livsviktigt både för Vidar och för omgiivningen.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag vet !!

Och särskilt i Vidars fall vore det en oändligt stor poäng med att lära sig det ihop med sina jämngamla kompisar i grupp.

Men vad ska jag göra då, tycker du ? :crazy: jag kan inte ha Vidar hemma varje lördag och han kan ju inte åka 50 mil extra fram och tillbaka och trolla bort hela den dagen av pappatiden heller.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Hur f-n GÖR folk för att få ihop såna här pussel????????????

Man pusslar.
Jag har 3 st - gissa mitt pussel.
Det behövs säkert någon typ av examen i logistik.

Jag tror att svaret heter samarbete.
För Vidars del så skulle ju pappan kunna vara med honom varannan gång om han var på rätt ort.
Vi turades om alla tre föräldrar + en mormor med att köra logistiken när det var som värst.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Han hade kanske kunnat gå hos pappan när han nu varit där varje vecka. Nu får ni ytterligare en sak att trycka på när det gäller att spendera mer tid hemma, ni kan kanske betala för två kurser och så kan han gå varannan gång?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det funkar ju dessvärre inte så :-(

Man måste ju följa SIN grupp hela tiden, hoppar man in i någon annan är ju de på en annan nivå.

Det skulle knappast göra Vidar mindre splittrad eller tryggare i gruppsituationer.

I pappans hemkommun ligger dessutom simskolan för barn på vardageftermiddagar under skolterminerna och barn skrivna i kommunen har förtur. (jo, curlingmamman har kollat upp det också :o )
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag har gjort det!

Det fanns grupper på måndag tidig em (pappadag :smirk: ) men den Vidar skulle gå låg på helgen.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det kanske är svårt nu när terminerna redan är igång men det måste ju gå att önska dagar. Vi hade tid i en grupp på måndagar (återbud för ett år sedan) tror jag det var men det var kl 16 om jag inte minns fel.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag har inte varit i en situation den här terminen att jag har kunnat känna mig säker på NÅGON veckodag :crazy:

Jag sa att jag gärna ville "köa" för tis eller ons kväll men det skulle inte bli aktuellt i vår heller.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej, men förhoppningsvis blir det bättre inför nästa termin, så ställ er i kö!

(jobbar du eller fått ordning på datorn?)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

För Vidars del så skulle ju pappan kunna vara med honom varannan gång om han var på rätt ort.
.

Självklart! Men det skulle ju betyda att Vidar behövde vara här 15 helger i sträck, pappan åka hit varannan och att Vidar aldrig kunde följa med pappan hem.

Det låter inte som ett rimligt krav.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Vi köar - men det skulle vara samma tider i vår så det verkar mörkt :(

Datorn är online hemma men helt utan program och allt annat vi hade. Det mesta av de gamla filerna (tror jag) ligger huller om buller (ofta oläsbara utan speciell programvara vi måste fixa igen) på en extra hårddisk.

Hur kan folk leva utan photoshop :angel:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ursäkta trådkapningen..
Jag lever gott utan photoshop :D Jag kör med ett mycket enklare och smidigare program.
Jag tror ni fått något reklamblad idag om hushållsnära tjänster, kolla det ;)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det låter inte som ett rimligt krav.

Varför inte?
De får ta igen på något lov sedan.

8 helger hade han varit hemma ändå.
7 helger så är de låsta på lördagen.
De kan åka vart de vill på söndagen.
Sedan så är det ju klart.

Varför skall Vidar alltid behöva åka?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

För att träffa sin storasyster och katt och få vara med pappan i dennes hemmiljö. Att åka fram och tillbaka över bara ett dygn låter inte roligt.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ansluter mig till skaran av frågande medbukefalister :confused:

Jag känner inte dig personligen, men har läst rätt många trådar av/med dig och alltid varit imponerad av din styrka och rättframhet.

Men var är DU? :confused:

Hur kan du inte märka hur du kryper för honom?

Blir så förbannad! :mad:

Känner alltför väl igen den attityd jag tycker du uppvisar här. Du säger ifrån (det tvivlar ingen på) men när Vidars pappa inte lyssnar eller skiter i vad du säger, då struntar du i det???

VARFÖR FORTSÄTTER DU INTE?

Löjlig liknelse, men om jag satt som gräns att mitt barn inte ska slå mig med en kastrull och han ändå gör det gång på gång på gång - så hindrar jag honom! Först genom att ta bort kastrullen och om han fortsätter till fjärrkontrollen, genom att hålla fast honom = förhindra att han fortsätter = sätta gränser.

VARFÖR HÅLLER DU INTE FAST VID DINA (och VIDARS) GRÄNSER???

Varför hindrar du honom inte, när du vet att det skadar Vidar?

Ditt svar är att du vill skydda din son..? Beundransvärt.

Men tänk om ditt försök att skydda honom får precis motsatt effekt???

Efter vad som framkommit i den här tråden kommer du inte att kunna skydda Vidar ifrån lidande. För han lider redan!

(Jag sa en gång gråtande till min mamma när jag var kanske 10 år att jag mådde så himla dåligt pga min pappa. Jag har aldrig glömt hennes svar, "jaha, men vad ska jag göra åt det...?" följt av ingenting. Well, sätta MINA behov framför din psykiskt sjuke mans...?)

Jag är lessen om jag är hård och drar upp en historia som inte har något alls med er att göra, men jag blir så himla frustrerad. Menar inte att du inte sätter Vidars behov först, för det är det uppenbart att du gör. Frågan är bara om du gör det tillräckligt tufft...


KÄMPA FÖR DIN SON!


Du är en helt fantastisk mamma och du är STARK!!!


Kram till er båda :love:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Har inte tagit mig igenom hela tråden utan läst lite här och där :angel:

Jossans sista inlägg här känns vettig tycker jag!

Det är en svår situation ni är i, och det här är kanske inte det råd/exempel du vill ha men jag ger det ändå :o Det är välment i alla fall :)

Mitt ex jobbade utomlands för det mesta. Barnen var lite äldre än ditt, men inte mycket. Han "gav" upp sina barn för att de skulle ha tryggheten i ETT hem. Det finns "skype" som man kan prata gratis genom och även använda web-kamera, det finns telefon och visst kostade det med långa resor ibland. Det ersätter inte den fysiska personen, men det räcker långt. Han var en mycket närvarande pappa trots att han befann sig på andra sidan jorden.

Idag när barnen är tonåringar så säger de att de visst kunde sakna att han inte "såg matchen eller tävlingen" men han fanns ju alltid där i datorn/telefonen, så det gjorde inte så värst mkt i alla fall.

Det kanske inte är så vanligt men mitt ex lyckades i alla fall förmedla kärlek och omtanke till barnen trots att han var långt bort, trots att vi var skilda. :bow: :bow:

Jag önskar dig och sonen allt gott och hoppas att ni lyckas lösa det hela snart! Och lyssna på Jossan ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 285
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp