Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade att lämna Humla i lägenheten en stund när jag var i tvättstugan. Hon har varit väldigt trygg i bilen, och är helt lugn hos mina föräldrar (som är dagmatte och -husse) när de går upp på övervåningen.
Laddade ner ett program så jag kunde videoövervaka henne. Hon låg kvar i soffan och vilade till jag kom in igen! :up::love: Katten däremot gick omkring och jamade :p

Nu ligger hon klistrad mot mig i soffan dock, så när jag ska hämta tvätten får hon följa med :)
 
Idag gick det äntligen att valla lite, var bara typ en decimeter snö :) Fåren fick vårkänslor och skuttade och sprang runt som bara den! :D Har inte gått att göra något på två månader så hundarna var skapligt taggade men de skötte sig bra ändå. Tripp skötte sig över förväntan även om vi bara gjorde några kortare hämt så nu känns det som att vi faktiskt kommer komma ut på tävlingsbanan till sommarn! :)
52961267_2235569636493262_6169385100938051584_o.jpg
 
Skägget, sonen och jag har powerwalkat 11 km idag. Under tiden stack maken och Helga ut på nära milen intervallträning. Mamma Mu har fått lufsa runt i trädgården och letat gotta.
Tre nöjda hundar och tre nöjda hundägare :)
 
Ammo hälsar att ni kan avblåsa LS anmälan. Han har idag både fått lunch och fri tillgång till vatten. Allt är som vanligt alltså ;)

Första dagen jag känner att jag verkligen kan slappna av alltså. Magsjuk hund är fan inget roligt..

Näe fy fan. Jussi hade en riktigt vidrig historia för några år sen. Fick springa ut och in nätterna igenom i typ tre dar. Såg ut som ett vandrande lik. Efter den episoden vaknar jag extremt fort vid minsta gnäll på natten :D
 
Testade att lämna Humla i lägenheten en stund när jag var i tvättstugan. Hon har varit väldigt trygg i bilen, och är helt lugn hos mina föräldrar (som är dagmatte och -husse) när de går upp på övervåningen.
Laddade ner ett program så jag kunde videoövervaka henne. Hon låg kvar i soffan och vilade till jag kom in igen! :up::love: Katten däremot gick omkring och jamade :p

Nu ligger hon klistrad mot mig i soffan dock, så när jag ska hämta tvätten får hon följa med :)

Så duktig tjej! :love:
 
Frej och jag har haft en bra, relativt aktiv dag idag.

Tog sovmorgon ända till närmare halvnio, skönt! Sedan fick vi en inbjudan att komma och fika hos ett par vänner. Förra gången vi var där fick Frej ligga i mitt knä när vi satt vid bordet. Den här gången hade jag med en filt och tänkte att blötdjuret (plusgrader, is, grus och slask + pälshund) skulle ligga där. Dock talade Frej mig tillrätta med uppfordrande blickar och några bestämda skall så till slut hamnade han uppe i knäet ändå. Och där var han ju både nöjd och tyst. Tur att han inte blev en stor sheltie, det hade varit svårare!

Ikväll var vi på nosework fortsättningskurs. Frej var väldigt sugen på att göra sig bekant med en borderterrier, och hade till en början lite svårt att hitta rätt sak att fokusera på, men var på det hela taget riktigt duktig ändå. Det var längesedan vi var på kurs.

Vi blev tvungna att gå hem (bar dock Frej större delen av vägen). Det var lite sådär med vindbyar på uppåt 20 m/s. När det kom flygande massa stora frigolitblock och det blåste upp grus i ögonen tänkte jag att vi kanske skulle väntat en halvtimme på bussen. Men hem kom vi ändå, välbehållna!
 
Hundarna var så jähääävla jobbiga idag. Min tik pga löp (tankspridd och knäck i öronen) och hennes son pga understimulerad slyngel (hans matte var på kurs i två dagar). Tog med dem till stallet och lät dem simma i ett kärr... Amy dök så entusiastisk att halsbandet åkte av och landade på botten nånstans. :meh:
Har iaf fått en jättebra leksak som föreställer ett fyrtorn, den flyter liksom lodrätt i vattnet. Den fick de simma efter i typ en halvtimme, sedan kampa lite och sist jaga boll på ett fält för att torka. Väl hemma åkte de in i duschen (hemskt djurplågeri!!) och nu sover de så rart.
IMG_20190224_185527.jpg
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
:rage::cry: Fy fan vad hemskt
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fy fan vilken mardröm!
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fy fan! Stackare, jag hoppas verkligen att det går vägen hos veterinären :heart
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fyfaan! Håller tummarna för er ❤️❤️❤️
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fy tusan! :cry: håller tummarna för att det går bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 933
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 940
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp