Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns några riktigt korkade människor som alltid går med sin okastrerade flattehane lös. Han har kommit fram till oss ett antal gånger, även en tidigare gång när Tinja löpte.
Igår hände det igen. Vi har då två löptikar och en stor hanhund med oss och vi ser den här idiotflatten komma rusandes; ingen ägare försöker ens få kontakt med hunden.

Så jag säger åt rävarna att stanna och går sen och ryter högan sky till den här tjockskalliga hunden. Riktigt hotfullt, stampar mot den, viftar med armarna och ryter. Hunden stannar och efter några försök att smita förbi så vänder den. Fortfarande inte ens en ansats från ägarna att hämta hunden. Inte ett ord, ingenting.

Får nästan lust att lappa till folk som beter sig sådär :rage:
 
Jag behöver lite hjälp. Min syrras hund (pojkväns hund) är en eintigt mager liten schäfertik. Energisk som få och alltid uppe i varv. Hennes ämnesomsättning är inte från denna värld och han har lite problem att få upp henne i vikt. Nu frågade dem mig om hjälp. Min erfarenhet sträcker sig dock åt andra hållet, hundar slm är feta och behöver går ner. Så nu har jag letat lite och har hittat detta:
0AFD41BB-B86B-48D3-BAB3-4559F9601915.png

Är det något att ha?? Eller har ni andra foder som rekommenderas till vandrande sklett som behöver lägga på sig?
 
Jag behöver lite hjälp. Min syrras hund (pojkväns hund) är en eintigt mager liten schäfertik. Energisk som få och alltid uppe i varv. Hennes ämnesomsättning är inte från denna värld och han har lite problem att få upp henne i vikt. Nu frågade dem mig om hjälp. Min erfarenhet sträcker sig dock åt andra hållet, hundar slm är feta och behöver går ner. Så nu har jag letat lite och har hittat detta:
Visa bifogad fil 28218
Är det något att ha?? Eller har ni andra foder som rekommenderas till vandrande sklett som behöver lägga på sig?
Mina gick upp direkt på Acana, de borde väl ha någon sort för mer aktiva hundar också. Har ingen koll på det på bilden tyvärr.
 
Jag behöver lite hjälp. Min syrras hund (pojkväns hund) är en eintigt mager liten schäfertik. Energisk som få och alltid uppe i varv. Hennes ämnesomsättning är inte från denna värld och han har lite problem att få upp henne i vikt. Nu frågade dem mig om hjälp. Min erfarenhet sträcker sig dock åt andra hållet, hundar slm är feta och behöver går ner. Så nu har jag letat lite och har hittat detta:
Visa bifogad fil 28218
Är det något att ha?? Eller har ni andra foder som rekommenderas till vandrande sklett som behöver lägga på sig?

Jag hade kört på ett färskfoder istället. Sen kan Schäfervalpar vara otroligt gängliga och fula i unghundsperioden. Jag hade inte tänkt mer fett utan gett större och fler givor istället.
 
Varit hos ortopeden idag. Det blir tillbaka för artroskopi, förhoppningsvis i mitten på maj. Men det är misstänkt skada på bicepssenan eller ledband bakom bogbladet. Han får iallafall gå lite längre promenader fram tills vi ska dit, men inte vara lös. Min lilla kille, det här har han nog försökt säga mig ett tag men jag har trott att jag inbillar mig. :cry:
 
Är det någon här som bor runt Stockholm och som planerar besöka Schäferslaget i slutet av Maj? :)

Vi ska dit och jag tänkte det kunde vara kul att morsa på en å annan. Misstänker dock att inte så många har intresse av IGP :D

Helgas mamma samt mammans kullbror tävlar. Sen har vi några klubbkompisar att hålla tummarna för.
 
Är det någon här som bor runt Stockholm och som planerar besöka Schäferslaget i slutet av Maj? :)

Vi ska dit och jag tänkte det kunde vara kul att morsa på en å annan. Misstänker dock att inte så många har intresse av IGP :D

Helgas mamma samt mammans kullbror tävlar. Sen har vi några klubbkompisar att hålla tummarna för.

Jag funktionärar eventuellt.
 
Nu börjar jag sakta återhämta mig efter förra veckan :D
Det var en allmän kaozvecka med massa på jobbet och så hade jag en föreläsning i hallen på det på torsdagen (härlig arbetsdag, från 06.30-23 :up: ). Föreläsningen var superintressant, om tikens reproduktionsfysiologi. Riktigt härligt med massvis med nördar i samma rum, det blev mycket frågor och en bra diskussion :)
I lördags var vi med och arrangerade Run with your Dog hos oss, vilket löpte på oförskämt smidigt! 83 ekipage till start, första gick iväg vid 10 och vid 13 hade vi haft prisutdelningar och nästan alla hade åkt hem. Ingen som sprang vilse, bröt foten eller några andra missöden som jag i princip räknat med :D
Sjukt vad snabba de är - snabbaste på 3km kom i mål på 11.30, snabbaste på 5km på 18:24 och på 7km var snabbaste 27:16 :eek:
Min svägerskas man lånade Ladda och sprang 7km på 32:10. Inte illa pinkat för en paniskt hundrädd människa som bara tränat med henne 3 gånger innan :D Han har blivit heeelt biten av detta, så nu ska de köpa hund :laugh:
 
Är det någon här som bor runt Stockholm och som planerar besöka Schäferslaget i slutet av Maj? :)

Vi ska dit och jag tänkte det kunde vara kul att morsa på en å annan. Misstänker dock att inte så många har intresse av IGP :D

Helgas mamma samt mammans kullbror tävlar. Sen har vi några klubbkompisar att hålla tummarna för.

Var ska det hållas någonstans? :)
 
Är det någon här som bor runt Stockholm och som planerar besöka Schäferslaget i slutet av Maj? :)

Vi ska dit och jag tänkte det kunde vara kul att morsa på en å annan. Misstänker dock att inte så många har intresse av IGP :D

Helgas mamma samt mammans kullbror tävlar. Sen har vi några klubbkompisar att hålla tummarna för.
Åh, hade ju varit kul att åka och titta på! Jag ska dock på hundträningsläger :D
 
Är det någon här som bor runt Stockholm och som planerar besöka Schäferslaget i slutet av Maj? :)

Vi ska dit och jag tänkte det kunde vara kul att morsa på en å annan. Misstänker dock att inte så många har intresse av IGP :D

Helgas mamma samt mammans kullbror tävlar. Sen har vi några klubbkompisar att hålla tummarna för.
Å låter kul att kolla på! Vilket datum i maj är det? :)
 
Skulle tro att de trillar in under sista veckan. Annars blir det en väldigt tunn tävling :nailbiting:.

Ja mindre än hälften mot för två år sen. På vår klubb har vi ett generationsbyte. Vi brukar ha 5-7 ekipage med men i år är det bara två. Likaså vår gamla klubb som brukar ha några stycken, de står också med unghundar.

Men nästa år då jäklar!
 
Ja mindre än hälften mot för två år sen. På vår klubb har vi ett generationsbyte. Vi brukar ha 5-7 ekipage med men i år är det bara två. Likaså vår gamla klubb som brukar ha några stycken, de står också med unghundar.

Men nästa år då jäklar!


Hur underbar och fantastisk vår lilla klubb än är så är jag ganska ensam i att sikta på tävling. Övriga är mer av inställningen att BH-provet är en fantastisk bedrift och att det vore kul att kanske klara av en etta någon gång i framtiden.
Gänget jag kör skydd med däremot är väldigt tävlingsfokuserade men det är mest dobbisar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 029
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 971
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp