Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan. Ebrah gick inte igenom veterinärbesiktningen. Har såklart kollat igenom henne noga hemma och då var allt bra, men nu skrek hon när veterinären klämde igenom bakpartiet på henne. Får kolla det när vi kommer hem. Hon rör sig utan konstigheter iaf...

Aysu gick åtminstone igenom besiktningen utan problem. Sista kurvan på banan är dock lik den hon skadade sig i för två år sedan, så ja, jag är nervös. Som fan.
 
Hahah ja det spårade milt sagt ur.
En tråd försvann efter att uppfödarna själva började gräva en djup grav.
Jodå, men dom fortsätter ju i andra trådar. Jag har ändå någon förståelse för att det kan kännas obehagligt att plötsligt ha blivit så "offentlig", men en helt annan nivå på debatten borde det gå att begära trots det. H*n vevar rätt vilt omkring sig och framstår, för mig som utomstående, inte direkt som den mest seriösa uppfödaren pga det.
 
Så. På väg hem från tävlingen. Aysu var på delad 4e-plats efter första loppet, men vad hon pysslade med i andra loppet förstår jag inte... Inte domarna heller tyvärr, så hon slutade på plats 12 av 18. MEN hon är hel och glad och trött :D

Så tja, jag ska vara nöjd nu. Hon är trots allt extremt otränad nu och jag hade som enda mål att hon skulle vara just hel och glad.
 
Så. På väg hem från tävlingen. Aysu var på delad 4e-plats efter första loppet, men vad hon pysslade med i andra loppet förstår jag inte... Inte domarna heller tyvärr, så hon slutade på plats 12 av 18. MEN hon är hel och glad och trött :D

Så tja, jag ska vara nöjd nu. Hon är trots allt extremt otränad nu och jag hade som enda mål att hon skulle vara just hel och glad.

Hel och glad hund är det viktigaste :D Förstår att du var nervös efter hennes skada tidigare!
Kommer du att åka till Katrineholm eller Borlänge?

Tråkigt med Ebrah! Håller tummarna för att det inte är något långdraget.
 
28186

Den här älskade, knäppa skrutthunden har faktiskt sen några månader tillbaka bott längre tillsammans med oss än han bott med någon annan. Kom på det idag under ett helt annat samtal.
Har dessutom senaste veckan pratat med flera olika personer om hur lugn och trygg han har blivit bara under senaste året. Mattes hjärteskräll ❤️
 
Jodå, men dom fortsätter ju i andra trådar. Jag har ändå någon förståelse för att det kan kännas obehagligt att plötsligt ha blivit så "offentlig", men en helt annan nivå på debatten borde det gå att begära trots det. H*n vevar rätt vilt omkring sig och framstår, för mig som utomstående, inte direkt som den mest seriösa uppfödaren pga det.
Ja alltså.
Det var ju inte ens en diskussion om deras avel från början utan en diskussion om dispensen.

Fattar inte hur man kan släppa igenom en dispens som är tillför att man ska bredda avelsbasen mot DCM och sen inte ha krav på hjärttest innan parning.
Det gör mig heligt förbannad faktiskt. Det är inte att se till rasens bästa.
 
Visa bifogad fil 28186
Den här älskade, knäppa skrutthunden har faktiskt sen några månader tillbaka bott längre tillsammans med oss än han bott med någon annan. Kom på det idag under ett helt annat samtal.
Har dessutom senaste veckan pratat med flera olika personer om hur lugn och trygg han har blivit bara under senaste året. Mattes hjärteskräll ❤
Ser inte så jättebekvämt ut.
 
Ja alltså.
Det var ju inte ens en diskussion om deras avel från början utan en diskussion om dispensen.

Fattar inte hur man kan släppa igenom en dispens som är tillför att man ska bredda avelsbasen mot DCM och sen inte ha krav på hjärttest innan parning.
Det gör mig heligt förbannad faktiskt. Det är inte att se till rasens bästa.

Var det SKK som gav uppfödaren dispens? Eller var det rasklubben?
 
Hel och glad hund är det viktigaste :D Förstår att du var nervös efter hennes skada tidigare!
Kommer du att åka till Katrineholm eller Borlänge?

Tråkigt med Ebrah! Håller tummarna för att det inte är något långdraget.
Katrineholm skippar vi, tyvärr. Det är ju bara två veckor kvar och jag känner inte att vi kommer hinna komma i tillräckligt bra form för att det ska vara värt det. Däremot Borlänge funderar jag på. Måste sätta mig ner och kolla alla tävlingar, klura på vilka jag öht kan ta mig till osv. Vill gärna ha med Ebrah på 5 tävlingar och försöka få henne kvalad till EM nästa år, och så har jag någon liten tanke om att hinna åka utomlands med Aysu och få något mer championat innan hon är för gammal (fast det vet jag att blir jävligt svårt). Hur blir det med tävlingar för er?
 
Sitter på tåget på väg hemåt, snart dags att jobba... Uppfödaren var snäll nog att vakna tidigt, göra i ordning mackor till mig och sedan köra mig till tåget. Nu sitter jag här, trött, men med så otroligt mycket att fundera på och med massor av motivation att ta itu med lite saker som jag funderat på länge.

Vi har inte direkt umgåtts så mycket tidigare, men ja, efter en hel helg i samma bil känns det som om vi känner varandra ganska bra :p Hon är så otroligt snäll, kunnig och inspirerande och vi har haft underbart intressanta samtal hela dagarna. Hennes hundar är inte alls släkt med mina och hon har koll på en helt annan del av salukivärlden än den jag från början kommer från, och vi har så otroligt lika tänk och värderingar många gånger, samtidigt som hon har mycket mer kunskap än mig. Guld värt, verkligen!

(Och jag är om möjligt ännu mer förälskad i hennes hundar nu än vad jag var innan den här helgen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 176
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 547
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 224
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp