Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Han ser så glad ut! Är glad att ni hittat något ni kan hitta på tillsammans som båda verkar gilla..Fina L:)


Ja, han gillar verkligen att dra och springa. Den dagen han inte klarar att köras utan "döms" till ett liv i hage så kommer han att avlivas. Han skulle vantrivas om han inte fick göra något. Får se vad veterinären säger om 1½ vecka...
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Han ser jättefin ut. Ridbilder efterlyses.
Får försöka be någon ta lite kort på oss någon dag. Väldigt söt häst du har där i alla fall! Det ser ut som om han verkligen gillar att bli körd :)

Jag hoppar med min ..inga höjder direkt men iaf.
Ska hoppa imorgon och jag ska se om det blir några bra bilder på oss.
Hon blir som en jakthund som får syn på ett byte när hon ska hoppa.
Ja, det vore jättekul att se bilder! :laugh: Hoppade lite med mitt förra varmblodssto.Var med i några klubbhoppningar (dock högst 70 cm) och hon tyckte det var jättekul, men det gick lite väl fort i svängarna ibland :angel:

Det stämmer

Ja,vi får se hur det går,vi tar det lugnt,och njuter av tiden vi har tillsammans nu. Han är underbar att rida nu, allt lossnade efter hans tillfrisknande och pausen vi fick pga det!

Fin din nya
Rolig tid att lära känna varandra!

Ja, det gör ni verkligen rätt i! :) Tack så mycket!
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

KL
Jag skuttar stockar i skogen, angående hoppning.. eller..tja.. först kommer frambenen över, sen kommer bakbenen med ett jämfota hopp till... hehe vi är inte så duktiga :P Och hoppar bara smått, annars blir jag rädd..

Vi är väl inte dressyrare egentligen, men vi har rätt mycket som behöver rättas till. Skönt att ha en instruktör som hjälper mig igen, så att jag inte fortsätter lära honom springa på bogarna.. Jag vill ju att han ska hålla många år til som skogsmulle ;)

Kan visa en bild från träningen igår.. de andra 29 minutrarna och 59 sekunderna visar jag helst inte.. :lol: Det gick egentligen inte så bra, men vi fick mycket att fundera över och jobba på tills nästa gång. Som att hålla skritten fri från flatwalk (där han gör och ska ta lååånga bakbenskliv, men när han gör det i skritten blir det bara vingligt och dumt) och så korta, korta travfattningar... jajja.
Här är iaf den sekunden som ändå gör det värt jobbet. :)
Bild%2031.jpg


Vårt stora problem är annars att han tar bak frambenen samtidigt som han tar under bakbenen, då får inte bakbenen plats, samtidigt som han tappar balansen och måste hoppa fram för att inte trilla på näsan.. samma fel i skritt, trav och galopp, men i kort skritt och kort trav finns det lite möjlighet att jobba på det.. (sen försöker han så himla mycket, ber man om en kort trav försöker han gå i piaff, men ber man om en vanlig trav blir det antingen piaff eller fullt ös, finns inget mellanting..)
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

..eftersom sajten bilden ovan ska vara länkad från kånglar en hel del för tillfället lägger jag in den från annan källa:
ghjgh.jpg
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Ah det ligger nog rätt mycket i det :idea: Att vi rider mycket dressyr eftersom det är mycket som behöver rättas till alltså. Men det är en sak som gör att det är roligt med ridtravare, tycker jag. :D

Skönt att du har skaffat dig en instruktör i alla fall! Måste själv ta hit min snart, har inte ridit för instruktör på egen häst sen kanske ett halvår innan mitt förra sto gick omkull i hagen, alltså 2008 :o Och på andra hästar har jag väl bara ridit totalt 2-3 gånger för instruktör sen dess så jag behöver verkligen en lektion.. :angel:
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

http://www.youtube.com/watch?v=bQE6N2q6QbM....jag tror att jag fick in filmen, jag är inte så haj på det här......men det här är en film när jag hoppar för min instruktör och det var andra gången vi var i ett ridhus :)......tyvärr blev bilderna idag inget bra när vi hoppar men jag var väldigt nöjd med Indi.....vi hoppade en liten bana och det gick lugnt till :eek:....vad har hänt hahahahhahahha.....
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Känns som att de flesta av oss är "dressyrnördar"? :D Är det så eller är det någon där ute som hoppar lite mer med sin ridtravare? Vore kul att veta bara :)

Vi är distansare vi:) Dressyr jobbas han ju en del i också och nån gång ska vi väl försöka ta oss över hinder men han verkar inte speciellt begåvad på det där med bommar...

Royal fick komma ut och lufta på träningsritt igår, lugn och sansad för att vara herrn och nu är det inte långt kvar innan säsongen drar igång!:banana:
wp_001312_195344433.jpg
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Vad härligt!

Känns som att de flesta av oss är "dressyrnördar"? :D Är det så eller är det någon där ute som hoppar lite mer med sin ridtravare? Vore kul att veta bara :)
Jag ska hoppa cavaletti/bom på marken på en klubbtävling om ett par veckor. :angel:

kl

Jag har varit bortrest och inte ridit över helgen, men vännen som skött om Anna har meddelat att hon har vårkänslor och bara fnattar runt, studsar och kastar sig för allt. Men jag hade väl inte väntat mig annat när stallets 26- och 27-åringar också blivit halvtossiga... i morgon kommer ET även ut och kör massage, laser och akupunktur, så efter det lär det väl bli jättespännande att rida igen. :angel: Tur att jag bytt till havrefri pellets...

Så här ser hon ut nu. Det har ju tyvärr blivit en jäkla massa ofrivilliga avbrott och avställningar i vinter, så hon har ju tappat lite på överlinjen, men nu när både hon och jag är igång igen och underlaget är OK ska vi träna på.

 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Såg jättefint ut minfux och black coffee! :) Hur tycker ni att de är i hoppningen gentemot dressyren? Jag har inte provat att hoppa med Flash än, men mitt förra varmblodssto blev väldigt het på gröten i hoppningen. Men det var inte det största problemet utan det var väl det att hon stressade upp sig så mycket. Men hon var ju i för sig stressad i all ridning när jag tog hem henne och hon lugnade sig ju i dressyren efter ett tag. Jag hann även märka skillnad i hoppningen innan hon försvann. Så de måste väl helt enkelt "coola ner" och komma ner på jorden lite. Och det kan ju vara jättejobbigt när man ska hoppa och ha alla fyra i luften ;)

Jag ska hoppa cavaletti/bom på marken på en klubbtävling om ett par veckor.
Åh va kul! Är det första gången ni ställer upp i en tävling? Även om det bara är bommar så är det ju en bra erfarenhet :idea: Hoppas det går bra!

Vi är distansare vi:)
Ah, har faktiskt velat testa att tävla i distans någon gång! Ser du många ridtravare ute på distanstävlingarna? Känns som om distans är något för travarna för de är ju oftast väldigt uthålliga! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Minfux..det såg ju kanon ut :) vilken fin galopp din häst har :love:

Stormkast..det kommer gå bra ska du se...bommar är kanon och även cavaletti,jag jobbade mycket med det i somras.

Jaacquline..jag gjorde många bomövningar i somras med tjej tex att hon skulle göra halt innan bommarna och även efter..när hon gjorde det ett par gånger gick jag över till halvhalter. Jag kunde inte hoppa med henne eftersom jag red i en bomlös sadel så då fick det bli bommar och cavaletti. Jag tror att det har gett resultat nu i hoppningen för nu lyssnar hon på en när jag ber henne sänka tempot. Min har lätt för sig att bli stressad oxå.

Ponnyfantast..distans va kul :)..vet ett par ridtravare som har gått det och även travarkorsningar oxå.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Att man aldrig får vara glad:mad: Pållen var helt ren i 4 dagar, fick klartecken i lördags-skönt, inga problem. Ut på en liten skritt-tur, och han var smidig, glad och pigg, ingen hälta. I söndags också en liten skritt-tur, Pållen ARG får att det gick för långsamt, men skrittade till slut på lång tygel, LÅNGA skrittsteg, men ingen stress och med öronen glatt pekande framåt och med nöjda frustningar. Och i morse-SUCK-när de släpptes ut visade han återigen att han är lite besvärad av sitt högra bakben. Han tar liksom inte ut steget ordentligt, och när han står still och äter sätter han gärna fram benet för att avlasta det. Ingen svullnad, ingen värme. Jag är INTE så glad just nu!
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Det är ju ganska mycket travare som går distans och även en del travar/araber bland annat Power som låg 1:a på världsrankingen under förra året!
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

å nej :(...fasiken va trist....nä man blir inte glad och man blir ledsen och orolig.
Har han haft det förrut eller har han haft nån gammal skada sen förr?
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Han är 20 år, haft honom i 9, och han har bara varit halt en gång för c:a 3 år sen (vrickning) och sen då för drygt 1 vecka sedan och då var symtomen den samma. Veterinären ansåg det var en lättare sträckning högt upp på framsidan av bakbenet.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

+ black coffee

Nej, hon har tävlat lite klubb samt en lokal tidigare, det enda försöket med hoppning slutade dock med att vi vägrade ut oss på tredje hindret. Höjden låg på 40 centimeter. :angel: Men det är mest för miljöträningens skull. Hon blir ju ett nervvrak av nya miljöer och kan knappt hålla form och takt, så nu i år är målet bara att åka runt på en massa skittävlingar och P&R på sådana här skritt-nivåer, så att hon får vänja sig. :) ska på lokal dressyr i maj så jag hoppas vi hinner miljöträna lite till dess.
 
Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

ET hittade lite spänningar i högra baklåret, men det var ju det hon halkade med så det var rätt väntat. Var i alla fall inga stora skavanker och allt släppte i slutet av behandlingen. Fick åter beröm för hur fin hon är i kroppen, så det känns skönt!

Westcott: Men usch vad jobbigt! Hoppas inte det är något illa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 468
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 821
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 417
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp