Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fy fan va vidrigt :cry: Håller tummarna!
 
Inte varit inne alls mycket på buke och blev fast I Schweiz hos en kompis I 1,5 månad pga att bilen hade så stora fel att det blev lite för dyrt för en sådan bil att reparera. Så blev skroten och sen har jag letat efter bästa sättet hem. Blev tillslut att köpa bil och I torsdags kom vi hem igen :)

Vi stannade på hotell I Frankfurt och sen sov vi på färjan och både hundar och katt har skött sig utmärkt. Mest impad av katten som är knäpptyst i bilen, finner sig I att komma till nya platser och till och med tycker det är roligt :D Det gör ju hundarna också men tja, de är ju hundar!
Väldigt trevligt resesällskap och även en kompis följde med hem så det var kul :)

Bildbomb :angel:
qiGKAjJ.jpg


Afz10Xl.jpg


M4VeGk1.jpg


gKmGto8.jpg


0uHkz74.jpg


wufDdHL.jpg


t7f5iqj.jpg


rpNWr0N.jpg


sVs49ew.jpg


På färjan :D

NvftHGq.jpg
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Åh, håller tummarna för bra besked! Och förstår absolut känslan av att vilja bjuda på dejt... fy fan vilka idioter det finns :devil:
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
Fy fan för vissa människor :devil: Håller tummarna för att allt går bra :heart
 
Fy fan @lady_vip ! En del människor är fan helt sjuka i huvudet. Håller tummar och tassar här hemma :heart

Läste nyss på Sydsvenskan att en aussie i Alingsås dött i HCC, fy fan om vi ska få in sån skit..
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.

Men fy fan vad hemskt :( Håller tummarna för att allt har gått bra!
 
Inte varit inne alls mycket på buke och blev fast I Schweiz hos en kompis I 1,5 månad pga att bilen hade så stora fel att det blev lite för dyrt för en sådan bil att reparera. Så blev skroten och sen har jag letat efter bästa sättet hem. Blev tillslut att köpa bil och I torsdags kom vi hem igen :)

Vi stannade på hotell I Frankfurt och sen sov vi på färjan och både hundar och katt har skött sig utmärkt. Mest impad av katten som är knäpptyst i bilen, finner sig I att komma till nya platser och till och med tycker det är roligt :D Det gör ju hundarna också men tja, de är ju hundar!
Väldigt trevligt resesällskap och även en kompis följde med hem så det var kul :)

Bildbomb :angel:
qiGKAjJ.jpg


Afz10Xl.jpg


M4VeGk1.jpg


gKmGto8.jpg


0uHkz74.jpg


wufDdHL.jpg


t7f5iqj.jpg


rpNWr0N.jpg


sVs49ew.jpg


På färjan :D

NvftHGq.jpg

Jag är så himla road av de där tre. Och att du reser med två hundar och en katt överallt.
 
@lady_vip håller tummarna här också!

Efter en hel helg med agiltytävling så fick hundarna åka och prova på hundsim igår (förra gången blev det snöpligt inställt i sista minuten). Vi kommer nog gå där och simma hundarna i förebyggande syfte, det där med att vi skulle dra ner på hundkostnaderna denna månad spräcktes ju direkt där, 1750 för att simma in hundarna, ca 700 ska betalas för bph och så ska jag betala kursavgift för rallylydnaden som jag tror drar igång nästa månad. Förutom det så tillkommer hallavgifter och träningar för agilityn och så tävlingsavgifter för nästa månad. Billigt med hund, mjaaa :angel:.
Ska bli skönt när man kan börja köra utomhus igen så kan man spara lite pengar iallafall på hallavgifter.

53179300_10216984216951863_6537324950502506496_n.jpg
 
Glömde att nämna att vi varit och hämtat makens och Nikes hederspris på klubben nu som "årets AgilityEtta 2018" och de var faktiskt rätt fina priser med en leksak i fårskinn, gottis och en glasplakett. :banana:

52596338_10216981030392201_7110909818474332160_n.jpg


Idag får hundarna vilodag från träning då vi ska på föreläsning på klubben med tema: planera för kvalitet i träningen :p.
 
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset, fick åka in akut med en av hundarna för misstänkt glykolförgiftning:cry::cry:

Just nu vet jag ingenting, de borde ha fått tillbaka testresultaten nu (jag fick åka och lämna på labbet på vanliga sjukhuset), så det är bara att vänta.

Men de som gör sånt här... jag är en ganska snäll människa, men det känns som att jag vill bjuda på dejt med min hagelbössa för de som förgiftar oskyldiga djur.
FY!

Håller tummarna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 004
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 964
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp