Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur underbar och fantastisk vår lilla klubb än är så är jag ganska ensam i att sikta på tävling. Övriga är mer av inställningen att BH-provet är en fantastisk bedrift och att det vore kul att kanske klara av en etta någon gång i framtiden.
Gänget jag kör skydd med däremot är väldigt tävlingsfokuserade men det är mest dobbisar :D
Södertälje?
 
Hur underbar och fantastisk vår lilla klubb än är så är jag ganska ensam i att sikta på tävling. Övriga är mer av inställningen att BH-provet är en fantastisk bedrift och att det vore kul att kanske klara av en etta någon gång i framtiden.
Gänget jag kör skydd med däremot är väldigt tävlingsfokuserade men det är mest dobbisar :D

BHprov är ju bara en massa tråkigt fotgående, en platsliggning på kort avstånd och nån alldaglig miljöbit som möte av en hund. Det klarar ju nästan vilken vardagsvovve som helst :confused:
 
Bryr domare sig om att hunden är skendräktig på utställning?

Vi ska iväg på rasspecial nästa helg, men nu märker jag att hon nog är skendräktig och juvren är lite lite svullna. 🙄 Hur länge brukar en skendräktighet sitta i egentligen?
 
Sitter och letar efter kursgårdar runt Jönköping. Har ni några förslag? Ska funka för hundläger med 8-16 personer och kunna erbjuda mat. Kyrkekvarn vet jag om men nått mer kanske finns.
 
Ville är helt slutkörd :rofl: Först har han hängt i trädgården med barnen och maken hela dagen, och i kväll fick han hänga med på städkväll på skjutbanan och lekt med en springer spaniel tik, de sprang i tre timmar konstant, när de inte slängde sig ner vid vattenskålen och drack! :love: Så nu sover han som en stock! :D
 
Katrineholm skippar vi, tyvärr. Det är ju bara två veckor kvar och jag känner inte att vi kommer hinna komma i tillräckligt bra form för att det ska vara värt det. Däremot Borlänge funderar jag på. Måste sätta mig ner och kolla alla tävlingar, klura på vilka jag öht kan ta mig till osv. Vill gärna ha med Ebrah på 5 tävlingar och försöka få henne kvalad till EM nästa år, och så har jag någon liten tanke om att hinna åka utomlands med Aysu och få något mer championat innan hon är för gammal (fast det vet jag att blir jävligt svårt). Hur blir det med tävlingar för er?

Hoppas ni kommer iväg då! Norge är ju väldigt fint överlag så då kan man slå två flugor i en smäll och turista lite också :D
Vi åker till både Katrineholm och Borlänge. Det är Stellas första säsong så det blir väldigt spännande :nailbiting::D
 
Maken och H tränar på inför provet nästa helg. Ännu ligger hennes IPO1 kvar på avelsdata så han chansar och har anmält sig till IGP2. Enligt de uppgifter vi fått så ska inte hennes titel kunna strykas pga licensen som kom på avvägar.

Så håll tummarna!!!

Sen har jag knåpat med hemsidan och uppdaterat med bla årets kullplan. Det tar galet med tid när datorn är på fallrepet. Trots att vi inte gått ut någonstanns mer än på vår Fb så har redan tre köpare hört av sig. Två lovande och en som jag fick avböja direkt. Hen ville ha en hund för långpromenader och lek med familjen. Partnern skulle inte vara delaktig i hunden då partnern inte gillade djur så mycket. En driftstark Schäfer känns såååå fel där.

Samtidigt blir jag lite ledsen över sånna här kontakter. Då har man inte läst på hemsidan vilket jag tycker är lite av ett minimum innan kontakt. Där står:
"Vi ställer inga krav på tävling eller tjänst av våra köpare men en xxxxx (kennelnamn) vill bo i ett aktivt hem där mental stimulans i form av träning och arbete i någon form är en del av vardagen och det genuina intresset av att arbeta med brukshund finns. Söker ni en sällskapshund för långpromenader eller en gårdshund är våra hundar inte rätt för er."

Jag var orolig för att jag var övertydlig på ett otrevligt sätt när jag formulerade detta på hemsidan.

Nu tänker iaf jag ta påsk med vovvarna :)
Mamma Mu är hos hundvakt, husvagnen packad och redo och i morgon drar vi iväg med klubbkompisar för en påsk med hundträning, vandring, grill och annat gott :p
 
Bryr domare sig om att hunden är skendräktig på utställning?

Vi ska iväg på rasspecial nästa helg, men nu märker jag att hon nog är skendräktig och juvren är lite lite svullna. 🙄 Hur länge brukar en skendräktighet sitta i egentligen?
Skendräktigheten kan sitta i ett tag, men domare brukar sällan bry sig om sånt. Om hunden för övrigt är i fin form så ska det inte vara något bekymmer.
 
Minn hjälper till att kolla passformen på vaxduken i botten på valphagen. Som blivande storasyster måste man hjälpa till :D
28341
 
Vilken otrolig jäkla tur att jag inte ska till Leros i vår, som jag brukar. Mina hotellägare där, ett brittiskt par, har nämligen tydligen tagit sig an en dräktig tik, med det här resultatet:

Visa bifogad fil 28079

Jag är helt emot utländska adoptioner, men dessa ... 😍

Ägarna är dessutom fantastiska djurmänniskor, när jag var där för två år sedan hittade de en kattunge med navelsträngande dinglande i en soptunna. De tog hand om honom trots att de redan hade 12 välskötta och kastrerade katter, han är kvar hos dem fortfarande och är en glad knäppkatt. Så att ta en valp från dem skulle inte kännas konstigare än att köpa en valp hemma.

Som sagt tur att jag inte ska dit. Jag kan ju verkligen fortfarande inte ha hund men alla tankehinder liksom pulvriseras så snart jag kliver av planet i Grekland.
Har fått veta nu att tiken var en stray som kom till deras trädgård och födde sin kull där! Och nu ser hon ut såhär. De här människorna är fantastiska.

5B115500-1450-4EFE-AF76-6969A861ED50.jpeg
 
Bra hundvecka det här :D.
Måndag var det rallylydnadskurs för Nike och husse, vi tränade lite agility med alla hundarna innan.
Tisdag tävlade husse och Nike inoff agility
Igår blev det att snabbpass agility och så var jag TL för klass 1 i vår träningstävling i lydnad på klubben
Imorgon blir det hundsim
Sen så tänkte vi lägga in ett pass rallylydnad för alla hundarna i helgen
På måndag tävlar husse och Nessie i agility :bump:
 
Ska göra en rastgård till hundarna, där de kan få rejsa runt, när jag inte kan/vill ha dem lösa här hemma på gården och funderar på om 11*24 m (264 m²) blir i snålaste laget för -ffa fröken fauve- dem?
 
Varit och simmat hundar idag, första passet själva men det gick jättebra! Måste bara komma ihåg att ta med fetvadd till Nano då hon lyckas få vatten i öronen och tycker det är jobbigt. Alla vovvarna simmade på riktigt bra, Nessie är väl den som blir trött fortast men det väl inte så lätt med de korta små benen :p.

57774874_10217351664297817_3681623567876751360_n.jpg


57289481_10217351665217840_7129076555178835968_n.jpg


57240526_10217351662857781_4882049012800159744_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 961
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 907
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 936
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp